| |
|
Efektivní komunikace s cizinci v zaměstnání
Patloková, Lenka ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je objasnění koncepce efektivních komunikačních cest v mezikulturním pracovním týmu. Hlavním úkolem je odhalení principů komunikace v interkulturní společnosti a jejich následná aplikacemi při vlastním výzkumu reálných podnikových modelů. Teoretická část diplomové práce charakterizuje perspektivu mezikulturního studia a principy komunikace v mezinárodním podniku. První kapitola praktické části se věnuje reálnému prostředí s přítomností jedné silně diferencované kultury v zaměstnání. Konkrétněji charakteristika českého kulturního kontextu v konfrontaci s japonskou kulturou. Ve druhé kapitole modelu mezinárodní společnosti je záměrně zvoleno hledisko rovnocennějšího zastoupení více kultur na jednom pracovišti. Demonstrace komunikační efektivity je nastíněna na nejvíce zastoupené kultuře v reálné společnosti - na kultuře Nizozemska a USA.
|
|
Strategie malé firmy podnikající v oblasti maloobchodu
Čiháková, Lenka ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem diplomové práce je představit obchodní strategii malé firmy podnikající v oblasti maloobchodu. Pozornost je nejprve věnována samotnému maloobchodu, jeho definici a také klasifikaci, jež používá Český statistický úřad. Tato problematika je doplněna o porovnání ekonomických ukazatelů velkých a malých firem činných v oblasti maloobchodu v České republice. Práce se dále zabývá strukturou maloobchodních firem a uvádí konkrétní příklady největších společností a aliancí operujících na českém trhu. Další část práce je potom zaměřena na obchodní strategii, jež tyto společnosti a aliance aplikují. Jejich obchodní strategie je následně konfrontována se strategií malé prodejny zapojené pod obchodní značku SPAR, které se věnuje hlavní část této práce. Základní fakta o prodejně a popis její strategie je doplněn o výzkum spokojenosti zákazníků s prodejnou.
|
|
Kulturní odlišnosti v mezinárodních společnostech
Becková, Pavlína ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Diplomová práce se týká kultury, komunikace na mezinárodní úrovni a kulturních odlišností. Je zaměřena na jihovýchodní Asii, konkrétně na Malajsii, Indonesii a Singapur. Je zde prezentován také výzkum vnímání místních kulturních odlišností, který byl proveden na reprezenativním vzorku mladých lidí z celého světa. V závěru shrnuji poznatky z výzkumu, které jsou konfrontovány s teoretickou částí.
|
|
Vývojové trendy v retailingu - Shelf Ready Packaging
Štěpánek, Ondřej ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na progresivní obalovou techniku v retailingu, která se nazývá Shelf Ready Packaging (SRP). Cílem práce je posoudit vlastnosti a potenciál této metody a přinést pohledy klíčových zainteresovaných subjektů. Popsáno je několik typů Shelf Ready Packagingu a jsou analyzovány jejich hlavní výhody a nevýhody. V práci je stručně vysvětlen proces implementace technologie v dodavatelské firmě. Pozornost je věnována také roli logistiky v retailingu a jejím současným trendům.
|
|
Podpora pracovni mobility v ramci EU
Kavková, Magda ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Diplomová práce popisuje problematiku týkající se mobility pracovní síly v rámci Evropské unie. Zaměřuje se na překážky, které volný pohyb pracovní síly omezují, a jak Evropská unie tyto překážky eliminuje. Součástí práce je i dotazníková studie "Motivace českých občanů k práci v zahraničí".
|
|
Sponzoring vysokých škol
Daňková, Kateřina ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Sponzorství v oblasti školství je v současnosti rozšiřující se formou marketingové komunikace. Zajímal mne jak postoj českých veřejných a soukromých vysokých škol, tak dárců k možnostem sponzoringu či partnerství. Cílem mé práce bylo definovat sponzoring a vymezit tento pojem v rámci marketingové komunikace. Současně pro podpoření teorie, že sponzoring se stává významným nástrojem marketingové komunikace, jsem přiblížila konkrétní marketingové strategie vybrané firmy (České spořitelny) a zanalyzovala jsem konkrétní kampaň z oblasti vzdělávání.
|
|
Analýza maloobchodní sítě s potravinami v Kroměříži
Haldinová, Alexandra ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Předmětem této diplomové práce je analýza maloobchodních jednotek s potravinami ve městě Kroměříž. Cílem analýzy je popis a hodnocení postavení a významu jednotlivých prodejen na kroměřížském trhu s potravinami. Práce se podrobněji zaměřuje na maloobchodní prodejny, které provozují řetězce. U těchto jednotek je zmapována jejich lokalizace, zájmová oblast, nákupní spád a popsána jejich nákupní atmosféra a prostorové řešení interiéru. Práce také poukazuje na faktory, jenž jsou pro zákazníky důležité v rámci rozhodování se o místě realizace nákupu potravin. V závěru práce je nastíněn nejbližší budoucí vývoj maloobchodu s potravinami v České republice.
|
|
Analýza expanze na slovenský trh
Pausová, Martina ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem mé práce je vypracovat doporučení pro expanzi projektu bezrealitky.cz na slovenský trh. Doporučení bude podloženo situační analýzou trhu s nemovitostmi a konkurence, která potvrdí anebo vyvrátí hypotézu, že na slovenském trhu s nemovitostmi existuje mezera v poskytování komplexních, kvalitních služeb při koupi nebo prodeji či pronájmu nemovitosti, kterou by projekt bezrealitky.cz chtěl vyplnit.
|
|
Budování Corporate Image a Corporate Identity
Vizingr, Tomáš ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Pohled na firemní identitu a firemní image. Práce přináší několik úhlů pohledu na prvky determinující firemní identitu: Corporate Design, produkt organizace, kulturu organizace, organizační chování a komunikaci organizace. Aplikace psychologických, sociologických teorií a teorie řízení a managementu na dané téma vysvětluje, jakým způsobem je pomocí firemní identity vytvářen firemní image. Praktická část se zabývá analýzou firemní identity a image firmy InBev, Staropramen.
|