Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  začátekpředchozí88 - 97  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přehled letadel poháněných lidskou silou
Valuch, Tomáš ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je vypracován historický vývoj letadel poháněných lidskou silou. Cílem práce je vypracovat přehled lidsky poháněných letadel, vyhodnotit trendy v konstrukci draku a také vyhodnotit trendy zadaných konstrukčních parametrů. První část se věnuje historickému vývoji letadel. Další část se zaměřuje na popis Kremerových cen a jejich důležitosti pro rozvoj této kategorie letadel. Dále jsou popsány konstrukční prvky draku a jsou vyhodnoceny konstrukční parametry a letové výkony. Poslední část se věnuje budoucímu vývoji a dosaženým rekordům.
Letové výkony soutěžních RC kluzáků
Hájek, Tomáš ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Pejchar, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá letovými výkony rádiem řízených kluzáků kategorie F3K. Je zde uvedena charakteristika soutěžních letových úloh a charakteristika jednotlivých letových režimů. V práci jsou uvedeny důležité výkonnostní charakteristiky modelu a vypracovaná metodika pro jejich měření.
Vývoj a přehled leteckých profilů
Kerndl, Jindřich ; Dofek, Ivan (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje vývoj a přehled leteckých profilů. První část se zabývá charakteristikami profilů a jejich významem. Druhá část zachycuje historický vývoj profilů pro letadla s pístovým pohonem. Na závěr tato práce porovnává současně používané profily na lehkých sportovních letadlech českých a zahraničních výrobců.
Integrace výpočtového programu XFOIL v prostřední MATLAB
Křižák, Michal ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Dofek, Ivan (vedoucí práce)
Práce se zabývá programem, který je schopný spouštět a řídit XFOIL z prostředí MATLABu. Tento program je zaměřen hlavně na hormadné zpracování dat a vykreslení výsledků z výpočtu XFOILu do grafů. Práce se také zabývá stručným popisem XFOILu a MATLABu, popisem charakteristik profilu a podobnostních čísel používaných XFOILem při výpočtu.
Měření rychlosti letadel
Mokoš, Marian ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Předmět bakalářské práce je zaměřen na oblast letových měření především na rychlost letadel. V první části je uvedeno rozdělení leteckých palubních přístrojů, chyby měření a druhy rychlostí. Dále se zabývá principem leteckého rychloměru a rozdělení sond členěných podle měřených rychlostí letu. Druhá část je zaměřena na bezpilotní letoun SPECTO a výběr vhodné sondy pro tento letoun.
Kluzáky v současném letectví
Schoř, Pavel ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává v úvodu o stručné historii kluzáku. Druhá kapitola je věnována vysvětlení základních principů letu bezmotorového letadla včetně způsobu, jak může bezmotorový kluzák stoupat. Jsou zde také uvedeny používané způsoby vzletu kluzáků. Ve všech kapitolách jsou příklady uváděné především na kluzáku Standard Cirrus, je to zejména kvůli jeho velkému rozšíření v ČR a jeho snadné finanční dostupnosti. Ve třetí kapitole jsou rozebrány jednotlivé přírodní principy, které jsou piloty kluzáků využívány k získávání výšky, zvláštní pozornost je věnována získávání výšky v termických stoupavých proudech. Čtvrtá kapitola rozděluje kluzáky dle jejich použití a sportovních kategorií. Je zde uveden popis konstrukce současných kluzáků a jejich výbavy, která je dnes nezbytná ke sportovnímu přeletu. Popis samotného přeletu je uveden v závěru kapitoly. Závěrečná kapitola porovnává kluzák Standard Cirrus s kluzákem SZD 56-2, který je v současností jedním z nejvýkonnějších 15-ti m kluzáku. Účelem je ilustrovat pokrok, kterého bylo dosaženo za posledních 40. let ve světle předchozích kapitol.
Statistický přehled moderních kluzáků
Pělucha, Jiří ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Zablatzký, Jiří (vedoucí práce)
Zpracování přehledu moderních kluzáků dostupných v České republice i v zahraničí. Práce obsahuje ucelený přehled v současnosti vyráběných moderních kluzáků a kategorizuje kluzáky do příslušných tříd podle výkonů a způsobu použití.
Přehled konkurence letounu Aero L-159 Alca
Bartoněk, Jaroslav ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Dofek, Ivan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá cvičnými a lehkými víceúčelovými letouny pro pokračovací výcvik srovnatelnými s letounem Aero L-159 ALCA. Je zde vytvořen přehled několika letounů, jejich užití, technických dat, historického vývoje a vzájemné porovnání dle letových výkonů a dalších vlastností. Aero L-159 ALCA je nejnovější konstrukce cvičného letounu a víceúčelového společnosti Aero Vodochody a následník cvičného letounu L-39 Albatros.
Výpočet rozložení vztlaku po rozpětí křídla Glauertovou metodou
Kubíček, Martin ; Doupník, Petr (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo provést zjednoduššený výpočet rozložení vztlaku po rozpětí křídla letounu RAPID 200 jež je dvousedadlový, celokovový dolnoplošník s přímým křídlem a běžným uspořádáním pohonné jednotky, Glauertovou metodou pomocí programu MathCad.
Činnost policie jako složky IZS při nálezu munice se zaměřením na letecké pumy v obydlených oblastech
ZIKMUND, Pavel
Je to téměř 70 let co skončil nejhorší vojenský konflikt všech dob, při kterém umíraly milióny lidí a to druhá světová válka. Je smutnou skutečností, že v jejím důsledku umírají lidé i dnes. Problém představují tisíce kusů různé munice, které se nacházejí po celé Evropě. Největším problém představují nevybuchlé letecké pumy, které si v posledních letech vybrali svou daň na životech pyrotechniků, ale dalších osob. Problém představují především letecké pumy americké a britské provenience, které jsou opatřeny dlouhodobým mechanicko ? chemickým zapalovačem. Konstrukce těchto zapalovačů neumožňuje jejich jednoduché vyšroubování z těla letecké pumy a i samotná manipulace s pumou může vést k jejímu výbuchu a tím ohrožení všech osob nacházející se v její blízkosti. I na našem území se nacházejí letecké pumy osazené právě tímto typem zapalovače. Tato diplomová práce se zabývá možnostmi likvidace takovéto munice s ohledem na ekonomické a technologické možnosti pyrotechniků Policie České republiky. Proto byl proveden výzkum se zaměřením jakým způsobem letecké pumy nejvhodněji likvidovat. Byli osloveni pyrotechnici, kteří se k danému problému vyjadřovali. Součástí výzkumu bylo i studium zahraniční literatury zabývající se touto problematikou. Smutnou skutečností je, že tento problém není uspokojivě vyřešen nikde v Evropě. V zahraničí byly využívány různé způsoby a metody, které se zdály jako vhodné například použití vysokotlakého vodního řezání či použití speciálních trhacích klíčů. Jak ukazuje nehoda z roku 2010, kdy v německém Göttingenu zemřeli tři pyrotechnici při likvidaci letecké pumy s využitím metody vysokotlakého řezání, jsou podobné metody nevhodné. Příprava těchto speciálních metod trvá nepřiměřeně dlouhou dobu a v mnoha případech je třeba s pumou manipulovat. Pyrotechnici Policie České republiky spolu s dalšími odborníky vyvíjejí a zdokonalují metodu výbušného oddělování za pomoci speciálního náloživa. Jako nejvhodnější se jeví použití táhlých flexibilních náloží RAZOR české firmy EXPLOZIA ? VÚPCH Pardubice ? Semtín. Nálož se přikládá k tělu pumy buď po jejím obvodu, nebo v ose pumy a dochází tak k oddělení části pumy se zapalovačem nebo vytržení zapalovače z těla pumy bez detonace trhavé náplně pumy. Praktické zkušenosti ukazují, že při využití této speciální metody lze omezit čas na přípravu likvidace pumy a manipulace s pumou je minimální nebo žádná. Bohužel vždy existuje riziko, že dojde k nechtěnému výbuchu letecké pumy a proto je třeba dodržovat všechna bezpečnostní opatření v maximální možné míře.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   začátekpředchozí88 - 97  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 ZIKMUND, Petr
6 Zikmund, Pavel
4 Zikmund, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.