|
Výuka objektového programování v prostředí Imagine
ZIKMUND, Miroslav
Tato bakalářská práce se zabývá výukou objektového programování v Imagine Logo. V současné době existuje mnoho objektově orientovaných programovacích jazyků (Java, C++, Python, C#, ?), které se hojně vyuţívají k vývoji programů. Odborníci během let výuky programování přišli s několika přístupy jak vyučovat objektově orientované programování (OOP). Jedním z takovýchto přístupů je ?object first?, který předkládá studentům objektový přístup od samého počátku výuky. Prostředí Imagine je pro takovýto přístup k výuce vhodnou platformou. Imagine Logo však předkládá trochu odlišný pohled na OOP neţ běţné objektově orientované jazyky (Java, C#, ?). K takovéto výuce jsou nutné výukové materiály, které takovýto přístup umoţní. Tato práce by měla poskytnout učitelům programování určitý návod, jakým je moţné postupovat při výuce OOP v Imagine Logo. Předkládá řadu úloh a ţákovských listů, které studenty provedou přes nastavování implicitních vlastností objektů, přes klonování, vytváření tříd, vyuţívání objektových procedur a proměnných aţ k dědičnosti. Principy objektového programování jsou objasněny na příkladech vytvořených v prostředí Imagine Logo.
|