Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výchova k herectví a mimickému divadlu
Sochor, Martin ; Hybner, Boris (vedoucí práce) ; Petišková, Ladislava (vedoucí práce) ; Zárubová-Pfeffermannová, Noemi (oponent) ; Veber, Václav (oponent)
Tato práce se zabývá pedagogikou herectví, mimu a pantomimy. Popisuje vybrané zásadní výukové systémy a školy zaměřené na výuku mimického divadla Mime corporel dramatique Etienna Decrouxe, školu imaginární pantomimy stylu Marcela Marceaua, pedagogiku Jacquese Lecoqua, divadelní školu Scuola Teatro Dimitri ve Švýcarsku a Katedru nonverbálního a komediálního divadla HAMU (v současné době ve fázi změny jména na Katedru pantomimy) v Praze. Zabývá se jejich teorií, studijními programy a popisy cvičení. Autor přímo studoval tělesný mimus i techniku imaginární pantomimy ve škole Marcela Marceaua v Paříži, v současné době je pedagogem na Katedře pantomimy HAMU, byl na studijním pobytu na Dimitriho škole, v práci jsou tedy uváděny informace přímo od jejich zdroje s podrobnou teoretickou i praktickou zkušeností. Práce se rovněž zabývá problematikou terminologie v oblasti mimického divadla, dějinami jeho pedagogiky se zaměřením na Českou republiku.
Klaun a jeho humor
Vláčil, Lukáš ; Hybner, Boris (vedoucí práce) ; Zárubová-Pfeffermannová, Noemi (oponent)
Tato magisterská práce se snaží ukázat krásu a jedinečnost postavy nazývané klaun. Obsahuje popis a vysvětlení jednotlivých charakteristických rysů klauna, čímž je vytvořena pomůcka pro herce, kteří se touto postavou zabývají nebo by se jí v budoucnu chtěli věnovat. Příjemným zjištěním je skutečnost, že postava klauna má význam i v dnešní době a že si klaun stále nachází své publikum, které je složeno jak z dětských, tak i z dospělých diváků.
Zkoumání vlastního těla -American tap dance
Hlava, Nina ; Zámostný, Petr (vedoucí práce) ; Zárubová-Pfeffermannová, Noemi (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem a tradicí amerického tance, který se nazývá "Tap". Autorka této magisterské práce přidává své osobní zkušenosti a vyjadřuje se ve formě vypravuicí. Vzhledem k tomu, že tento druh tance vznikl ve Spojených Státech, zaměřila se autorka především na americké tanečníky a choreografy. Část této práce je věnována technice a terminologii amerického Stepu, která je průběžně používána v celé této práci. Hlavním účelem této práce je poskytnutí základních informací o Stepu amerického stylu. Je určena jako příručka pro studenty, kteří by se rádi zabývali tímto tématem. Dále tato práce nabízí kantaktní adresy jednotlivých škol a institucí v USA a v Čechách.
Režie v mimickém divadle
Čechová, Miroslava ; Zárubová-Pfeffermannová, Noemi (vedoucí práce) ; Hybner, Boris (vedoucí práce) ; Capko, Štefan (oponent)
Tato práce se zabývá režijní tvorbou mimických představení, tedy představeních, kde převládá mimické a pohybové vyjádření nad verbálním a kde funkci autora, režiséra, choreografa, dramaturga i aktéra většinou zastává jediný člověk, jenž v sobě všechny tyto funkce spojuje. Úloha režiséra a režijně kompoziční struktury je nejen nezpochybnitelná, ale i nezbytná i u nejmenších divadelních tvarů, jako je např. sólová pantomimická etuda. Uvedené kompoziční postupy, jež jsou rozděleny na postupy režijní a choreografické, jsou doplňovány konkrétními příklady z tvorby Theatra Pantomissima a Spitfire Company.
Inspirace - múza umělce i vědce
Švecová, Alena ; Zárubová-Pfeffermannová, Noemi (vedoucí práce) ; Sochor, Martin (oponent)
V bakalářské práci se zaměřuji na umělce Jana Špátu. Vycházím z jeho osobnosti a jeho příkladného přístupu k tvorbě umělce. Tento postoj aplikuji na práci herce mimického divadla.
Jak jinak aneb
Richta, Pavel ; Capko, Štefan (vedoucí práce) ; Zárubová-Pfeffermannová, Noemi (oponent)
Abstrakt K této práci mne inspirovala věta jednoho našeho vyučujícího, který mi jednou řekl, že na dveřích našeho ateliéru by mělo být mimo jiné napsáno: - jak jinak - Zeptal jsem se, co tím myslí a on mi odpověděl, že bychom tu měli studovat mimo jiné i to, jak jinak lze divadlo dělat. Tedy vezměme si nějakou situaci a řekněme si, jakými různými způsoby by se dala udělat. Potom, co proberete tyto způsoby, se zkuste zamyslet, jak jinak by se tato situace dala ztvárnit. A to způsoby úplně jinými. To mi začalo vrtat hlavou a tak jsem si řekl, že to podrobím bližšímu zkoumání. a proto jsem si toto téma zvolil jako úkol na bakalářskou práci, v. Vycházím z toho, že mám-li najít nějaké další a jiné způsoby vyjádření, musím nejprve probrat způsoby, které jsou již probádané. K tomu mne přivedla povídka ?Exercises in Style? od Raymonda Queneau, v anglickém překladu od Barbary Wright. Stylistická cvičení, např. ?99 variací na téma historky o mladíkovi v autobuse a jeho setkání s přítelem a nepřišitém knoflíku = 99 X" jsou situace popsány pomocí různých jazykových vrstev a slangů. Nejdříve bych chtěl předeslat, že mým prvotním cílem bylo vyzkoušet něco takového jako Ryamod Quenau, ale aplikováno na divadlo a díky tomu se zrodil i nápad, že by se dalo pomocí této metody přijít na to, jak jinak dělat divadlo. Jednotlivé ukázky jsou na přiloženém DVD. Nejsou zde zastoupeny všechny žánry co jsem našel, ale pro moje pozorování je to myslím více než dostatečné. Není to záznam z představení, ale jen studijní materiál - tedy nastudování této situace a jeho zpracování v tom určitém stylu. Jde o spíše ukázky samotné jako o inspirativní materiál.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.