Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lokální versus globální zdroje konkurenceschopnosti - příklad českých outdoorových firem
Vojáčková, Lenka ; Blažek, Jiří (vedoucí práce) ; Rumpel, Petr (oponent)
Význam tvorby inovací pro konkurenceschopnost a ekonomický rozvoj je důležitým tématem v ekonomické geografii a příbuzných vědních oborech. Řada autorů se v současnosti přiklání k názoru, že konkurenceschopnost firem je ovlivněna schopností využívat a kombinovat zdroje strategických znalostí lokalizované na různých měřítkových úrovních; od lokální po globální. Ve své diplomové práci chci přispět k poznání geografie vztahů zásadních pro tvorbu inovací a konkurenceschopnost firem. Tuto problematiku studuji na příkladě mladého a neprobádaného odvětví - českých výrobců outdoorového vybavení. Zejména mě zajímá lokalizace zdrojů strategických znalostí a význam různých typů blízkosti pro přístup k těmto znalostem. Výsledky poukazují na převažující význam "aprostorových" typů blízkosti v odvětví. Dočasné shlukování na mezinárodních veletrzích, stejně jako přátelské vztahy napříč českou i světovou horolezeckou komunitou, mají pro přístup ke znalostem větší význam než prostorová blízkost v podobě regionálních shluků outdoorových firem. V důsledku značné koncentrace světové výroby outdoorového vybavení v asijských výrobních závodech zde vznikají potenciální nové zdroje strategických znalostí. Představitelé firem se zde setkávají se svými konkurenty i jejich výrobky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Lokální versus globální zdroje konkurenceschopnosti - příklad českých outdoorových firem
Vojáčková, Lenka ; Blažek, Jiří (vedoucí práce) ; Rumpel, Petr (oponent)
Význam tvorby inovací pro konkurenceschopnost a ekonomický rozvoj je důležitým tématem v ekonomické geografii a příbuzných vědních oborech. Řada autorů se v současnosti přiklání k názoru, že konkurenceschopnost firem je ovlivněna schopností využívat a kombinovat zdroje strategických znalostí lokalizované na různých měřítkových úrovních; od lokální po globální. Ve své diplomové práci chci přispět k poznání geografie vztahů zásadních pro tvorbu inovací a konkurenceschopnost firem. Tuto problematiku studuji na příkladě mladého a neprobádaného odvětví - českých výrobců outdoorového vybavení. Zejména mě zajímá lokalizace zdrojů strategických znalostí a význam různých typů blízkosti pro přístup k těmto znalostem. Výsledky poukazují na převažující význam "aprostorových" typů blízkosti v odvětví. Dočasné shlukování na mezinárodních veletrzích, stejně jako přátelské vztahy napříč českou i světovou horolezeckou komunitou, mají pro přístup ke znalostem větší význam než prostorová blízkost v podobě regionálních shluků outdoorových firem. V důsledku značné koncentrace světové výroby outdoorového vybavení v asijských výrobních závodech zde vznikají potenciální nové zdroje strategických znalostí. Představitelé firem se zde setkávají se svými konkurenty i jejich výrobky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Viz též: podobná jména autorů
4 VOJÁČKOVÁ, Linda
4 Vojáčková, Linda
2 Vojáčková, Lukrécie Sophie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.