Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reflexe v dramatické výchově
Navrátilová, Anežka ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; ULRYCHOVÁ, Irina (oponent)
Předložená diplomová práce mapuje a rozšiřuje poznatky o reflexi v dramatické výchově a poskytuje tak teoretický základ pro vědomou práci s tímto pedagogickým nástrojem, který učební proces zefektivňuje a dává mu přesah. V jednotlivých kapitolách je popsáno, co se skrývá za pojmem reflexe, co pedagogovi dramatické výchovy a účastníkům lekce nabízí, jaký má v lekci význam, co je možné reflektovat, jak a kdy lze reflektovat, jakou roli hraje v reflexi otázka a čemu je nutné reflexi přizpůsobovat. Součástí práce je také analýza reflektivní složky pěti vybraných lekcí dramatické výchovy, která nabízí cestu k tomu, jak lze k rozboru reflexe přistupovat, a zároveň ověřuje a obohacuje dosud získané poznatky.
Zdroje inspirace pro hereckou výchovu na základní umělecké škole
Maděryč, Vojtěch ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Martínková, Nina (oponent)
Práce se zabývá dětským dramatickým projevem v kontextu dramatické výchovy. Mapuje způsoby práce v různých druzích dramatické výchovy a zaměřuje se na literárně-dramatický obor na základní umělecké škole, kde je estetické a umělecké působení na žáky nezbytnou součástí dramatickovýchovného procesu. Jedním z prostředků, který k dosahování dramatických a uměleckých cílů směřuje, je herecká výchova. Za metodologický základ herecké průpravy pro žáky dramatické výchovy je obecně považován Stanislavského systém herecké výchovy zohledňující vývojová specifika dítěte. Na hereckých technikách Michaila Čechova a Jerzy Grotowského jsou naznačeny možnosti, jak metodiky, které na Stanislavského systém tvůrčím způsobem reagovaly, mohou posloužit jako inspirace při práci s dětmi na rozvoji jejich divadelních dovedností. V závěru je jako jedna z možností současného eklektického přístupu k této problematice nastíněna metodika Václava Martince.
Řešení agresivity žáků I. stupně ZŠ prostřednictvím pohádky a metod dramatické výchovy
Šebesta, Jakub ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ulrychová, Irina (oponent)
Má diplomová práce se zabývá využitím pohádky a metod dramatické výchovy při zvládání agresivity dětí I. stupně ZŠ. V teoretické části se pokouším charakterizovat tyto fenomény: agrese, agresivita, pohádka, hra v roli a improvizace. V praktické části diplomové práce se zabývám uskutečněným projektem, který se opírá o metody dramatické výchovy. Jeho součástí jsou scénáře lekcí a jejich zhodnocení.
Přednes s pubescenty na základní umělecké škole
Říčařová, Jitka ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Martínková, Nina (oponent)
Diplomová práce ?Přednes s pubescenty na základní umělecké škole? má za cíl čtenáře seznámit v teoretické části nejprve se specifikami vývojového období puberty z několika úhlů pohledu a to z pohledů biologie člověka, psychologie a sociologie. Po tomto širokospektrálním popisu následuje část zabývající se prací s pubescenty v hodinách dramatické výchovy na základních uměleckých školách. Podrobněji se pak teoretická část věnuje problematice přednesu s pubescenty a to opět z několika hledisek: jak probíhá přednes s pubescenty, co u nich rozvíjí, jaké volí umělecké texty, jak s nimi pracují, jak je interpretují a veřejně prezentují. Navazující praktická část popisuje celoroční projekt uskutečněný se skupinou pubescentů v hodinách přednesu na základní umělecké škole. Skrze přednesovou práci tak projekt odhalil stěžejní témata zkoumaných pubescentů, dále se zaměřil zejména na odlišné vnímání dívek a chlapců. Výsledkem praktického projektu byla tvorba a realizace inscenace divadla poezie, které lze vnímat jako jejich generační výpověď.
Současná česká próza s dětským hrdinou jako předloha pro divadlo hrané dětmi
Šimůnek, Antonín ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Ulrychová, Irina (oponent)
Práce se snaží zmapovat současnou českou produkci v oblasti prózy s dětským hrdinou s ohledem na to, co jednotlivá díla nabízejí jako předlohy pro divadlo hrané dětmi. Zaměřuje se přitom na prózy psychologického ladění, které vycházejí z aktuální reality. Za současná považuje díla, která vyšla po roce 1989. První část práce pojednává o próze s dětským hrdinou z pohledu literární teorie a mapuje vývoj žánru v posledních dvaceti letech. Druhá, nejrozsáhlejší část, rozebírá konkrétní díla s ohledem na to, jaká témata, jaké situace a jaké typy postav nabízejí. Třetí část se zabývá přenosem prózy s dětským hrdinou na jeviště. Soustředí se přitom na otázky, které souvisí s problematikou divadla hraného dětmi. Pozornost věnuje zejména způsobům ztvárnění dětského hrdiny.
Dílo Josteina Gaardera amožnosti jeho využití v dramatické výchově
Korbelová, Lenka ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Ulrychová, Irina (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na tvorbu současného norského autora Josteina Gaardera a na možnosti, které může jeho dílo přinést pro interní práci v dramatické výchově. Nabízí přehled společných rysů, témat, motivů a kompozičních principů, kterými se jeho tvorba vyznačuje, a nastiňuje možná úskalí divadelní a dramatické práce s jeho knihami. Podrobně se pak věnuje knihám Haló! Je tu někdo?, Jako v zrcadle, jen v hádance a Dívka s pomeranči, u kterých předkládá možná témata použitelná pro interní lekce dramatické výchovy. Na základě nalezených témat, jsou pak přílohou práce ukázky praktických lekcí, inspirovaných konkrétní knihou, připravených pro vybranou skupinu a reflexe z jejich průběhu.
Svět Astrid Lindgrenové v kontextu dramatické výchovy
Vitingerová, Pavla ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Ulrychová, Irina (oponent)
Diplomová práce zkoumá tvorbu Astrid Lindgrenové z hlediska témat, která mohou nalézt uplatnění v dramatické výchově. První kapitola pojednává o inspiračních zdrojích, které Lindgrenovou nasměrovaly k volbě konkrétních témat její tvorby. Druhá, nejrozsáhlejší kapitola rozčleňuje tvorbu Lindgrenové do tematických okruhů, na jejichž základě jsou formulovány jednotlivé subkapitoly. Každá subkapitola pak předkládá tematická východiska a jejich možné rozvíjení v rámci dramatické výchovy. Třetí kapitola je věnována vztahu Astrid Lindgrenové k dětskému divadlu a jejím dramatickým textům pro děti a mládež. Cílem práce je poskytnout učitelům dramatické výchovy orientaci v díle Astrid Lindgrenové a nabídnout náhled na možnosti rozvinutí daných témat v dramatické výchově.
Inscenační proces se skupinou dívek dramatického kroužku
Oplatek, František ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Vostárek, Karel (oponent)
Cílem této bakalářské práce je popis roční činnosti dramatického krouţku působícího na základní škole v Bechyni ulice Školní. Práce zachycuje průběh inscenačního procesu směřujícího ke vzniku divadelního představení, jehoţ námětem se stal příběh Stará ţena a chlapec, kterého pohodili z knihy Jáchyma Topola Trnová dívka. Práce obsahuje informace o skupině, pasáţe o tematických východiscích, dále pak informace o realizaci a prezentaci divadelního projektu. Mapuje také vliv této práce na skupinu. Odráţí tedy pedagogické i divadelní aspekty procesu a pokouší se pojmenovávat moţné klady i zápory mé práce vedoucího dramatického krouţku. Důleţitým aspektem bakalářské práce je můj pokus o vhled do činnosti ?běţného? školního krouţku a zachycení cesty k divadelnímu tvaru právě v těchto poměrně specifických podmínkách.
Rok s dětským divadelním souborem Roztočená vrtule
Rezková, Kateřina ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Vostárek, Karel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá inscenačním procesem s dětským divadelním souborem Roztočená Vrtule ve věku od sedmi do patnácti let. Je v ní zachycena diagnostika skupiny, jeţ byla východiskem pro volbu tématu a literární předlohy, tak aby byly naplněny potřeby dětí. Inscenace vychází z předlohy Jacquesa Préverta - Pohádky pro nehodné děti v překladu Heleny a Adolfa Kroupových. Práce podrobně popisuje průběh jednoho školního roku - vývoj divadelního projektu, který byl inspirován improvizacemi a etudami souboru v přípravné fázi inscenace, při tvorbě postav, scény, kostýmů a rekvizit. Zaznamenává tvarování, výslednou prezentaci, budoucí změny provedené na základě reflexí, zaměřuje se na pedagogický, sociální a divadelní přínos jednotlivci i celé skupině.
Využití dramatické výchovy ve výuce občanské výchovy na 2. stupni ZŠ
Škrétová, Kateřina ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ulrychová, Irina (oponent)
Práce se zabývá konkrétními možnostmi využití dramatické výchovy jako metody výuky předmětu občanská výchova na druhém stupni základní školy. Nejprve popisuje dnešní podobu tohoto vyučovacího předmětu, stručně seznamuje s metodami a technikami DV, jakož i s jinými efektivními formami vyučování využitelnými ve výuce OV a v praktické části předkládá přehled témat OV vhodných pro zpracování metodami DV a několik podrobně popsaných lekcí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Ulrychová, Ivana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.