Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Algorithm for Reduction of Force Fight on Airplane Control Surface
Szásziová, Lenka ; Klusáček, Ondřej (oponent) ; Tomáš, Jan (vedoucí práce)
This thesis is dealing with a new approach to the airplane control system - Distributed Fly-by-Wire System and the resolution will be a part of the research project “Next Generation Distributed Fly-by-Wire System” of company Honeywell - HTS CZ. The aircraft primary surfaces are controlled by two or three electrohydraulical (or electrical) actuators and each actuator is controlled by its independent control unit. The operational tolerances of the system cause small deviations of the input data to the control units and thus each actuator obtains slightly different command. This leads to the mechanical stress of the surface and of the actuators. The main goal of this thesis is to propose an algorithm for a reduction of the force fight on an airplane control surface. The flight control system implementation was analyzed in detail and the Force Fight Algorithm was proposed and implemented in Simulink software. The iterative criterion tuning method was developed to provide the best setting of the algorithm. Finally the impact of Bus time delay on the Force Fight Algorithm was investigated.
Analysis of Data Flow in the Fly-by-Wire System
Kubínová, Zuzana ; Tomáš, Jan (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
The Software implemented within Honeywell Fly-by-Wire system consists of many models implemented in Matlab Simulink. This thesis describes searching for direct or indirect relations among particular signals within the model system. As a convenient apparatus the graph theory was chosen. Graphs are generated according to the models and the problem of searching relations among signals is transformed to a problem of searching paths between vertices of a graph. Common search path algorithms determine a length or a weigth of found paths. For this application it is necessary to distinguish primary and secondary paths not considering their lengths. Therefore the algorithms are modified accordingly.
Tachymetrické zaměření výukové lokality Schreberovy zahrádky v Brně
Tomáš, Jan ; Vondrák, Jiří (oponent) ; Kuruc, Michal (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je zaměření technické mapy výukového prostoru parku Schreberovy zahrádky v Brně – Černých Polích a navržení prostor pro jednotlivé geodetické úlohy pro praktickou výuku geodézie na stavebních oborech Fakulty stavební VUT v Brně. První část bakalářské práce je zaměřena na popis lokality, rozdělení účelových map a právní předpisy pro zpracovávání výsledků zeměměřických činností. Další části pojednávají o zaměření technické mapy, kancelářských pracích a návrzích geodetických úloh pro terénní výuku geodézie na všeobecných oborech fakulty stavební.
Twin Active Side Stick Configuration Model and Pilot-Induced Oscillations Suppression Algorithm
Vadlejch, Filip ; Tomáš, Jan (oponent) ; Klusáček, Ondřej (vedoucí práce)
Diploma thesis is to present, describe and develop a MATLAB Simulink model of an active side stick controller by Honeywell International Inc. company. Second part of thesis deals with pilot-induced oscillation phenomena and methods to prevent, detect and suppress them. Active force feedback equipped side stick model is used to suppress oscillations detected during aircraft simulation.
Tachymetrické zaměření výukové lokality Schreberovy zahrádky v Brně
Tomáš, Jan ; Vondrák, Jiří (oponent) ; Kuruc, Michal (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je zaměření technické mapy výukového prostoru parku Schreberovy zahrádky v Brně – Černých Polích a navržení prostor pro jednotlivé geodetické úlohy pro praktickou výuku geodézie na stavebních oborech Fakulty stavební VUT v Brně. První část bakalářské práce je zaměřena na popis lokality, rozdělení účelových map a právní předpisy pro zpracovávání výsledků zeměměřických činností. Další části pojednávají o zaměření technické mapy, kancelářských pracích a návrzích geodetických úloh pro terénní výuku geodézie na všeobecných oborech fakulty stavební.
Twin Active Side Stick Configuration Model and Pilot-Induced Oscillations Suppression Algorithm
Vadlejch, Filip ; Tomáš, Jan (oponent) ; Klusáček, Ondřej (vedoucí práce)
Diploma thesis is to present, describe and develop a MATLAB Simulink model of an active side stick controller by Honeywell International Inc. company. Second part of thesis deals with pilot-induced oscillation phenomena and methods to prevent, detect and suppress them. Active force feedback equipped side stick model is used to suppress oscillations detected during aircraft simulation.
Algorithm for Reduction of Force Fight on Airplane Control Surface
Szásziová, Lenka ; Klusáček, Ondřej (oponent) ; Tomáš, Jan (vedoucí práce)
This thesis is dealing with a new approach to the airplane control system - Distributed Fly-by-Wire System and the resolution will be a part of the research project “Next Generation Distributed Fly-by-Wire System” of company Honeywell - HTS CZ. The aircraft primary surfaces are controlled by two or three electrohydraulical (or electrical) actuators and each actuator is controlled by its independent control unit. The operational tolerances of the system cause small deviations of the input data to the control units and thus each actuator obtains slightly different command. This leads to the mechanical stress of the surface and of the actuators. The main goal of this thesis is to propose an algorithm for a reduction of the force fight on an airplane control surface. The flight control system implementation was analyzed in detail and the Force Fight Algorithm was proposed and implemented in Simulink software. The iterative criterion tuning method was developed to provide the best setting of the algorithm. Finally the impact of Bus time delay on the Force Fight Algorithm was investigated.
Analysis of Data Flow in the Fly-by-Wire System
Kubínová, Zuzana ; Tomáš, Jan (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
The Software implemented within Honeywell Fly-by-Wire system consists of many models implemented in Matlab Simulink. This thesis describes searching for direct or indirect relations among particular signals within the model system. As a convenient apparatus the graph theory was chosen. Graphs are generated according to the models and the problem of searching relations among signals is transformed to a problem of searching paths between vertices of a graph. Common search path algorithms determine a length or a weigth of found paths. For this application it is necessary to distinguish primary and secondary paths not considering their lengths. Therefore the algorithms are modified accordingly.

Viz též: podobná jména autorů
1 Tomáš, Jakub
1 Tomáš, Jonáš
2 Tomáš, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.