Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Scénografie a konceptuální umění
Hudcová, Jitka ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
Tato práce sestává ze dvou částí. První část představuje teoretické seznámení s fenoménem instalace jakožto uměleckým žánrem, který představuje průsečík výtvarného umění a divadla. Jednotlivé kapitoly nejsou řazeny chronologicky, ale podle druhu prožitku, který divákovi jmenované instalace zprostředkovávají. Výjimku tvoří kapitola o meziválečné avantgardě, v níž popisuji jakési předchůdce současné instalace. Jednotlivé uvedené příklady jsou vybrány tak, aby dostatečně reprezentovaly různorodost umělecké tvorby. V druhé části se pak věnuji stručné reflexi své vlastní tvůrčí práce.
Od Junony k Sekvenci 02
Svobodová, Veronika ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
V rámci svého studia jsem měla možnost zrealizovat tři různé autorské projekty, které byly vzájemně propojeny a navazovaly na sebe. Ve všech třech inscenacích, o kterých se budu zmiňovat, pracuji s kinetickými a světelnými objekty jako s loutkou. Práce pramení z individuálního chápání divadelního umění. Jedná se o autorské experimentování na pomezí divadla a výtvarného umění. V první části uvádím stručný historický přehled. Ten poukazuje na důležité podněty, na které ve své tvorbě navazuji. Podrobněji se pak zaměřuji na tvorbu Petra Nikla a jeho divadla Mehedaha. V druhé části popisuji vznik a průběh jednotlivých inscenací: Jak si páv stěžoval Junoně, Sekvence 1 a Sekvence 2. V závěru se pak snažím shrnout dosažené poznatky. V obrazové příloze je možné nahlédnout na uvedené analogie, fotografie pořízené z jednotlivých inscenací a přikládám i CD s videozáznamem Sekvence 1 a Sekvence 2.
Divadlo v exteriéru
Štěpán, Jakub ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
V bakalářské práci představuji celkem čtyři divadelní projekty, které mají jeden společný prvek a tím je otevřený prostor nebo-li plenér. Hledám další propojení všech čtyř projektů a ostatních, které jsem za dobu studia realizoval. Vytvářím si slovník cizích slov a pojmů, které se vztahují k práci v otevřeném prostoru. Většina mých projektů se odehrává venku, rád nacházím lokace a stavím svoje vize. Projekty spojuje filmový svět a jeho střihovost jako dramaturgický styl, ale zároveň jeho vizuální stránka jakou je fikce. Kočovnictví nebo jiným slovem nomádství je rovněž silnou propojovací linkou projektů. Cestování z místa na místo a objevování nových technologií a možností je dalším z nálezů této práce.
Divadlo jako výtvarné médium
Täubelová, Kristýna ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Preková, Jana (oponent) ; Matásek, Petr (oponent)
Ve své disertační práci se zabývám analýzou tvorby scénografa z pozice výtvarnéo umělce, který pracuje s prostředky typickými pro divadlo, to znamená že, užívá divadlo jako výtvarné médium. Tím se také dotýkám existence specifickho proudu v současném divadle, ve kterém dochází k prolínání v tomto případě výtvarných a divadelníh prostředků.
Pohybové divadlo, tanec a loutky v českém a japonském kulturním prostředí.
Hayashi, Yumi ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Täubelová, Kristýna (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na hledání možností použití loutek v pohybovém divadle a na studium české a japonské loutkové tradice. Je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části jsou shrnuty teoretické poznatky o významu loutek a loutkovém divadle v české a japonské kultuře. V druhé části je popsán vznik představení Červený sen, doplněný o návrhy scénografie, loutek a kostýmů. Kapitola o japonském tradičním loutkovém divadle přibližuje také japonskou mentalitu a vliv filozofie a náboženství. Z českého pohybového divadla je popsán fenomén nového cirkusu. Je zde také uvedeno srovnání japonského a českého přístupu k používání loutek. Z poznání obou kulturních prostředí vychází zdroje vzájemné inspirace. Taneční představení Červený sen vzniklo jako společný projekt se studenty choreografie HAMU a zaměřilo se na herecké a taneční možnosti loutek. Příběh se ve třech dějstvích soustředil na silné ženské emoce: touha po lásce, touha po kráse a touha po moci. Hlavní role tří žen v kritických životních situacích mají Karen z příběhu Červené boty od Hanse Christiana Andersena, Jaoja Ošiči z japonské legendy o nenaplněné lásce a Lady Macbeth z tragédii Williama Shakespeara. Krátké příběhy jsou spojeny symbolickou červenou barvou. Dospívající dívka pozoruje osud tří žen a získává mravní ponaučení.
Pouliční divadlo, průvody a karnevaly. Historicky i jako fenomén dnešní doby.
Nečas, Jan ; Tománek, Alois (vedoucí práce) ; Täubelová, Kristýna (oponent)
Práce zaznamenává výběr z karnevalových produkcí a pouličních průvodů. V úvodní části Jan Nečas popisuje počátky průvodů a jejich vývoj v Českých zemích. V další části práce se zabývá problematikou historie velkých karnevalových slavností. Ve čtvrté kapitole představuje výběr velkých karnevalů konaných v současnosti. V závěrečné kapitole reflektuje svou vlastní práci v rámci pouličního průvodu v Jičíně.
Býti Alenkou
Stránská, Marianna ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Täubelová, Kristýna (oponent)
Neni ctižádostí inscenátorů ilustrovat doslovně text knižni předlohy, ale snažit se divákům nabídnout cestu do fantazie, kterou text inspiruje, /nebo může inspirovat/ Bakalářská práce ?Býti Alenkou? se zabývá tématy jako: imaginace, zážitky z dětství, vzpomínky, asociace, paměť, prostor, předmět, ale především se zaměřuje na diváka samotného. Hledá možnosti, jak divákovu imaginaci aktivovat a jak s ní pracovat. Práce je rozdělena do tří částí: A. Seznamovací - vznik a scénosled představení B. Teoretická - obecné definice zmíněných pojmů C. Praktická - analýza autorského představení ?Kabaret luknja?
Využití objektu v tanečním představení
Koníčková, Tereza ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Täubelová, Kristýna (vedoucí práce) ; Tománek, Alois (oponent)
Tato práce se vztahuje k inscenaci Mirar mucho tiempo tus valles, která vznikla v roce 2009 v Londýně v rámci mé stáže na Rose Bruford College s týmem španělských výměnných studentů. Jak už název napovídá budu se zabývat objektem v tanečním představení. Chtěla bych nalézt a popsat styčné body, které mi toto představení nabídlo. Hlavním tématem kusu jsou pokřivené vztahy čtyř charakterů, které se navzájem proplétají. Tato inscenace se pro nás všechny stala volným polem pro různé experimenty, které vyústily zatím v nejzajímavější projekt, na kterém jsem měla možnost spolupracovat. Díky této zkušenosti jsem nalezla pro další práci určující způsoby scénografického vyjádření. Moto: ? Se srdcem zahořklým se jednou zrána dáme, svou tužbou puzeni, bez cíle na pochod. A jdouce v rytmy vln, my tiše kolébáme tak nekonečno své na konečnosti vod.? (Charles Baudelaire, Cesta)
Smysl, vývoj, historie site specific
Gajdošíková, Silvie ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Täubelová, Kristýna (vedoucí práce) ; Žižka, Tomáš (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je fenomén Site specific. Snažím se popsat jeho smysl, vývoj a historii. V druhé části se zabývám projektem Under-on-up, který jsem realizovala spolu se skupinou umělců v semestru 2009 v Drážďanech v rámci programu Erasmus. Popisuji v ní historii lokace, její strukturu, koncept projektu a jeho výsledky. Čerpám při tom z vlastních zkušeností i odborné literatury.
Autorská realizace - významotvornost materiálu
Benešová, Tereza ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Täubelová, Kristýna (vedoucí práce) ; Smolík, Robert (oponent)
V rámci studia DAMU jsem se zúčastnila jako výtvarník i performer několika různorodých projektů. Ačkoli se v mnoha ohledech lišily, u většiny z nich bylo možné, a myslím, i vhodné využít autorské práce s materiálem jako významného inspiračního zdroje. Došlo k tomu i u vzniku scénografie k představení Tři měsíce prázdnin, na jejíž realizaci je postavená praktická část mé bakalářské práce. První část textu obsahuje seznámení s tématem inscenace Tři měsíce prázdnin a podrobnější vysvětlení jeho výtvarného řešení. Druhá část se zabývá významotvorností materiálu s přihlédnutím k jiným projektům, jimž jsem se věnovala v rámci studia scénografie na katedře alternativního a loutkového divadla DAMU a které s tématem souvisí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.