Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Profesní standard ve zkvalitňování učitelské profese
Suchánková, Květa
1 Profesní standard ve zkvalitňování učitelské profese Abstrakt Mnoho dokumentů zabývajících se vzdělávací politikou považuje profesní standard za jeden z možných způsobů motivace práce učitelů. Absence dokumentu tohoto typu je v českém vzdělávacím prostředí stále více pociťována. Jak v současných podmínkách podpořit práci učitele tak, aby dosahovala co nejvyšší kvality? Jedním z možných řešení je přistupovat k profesnímu standardu jako k souboru kritérií a indikátorů kvality, které lze využít při evaluaci. Tato práce rozvíjí evaluační strategii pomocí profesního standardu, který byl specifikován na základě vzdělávacích cílů a funkcí školy. Propojením indikátorů kvality definovaných ve výše uvedeném standardu se složkami profesního jednání učitele (4 I) je v této práci vytvořena originální evaluační strategie zaměřená na podporu práce učitele. Při tvorbě evaluační strategie jsou navržené profesní standardy využity jako formativní koncepce; mohou sloužit právě ke specifikaci kritérií kvality učitele. Hlavní účel standardů spočívá ve formulaci kvalifikačních požadavků pro vstup do profese; tato specifikace však umožňuje také koncipovat pojem "nadstandard". Mezi základní metody evaluační strategie patří: případová studie, monitoring, rozhovor, obsahová analýza, sebereflexe a reflexe výzkumníka. Teoretická část...
Profesní standard ve zkvalitňování učitelské profese
Suchánková, Květa ; Vašutová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Spilková, Vladimíra (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Disertační práce se zabývala hledáním odpovědí na výzkumné otázky a dosažením stanovených cílů vymezených na začátku práce: Jaká je uplatnitelnost profesního standardu učitele jako prostředku stanovování a prokazování kvality učitele? Profesní standard a jeho uplatnitelnost bylo možné sledovat nejdříve při tvorbě evaluační strategie a následně při aplikaci této strategie v jednotlivých případových studiích. Za nej významnější přinos profesního standardu lze považovat to, že přináší souhrn ukazatelů kvality učitele, který je však dobré vnímat jako vývojeschopný živý mechanismus, který reflektuje změny vzdělávacího kontextu. Možno sledovat in Vašutová (2001b) a Vašutová (2007), kdy v jednotlivých charakteristikách kompetencí dochází vývoji. Jak lze pracovat s profesním standardem při vytváření evaluační strategie? Profesní standard se může stát východiskem pro tvorbu evaluační strategie na základě toho, že je možné ho vnímat jako charakteristiku kvality učitelovy práce, na níž se dohodlo více stran (akademická obec, učitelé, ředitelé škol...). Charakteristika kvality obsažená v profesním standardu skýtá široké využití v oblasti evaluace. Jak lze evaluační strategii uplatnit ve výzkumu kvality učitele? Evaluační strategie představuje životaschopný, profesionalitu podporující metodologický komplex. Pozorování,...

Viz též: podobná jména autorů
1 SUCHÁNKOVÁ, Kateřina
2 Suchánková, Kamila
1 Suchánková, Karolína
1 Suchánková, Klára
1 Suchánková, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.