Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí36 - 45  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Bezsensorové řízení BLDC motoru
Hrbáč, Zbyněk ; Grepl, Robert (oponent) ; Sova, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku bezsenzorového řízení BLDC motoru pomocí Rozšířeného Kálmánova filtru. V první části je popsán proces implementace EKF pro odhad rychlosti a elektrického natočení rotoru. K určení odhadovaných stavů používá EKF nelineární model BLDC motoru a měření některých veličin zahrnujících šum. Druhá část práce se zabývá návrhem metodiky měření a odhadem kvality bezsenzorového řízení BLDC motoru. Nejlepších výsledků bylo dosaženo analýzou zvlnění celkového proudu vstupujícího do výkonové elektroniky motoru. V závěru práce bylo ohodnoceno několik algoritmů pro bezsenzorové řízení BLDC motoru.
Využití FPGA pro řízení a modelování BLDC motoru
Sova, Václav ; Toman, Jiří (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Práce se zabývá řešením úkolů v oblasti řízení BLDC motorů s využitím programovatelných hradlových polí (FPGA). S využitím modulárního HW dSPACE s FPGA kartou jsou řešeny problémy jako senzorové i bezsenzorové řízení BLDC motoru, real-time simulace tohoto motoru a řízení v tzv. degradovaném módu. Design FPGA je tvořen pomocí nástroje System Generator for DSP od firmy Xilinx. Vedlejším cílem práce je ukázat, že s rozvojem vysokoúrovňových nástrojů pro design FPGA je implementace algoritmů pro FPGA poměrně rychlá a efektivní a nevyžaduje dlouholeté zkušenosti a znalosti s programovatelnými hradlovými poly. Implementací algoritmů na FPGA místo procesorů získáme mnoho výhod, především v rychlosti zpracování a nízké latenci.
Řízení otvírání okna osobního automobilu
Kebis, Tobiáš ; Štetina, Jakub (oponent) ; Sova, Václav (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom elektroniky a riadiaceho programu pre otváranie okna v aute. Na realizáciu sa použil reálny model dverí auta, na ktorý sa implementovala riadiaca a výkonná elektronika. Na napájanie bol použitý priemyselný zdroj na 12V. Pre riadenie motora sa použil H-mostík z práce Petra Horáka. Hlavný problém riešený v tejto prácii je návrh riadiacej elektroniky, založenej na mikrokontroléri dsPIC33fj128mc804 a jej následné programovanie v prostredí simulink. Program musel spĺnať dané požiadavky na jeho funkciu, a po odtestovaní a vyladení programu sa celý model skompletoval a pripravil na používanie pre prezentačné alebo výukové účely.
Design of Power HIL unit for Li-pol cell simulation
Pribulla, Daniel ; Sova, Václav (oponent) ; Chalupa, Jan (vedoucí práce)
This thesis deals with design and construction of a Li-po cell Power-HIL simulator intended for testing of a small wireless module's powering. The simulator is based on a battery model which includes the influence of temperature and battery degradation on battery parameters. To estimate model parameters a series of tests on real Li-po cell with capacity 250mAh were performed. Charging and discharging tests were performed by different temperatures of the battery. In purpose of this test a simple thermal chamber was constructed. Design of the power electronics of the device was tested in the Simscape library of the Matlab Simulink. The result is a working prototype of the simulator tested for charging and discharging of batteries with capacity in range 100-1500 mAh. The simulator can be controlled with graphical user interface capable of setting the battery parameters and real time observation of the model variables.
Optimalizace rozměrů čtyřčlenného mechanismu pro dosažení požadované trajektorie
Korytár, Lukáš ; Sova, Václav (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Práce se zabývá optimalizací délek ramen čtyřčlenného mechanismu typu RRRR pomocí maticové kinematiky. Srovnává a popisuje metody k tomu dostupné v prostředí MATLAB. Dále je navržen optimalizační algoritmus, využívající funkci fminsearch, pro niž realizuje prvotní odhad algoritmus Monte-Carlo. Pro navržený algoritmus jsou definovány základní požadavky na trajektorii, kterou je možno přesně kopírovat.
Rozpoznání gest z dat získaných z akcelerometru k ovládání směru pohybu modelu auta
Zermegh, Tomáš ; Sova, Václav (oponent) ; Lamberský, Vojtěch (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá požitím vývojového kitu Chronos ez430 k demonštrácií základných pohybov na základe rozpoznania gest. Rozpoznanie pohybov (dopredu, zastavenie, dozadu a zatáčanie) sú hlavnou časťou práce, ktorá spočíva v navrhnutí algoritmu. Vývoj algoritmu pre spracovanie dát prebieha v prostredí Matlab/Simulink. Algoritmus sa prevedie do jazyka C a pomocou Code Composer Studio integruje do kitu Chronos ez430.
Návrh elektroniky pro sledování hmotnosti jezdce dvoukolového nestabilního vozidla
Holeček, Ivan ; Sova, Václav (oponent) ; Krejčí, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem elektroniky pro měření hmotnosti jezdce dvoukolého nestabilního vozidla a návrhem umístění odporových tenzometrů na toto vozidlo. Dále tato práce vytváří návod pro ovládání integrovaného obvodu PGA309, který primárně slouží k zesílení signálu tenzometrů.
HIL simulace elektronické škrticí klapky
Maliszewski, Michal ; Chalupa, Jan (oponent) ; Sova, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá Hardware in the Loop (HIL) simulací elektronické škrticí klapky. V následujícím textu je odvozen její matematický model pro různé varianty tření a dorazů. Parametry modelu byly získány měřením na reálné klapce. Dále se práce zaměřuje na návrh vhodného řídicího algoritmu, jenž je použit pro vlastní HIL simulaci. Výstupem práce je volba nejvhodnějšího modelu vzhledem k přesnosti a výpočtové náročnosti simulace.
Analýza a modelování sensorů a aktuátorů stavebnice LEGO Mindstorm
Hanuš, Pavel ; Sova, Václav (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá podrobnou analýzou a modelováním vybraných sensorů a aktuátorů programovatelné robotické stavebnice LEGO Mindstorms NXT 2.0. Aktuátory jsou zastoupeny servomotory a mezi vybrané sensory patří barevný a ultrazvukový sensor, oba dostupné v základní verzi stavebnice, a také sensor gyroskopický od firmy HiTechnic. Obsahem práce je realizace a vyhodnocení experimentů pro jednotlivé prvky a výsledkem jsou grafická znázornění vlastností sensorů, modely v prostředí Simulink reprezentující dané prvky a přehledy parametrů a vlastností jednotlivých sensorů a aktuátorů. Detailní analýza sensorů a servomotorů stavebnice poskytuje přehled o možnostech, ale i omezeních jednotlivých prvků. Tyto znalosti mohou být poté využity pro široké spektrum možných aplikací stavebnice.
Testovací jednotka proporcionálních ventilů
Sova, Václav ; Tlustoš, Jiří (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem a konstrukcí přenosné testovací jednotky hydraulických proporcionálních ventilů, jejíž předpoklad využití je především při údržbě, kontrole a uvádění hydraulických zařízení do provozu. Součástí je úvod do problematiky proporcionálních ventilů a již existujících testovací jednotek. Během práce se seznámíme s vývojem a konstrukcí elektroniky, která je založena na mikrokontroléru dsPIC, jehož obslužný programu budeme vyvíjet pomocí Kerhuel Toolboxu v prostředí Simulink. Výsledkem práce bude prototyp testovací jednotky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí36 - 45  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.