Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Čtvrť Borovina v Třebíči. Urbanismus a Architektura
Soukupová, Kristýna ; Biegel, Richard (vedoucí práce) ; Macek, Petr (oponent)
Čtvrť Borovina v Třebíči je jednou z mnoha městských částí, jejíž rozvoj je spjat s firmou Baťa. Svými stavbami pocházejícími z 30. a počátku 40. let 20. století se řadí k početné skupině staveb baťovské architektury. Tato práce se zaměřuje především na určení významu Boroviny jako celku v souvislosti s fenoménem baťovské architektury. Dále se zabývá postupným stavebním vývojem, začleněním moderní architektury do stávající struktury s historizujícími budovami a urbanistickým řešením. Studium dochovaných archivních pramenů i literatury umožnilo detailní představení jednotlivých domů kolektivního i soukromého bydlení, veřejných i průmyslových staveb. Rozbor jednotlivých objektů byl nakonec využit při vzájemném srovnání i jejich zařazení do celkové produkce firmy Baťa.
Přijetí evropské měny v České republice
SOUKUPOVÁ, Kristýna
Cílem diplomové práce je zhodnotit současný stav příprav na přijetí evropské měny, zejména dopady do právního systému České republiky a následnou komparací s přijetím měny na Slovensku. V první části jsou popsány počátky evropské integrace, maastrichtská kritéria a přípravy na zavedení eura na Slovensku. Ve druhé části diplomové práce se zabývám současnými přípravami na přechod evropské měny v ČR a plněním právních podmínek ze strany naší země s ohledem přijetí jednotné měny eura za zákonné platidlo v budoucnu. Zaměřuji se na dopady a nutné úpravy v právním řádu České republiky, které budou muset být provedeny v případě začlenění naší země do eurozóny. V této části je pozornost věnována analýze příprav a důsledků přechodu na jednotnou měnu na Slovensku.
Vliv vedení praxe studentů ZSF na postoj sestry mentorky k poskytování ošetřovatelské péče.
SOUKUPOVÁ, Kristýna
Tato diplomová práce je soustředěna na vliv vedení studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích na postoj sestry mentorky k poskytování ošetřovatelské péče. Teoretická část nás seznamuje v první kapitole s pojmem sestra, jaké jsou její funkce, role, postoje, kdo je to sestra školitelka a co obsahuje pilotní certifikovaný kurz. Další čtyři kapitoly jsou zaměřeny na osobnost supervizora, problematiku supervize, učitele a jeho netradičních rolí a na didaktické schopnosti mentora. Oblast didaktických schopností mentora je rozdělena na oblast vzdělávání, diagnostiky studentů, na výukové cíle a formy výuky. Šestá část nás informuje o mentorovi klinické praxe studentů, o jeho úloze v klinické praxi, o hodnocení a zpětné vazbě a o mentorství jako obohacení práce sester. Sedmá kapitola teoretické části nás seznamuje s oblastí komunikace jako nedílné součásti vedení studentů při praxi a v poslední části jsme se zaměřili na problematiku ošetřovatelství založené na důkazech. Cílem naší diplomové práce bylo zjistit, jaký vliv má vedení studentů při praxi na postoj sestry mentorky k poskytování ošetřovatelské péče a jak studenti hodnotí poskytování ošetřovatelské péče sestrou mentorkou. Z výsledků kvantitativního výzkumného šetření, prováděného pomocí dotazníkové metody vyplývá, že můžeme potvrdit hypotézu č. 1, že studenti vnímají provádění činností od sestry mentorky jako vzor pro svou budoucí praxi. Dále můžeme potvrdit hypotézu 3, že studenti si myslí, že sestra mentorka chápe smysl správného zápisu informací do ošetřovatelské dokumentace a také můžeme potvrdit hypotézu 2, že studenti zastávají názor, že sestra mentorka vede efektivnější komunikaci než ostatní směnové sestry. Prostřednictvím odpovědí na položené výzkumné otázky jsme kvalitativním šetřením zjišťovali postoje sester mentorek k poskytování ošetřovatelské péče. Ze šesti dotázaných sester mentorek čtyři považují mentorství jako znalostní přínos v oblasti komunikace s lidmi, dále pro čtyři sestry mentorky je mentorství podnět k rozvoji jejich odborných znalostí a pro čtyři sestry mentorky by byly ochotny zavádět nové poznatky do praxe a poskytovat ošetřovatelskou péči v souladu s EBN. Poznatky získané při zpracování této práce mohou posloužit jako rada a pomoc studentům, kteří se chystají na vykonávání ošetřovatelské praxe na klinické pracoviště, sestrám, které již vykonávají nebo se připravují na výkon funkce mentorka klinické praxe, tak jistě všem, kteří se o této problematice chtějí dozvědět více informací a pochopit funkci mentora klinické praxe studentů.
Poruchy spánku v ordinaci praktického lékaře
SOUKUPOVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku poruch spánku v ordinaci praktického lékaře. Tyto poruchy jsou dnes velmi častým problémem. Teoretická část nás seznamuje s problémem poruch spánku, jsou zde vysvětleny základní pojmy a výrazy týkajících se daného problému. První se týká fyziologie spánku, jaká jsou např. stádia spánku, co je za spánek považováno a co nikoliv. Druhá část je zaměřena na diagnostiku spánku, jakým způsobem se klasifikují poruchy spánku dle mezinárodních kritérií. Čtvrtý oddíl nás seznamuje se léčbou nespavosti, od {\clqq}klasických`` způsobů až k po alternativní metody léčby. Předposlední oddíl se věnuje snům a poslední část je pak zaměřena na spánkovou laboratoř, tzn. vyšetření spánku ve spánkové laboratoři a úkoly sestry při tomto vyšetření. Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit nečastější poruchy spánku, nejčastější příčiny poruch spánku a také jakým způsobem jsou poskytovány informace klientům v ordinacích praktických lékařů o poruchách spánku. Z výsledků vyplívá, že nejčastějšími poruchami spánku, které vedou klienty k praktickému lékaři jsou insomnie (dle mého výzkumu je to ze 42% časté noční probouzení, z 28% brzké ranní probouzení, z 23% nemožnost večer usnout a ze 7% jsou to noční můry). Tím byla potvrzena hypotéza č. 1. Dále z výsledků plyne, že nejčastějšími příčinami poruch spánku je 43% dotázaných stres, u 23% je to působení negativních vlivů okolního prostředí, u 14% je to současný životní styl, u 5 % nedostatek fyzické aktivity během dne. Tímto byla potvrzena hypotéza č. 2. Rozhovorem bylo zjištěno, že klientům jsou poskytovány informace o poruchách spánku v ordinaci praktického lékaře ústně (rozhovorem) a jsou pro ně srozumitelné. Výzkum byl prováděn formou dotazníků v ordinacích praktických lékařů a na základě vyhodnocení těchto dotazníků byl s vybranými klienty proveden rozhovor. Tato bakalářská práce byla podkladem pro vytvoření propagačního materiálu, informující o správném životním stylu a aktivní prevenci poruch spánku. Práce může sloužit i jako informační a studijní materiál.

Viz též: podobná jména autorů
13 SOUKUPOVÁ, Kateřina
13 SOUKUPOVÁ, Klára
4 SOUKUPOVÁ, Kristýna
4 Soukupová, Kamila
1 Soukupová, Karla
4 Soukupová, Karolína
13 Soukupová, Kateřina
13 Soukupová, Klára
1 Soukupová, Krasimira
2 Soukupová, Kristina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.