Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stanovení musk sloučenin v biotických matricích
Soukupová, Alena ; Mravcová, Ludmila (oponent) ; Vávrová, Milada (vedoucí práce)
Diplomová práce vychází ze současné problematiky kontaminace životního prostředí syntetickými vonnými látkami. Musk sloučeniny se z důvodu biologické perzistence a schopnosti kumulace rozšířily do všech složek životního prostředí, především vodních ekosystémů. Tato práce je zaměřena na výběr a optimalizaci metody stanovení umělých musk sloučenin v reálných biotických vzorcích (rybách). Pro izolaci analytu ze vzorku byla použita metoda tlakem podporované extrakce (PSE), přečištění vzorku bylo realizováno metodou sloupcové kolonové chromatografie. Identifikace a kvantifikace jednotlivých musk sloučenin byla provedena pomocí vysokorozlišovací plynové chromatografie s hmotnostní detekcí (GC-MS). Na závěr byla provedena diskuze výsledků a zhodnocení kontaminace ryb z řeky Svratky odlovených na přítoku a odtoku ČOV.
Zhodnocení metod pro stanovení tenzidů
Soukupová, Alena ; Doležalová Weissmannová, Helena (oponent) ; Vávrová, Milada (vedoucí práce)
V bakalářské práci na téma zhodnocení metod pro stanovení tenzidů byl na základě dostupné literatury vypracován seznam možných metod používaných pro stanovení tenzidů v povrchových a odpadních vodách. V teoretické části jsou uvedeny definice povrchové a odpadní vody, možné zdroje znečištění a způsoby čištění a dále definice a dělení tenzidů. Práce je teoretického charakteru a zpracování bylo provedeno na základě dostupných informací z literárních zdrojů. V závěru je provedeno zhodnocení metod.
Pedagogická komunikace ve výuce odborného výcviku z pohledu žáků
Soukupova, Alena
Bakalářská práce je zaměřena na pedagogickou komunikaci ve výuce odborného výcvi-ku z pohledu žáka na střední škole. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je definovat základní komunikaci a ostatní pojmy s ní spojené. Konkrétně se zaměřuje na pedagogickou komunikaci, pravidla této komunikace, hlavní aktéry v roli učitele a žáka, ale také na efektivitu a neefektivitu vzájemného vztahu sub-jektu a objektu výchovně-vzdělávacího procesu, který se následně odráží v procesu ko-munikace. Teoretická část využívá metodu analýzy odborné literatury, komparaci odliš-ných odborných teorií a následně závěrečnou syntézu získaných poznatků. Cílem praktické části je zjistit, jak probíhá komunikace mezi učitelem odborného vý-cviku a žáky, jaká jsou hlavní úskalí a nedostatky v této komunikaci, a to z pohledu žá-ka. Průzkumné šetření je provedeno prostřednictvím dotazníku. Respondenty tvoří žáci prvního a třetího ročníku oboru kadeřník na vybrané střední škole v Jihomoravském kraji. Data z dotazníků jsou statisticky zpracována do tabulek a grafů. Ze zjištěných výsledků budou vyvozeny závěry a doporučení pro pedagogickou praxi.
Stanovení musk sloučenin v biotických matricích
Soukupová, Alena ; Mravcová, Ludmila (oponent) ; Vávrová, Milada (vedoucí práce)
Diplomová práce vychází ze současné problematiky kontaminace životního prostředí syntetickými vonnými látkami. Musk sloučeniny se z důvodu biologické perzistence a schopnosti kumulace rozšířily do všech složek životního prostředí, především vodních ekosystémů. Tato práce je zaměřena na výběr a optimalizaci metody stanovení umělých musk sloučenin v reálných biotických vzorcích (rybách). Pro izolaci analytu ze vzorku byla použita metoda tlakem podporované extrakce (PSE), přečištění vzorku bylo realizováno metodou sloupcové kolonové chromatografie. Identifikace a kvantifikace jednotlivých musk sloučenin byla provedena pomocí vysokorozlišovací plynové chromatografie s hmotnostní detekcí (GC-MS). Na závěr byla provedena diskuze výsledků a zhodnocení kontaminace ryb z řeky Svratky odlovených na přítoku a odtoku ČOV.
Zhodnocení metod pro stanovení tenzidů
Soukupová, Alena ; Doležalová Weissmannová, Helena (oponent) ; Vávrová, Milada (vedoucí práce)
V bakalářské práci na téma zhodnocení metod pro stanovení tenzidů byl na základě dostupné literatury vypracován seznam možných metod používaných pro stanovení tenzidů v povrchových a odpadních vodách. V teoretické části jsou uvedeny definice povrchové a odpadní vody, možné zdroje znečištění a způsoby čištění a dále definice a dělení tenzidů. Práce je teoretického charakteru a zpracování bylo provedeno na základě dostupných informací z literárních zdrojů. V závěru je provedeno zhodnocení metod.
Bazální stimulace na pediatrických jednotkách intenzivní péče
SOUKUPOVÁ, Alena
V této diplomové práci se zabýváme bazální stimulací, a to konkrétně na pediatrických jednotkách intenzivní péče. Bazální stimulace je holistická metoda, která pacienta pojímá jako celek. Nahlíží na něj jako na individuální bytost s konkrétními potřebami, kterými se od ostatních liší. Pomocí bazální stimulace umožňujeme lidem se zdravotním či duševním postižením snazší integraci do jejich života. Při péči o pacienta v rámci bazální stimulace bereme ohled na jeho zvyky, způsob komunikace a také zkušenosti. Využíváme vše, co je jedinci příjemné a na co je zvyklý. V rámci využití prvků bazální stimulace dochází ke stimulaci jedince, kterému tak usnadníme vnímat své tělesné hranice, okolí, usnadníme mu komunikaci s okolím a návratu k uvědomění si vlastního ?já?, kdo vlastně jsem. Cílem naší práce bylo zjistit, zda sestry, pracující na pediatrických jednotkách intenzivní péče, využívají při své profesi metody bazální stimulace a jaký k ní mají postoj. Dále jsme zjišťovali, zda rodiče hospitalizovaných dětí mají o bazální stimulaci informace a opět nás zajímal postoj, který rodiče k této metodě zaujímají. K dosažení cílů jsme zvolili jak metodu kvantitativní, pomocí anonymního dotazníku, který jsme rozdali sestrám na pediatrických jednotkách intenzivní péče, tak i metodu kvalitativní, u níž jsme informace zjišťovali od rodičů hospitalizovaných dětí pomocí semi ? strukturovaného rozhovoru. Jako respondenty jsme zvolili již zmiňované sestry z pediatrických jednotek intenzivní péče a rodiče hospitalizovaných dětí. Z výsledků jsme zjistili, že i přesto, že není bazální stimulace využívaná všemi dotazovanými sestrami, je velmi rozšířenou metodou v péči o nemocné a přináší kvalitní výsledky v péči. Sestry zaujímají k této metodě ve většině případů velmi pozitivní přístup. Shledávají u pacienta zlepšení a zklidnění. I přesto, že je bazální stimulace často využívanou metodou, někteří rodiče hospitalizovaných dětí o ní ještě neslyšeli. Rodiče se do péče o své děti zapojovali s radostí, a to i v rámci využití prvků bazální stimulace. Ochota sester učit rodiče těmto prvkům byla velmi častá. Rodiče shledávali bazální stimulaci v péči velmi přínosnou a sledovali pozitivní působení na jejich děti.
Středověké Spory duše s tělem a jejich podoba v době baroka
SOUKUPOVÁ, Alena
Bakalářská práce představuje básnické Spory duše s tělem vznikající na našem území ve 14. a 17. století. Jedná se o I., II. a III. Spor duše s tělem, dva barokní překlady Visio Philiberti (Dialogus. Žalostné a plačtivé rozmlouvání jedné zatracené duše s tělem svým a Zatracený duše hádka s tělem svým před poutníkem) a píseň Domácí vojna mezi duší a tělem od Adama Michny z Otradovic. Základem práce je analýza jednotlivých děl a jejich následná komparace s přihlédnutím k literárnímu kontextu doby jejich vzniku. Součástí je i pojednání o eschatologii a vnímání smrti ve sledovaných obdobích. V příloze k bakalářské práci předkládáme rovněž úplné přepisy analyzovaných skladeb.
Informovanost stomiků před operačním výkonem
SOUKUPOVÁ, Alena
V této bakalářské práci se zabýváme informovaností stomiků před operačním výkonem. Informovanost a edukaci považujeme za nedílnou součást kvalitní a profesionální péče o pacienta. Pokud je pacient dostatečně a srozumitelně informován, stává se tak součástí léčebného, diagnostického a celého zdravotnického procesu a přejímá tak aktivní roli v péči o své zdraví. Cílem naší práce bylo zjistit, jak jsou stomičtí pacienti před výkonem informováni, zmapovat edukační proces a porovnat informace u plánovaného a akutního výkonu. K dosažení cílů jsme si zvolili kvantitativní metodu, pomocí anonymního dotazníku. Jako respondenty jsme oslovili stomické pacienty. Z výsledků jsme zjistili, že i když se informovanost od let minulých dost zlepšila, jsou v mnohých případech stále ještě nedostatky. Pacienti některým informacím buďto nerozumí nebo jsou pro ně nedostačující. Jak jsme očekávali, pacienti, přicházející k plánovanému výkonu, mají informací více než pacienti, přicházející v akutních případech. Ale i přesto, že je výkon akutní, měl by být pacient stručně informován a edukován. Edukační proces před resekčním výkonem je opět kvalitnější u plánovaných výkonů. Bohužel jsou pacienti, přicházející k akutní operaci, o tuto edukaci ochuzeni. Díky edukačnímu procesu se může pacientův strach snížit a jeho představa o budoucím životě je jasnější.
Podpora sebereflexe klienta při dodržování dietního režimu
SOUKUPOVÁ, Alena
Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části, je na základě prostudované literatury zmapována problematika dietního režimu a sebereflexe. Praktická část se zabývá výzkumem, který je zaměřen na to, zda sestry podporují sebereflexi klientů při dodržování dietního režimu, zda klienti využívají sebereflexi při dodržování dietního režimu a jestli je v tom podporují jejich rodinní příslušníci. Výzkum byl proveden metodou dotazování, technikou dotazníků, v nemocnicích v Českých Budějovicích, Písku a Příbrami a byl zaměřen na tři skupiny respondentů.

Viz též: podobná jména autorů
4 SOUKUPOVÁ, Adéla
10 SOUKUPOVÁ, Alena
2 SOUKUPOVÁ, Alexandra
6 SOUKUPOVÁ, Andrea
2 SOUKUPOVÁ, Aneta
10 Soukupova, Alena
4 Soukupová, Adéla
2 Soukupová, Alexandra
5 Soukupová, Alžběta
6 Soukupová, Andrea
2 Soukupová, Aneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.