| |
|
Výchova k herectví a mimickému divadlu
Sochor, Martin ; Hybner, Boris (vedoucí práce) ; Petišková, Ladislava (vedoucí práce) ; Zárubová-Pfeffermannová, Noemi (oponent) ; Veber, Václav (oponent)
Tato práce se zabývá pedagogikou herectví, mimu a pantomimy. Popisuje vybrané zásadní výukové systémy a školy zaměřené na výuku mimického divadla Mime corporel dramatique Etienna Decrouxe, školu imaginární pantomimy stylu Marcela Marceaua, pedagogiku Jacquese Lecoqua, divadelní školu Scuola Teatro Dimitri ve Švýcarsku a Katedru nonverbálního a komediálního divadla HAMU (v současné době ve fázi změny jména na Katedru pantomimy) v Praze. Zabývá se jejich teorií, studijními programy a popisy cvičení. Autor přímo studoval tělesný mimus i techniku imaginární pantomimy ve škole Marcela Marceaua v Paříži, v současné době je pedagogem na Katedře pantomimy HAMU, byl na studijním pobytu na Dimitriho škole, v práci jsou tedy uváděny informace přímo od jejich zdroje s podrobnou teoretickou i praktickou zkušeností. Práce se rovněž zabývá problematikou terminologie v oblasti mimického divadla, dějinami jeho pedagogiky se zaměřením na Českou republiku.
|
|
Průhledy skrz Petera Brooka
Mléčková, Zuzana ; Capko, Štefan (vedoucí práce) ; Sochor, Martin (oponent)
Cílem této práce je nalézt odpovědi na otázky mladého herce o smyslu, cestách a metodách divadla ve zkušenostech a myšlenkách významného anglického režiséra Petera Brooka.
Při hledání těchto odpovědí se dovídáme mnohem více, protože Peter Brook je velmi mnohostranný umělec, velký ctitel tradičních děl a velký experimentátor zároveň. Jeho umělecké dílo je neoddělitelně spojeno se životem, a proto výsledkem této práce je nejen poučení o uměleckých metodách a technikách, ale také nalezení a pochopení jeho životní filozofie.
|
| |