Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Grafický výukový systém
Farbiak, Peter ; Seeman, Michal (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Cílem teoretické části této bakalářské práce je uvést čtenáře do základů psychologie učení, principů programování a algorimtizace, tvoření a stavby grafického užívatelského rozhraní. Praktická část se zaměřuje na vytvoření programu, který pomocí přidávání grafických objektů demonstruje principy základních algoritmických struktur.
Parallelization and Optimization of Image Processing Applications
Šiška, Jakub ; Seeman, Michal (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
This Bachelor's Thesis was performed during a study stay at the École Supérieure d'Ingénieurs en Électronique et Électrotechnique Paris, France. It proposes solution for speeding up image processing algorithm and its adoption for use with real-time video stream from the infra red camera. The first part discusses characteristics and basic principles of the IR technology, followed by specifications of used camera. Ongoing text also proposes solution of problems concerning network communication with the camera. In addition, it describes camera's output stream format characteristics and solution for output visualisation. Substantial part of this work covers issues concerning parallelization and optimization of video stream and image file data processing. Problem of the parallelisation for this case is explained together with implemented parallelization method. Entire theoretical part is supported with the real results, benchmarks, which are presented in the last chapter.
Grafický výukový systém
Hotař, Roman ; Seeman, Michal (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Účelem této diplomové práce je přiblížit problematiku návrhu výukového software pro výuku algoritmizace. Práce přistupuje k problému, jak z teoretického hlediska vzdělávání se a učení se novým věcem, tak z praktického pohledu důležitého pro osvojení si procesu algoritmizace. Zabývá se také stavem výuky algoritmizace na českých školách a popisuje výsledný program, který byl v rámci diplomového projektu vytvořen. Přínos této práce spočívá ve shrnutí požadavků, kladených na daný software a implementaci softwaru tohoto typu, na kterém lze názorně demonstrovat problémy a požadavky návrhu programů tohoto druhu. V práci jsou také popsány reakce pedagogů na vytvořenou aplikaci.
3D projekce fotek v OpenGL
Dokoupil, Martin ; Fapšo, Michal (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Tato zpráva popisuje implementaci editoru pro projekci fotografií. Tento editor může sloužit k tvorbě dynamických sekvencí složených z fotografií. Obraz z kamery, který je dvourozměrný je nanesen na kouli v trojrozměrném prostoru a následně zobrazován. Poté je možné pohybovat kamerou po snímku a také ji přibližovat. Použitím tohoto editoru lze docílit reálněji působících scén zejména při pohybu. Při použití panoramatických snímků umožňuje editor volné rozhlížení po tomto snímku. Dokument popisuje způsob převodu dvourozměrného snímku do prostoru a také ukazuje využití transformací pro pohyb kamery a metody pro implementaci přibližování kamery. Obsahuje popis tvorby uživatelského rozhraní a také zmiňuje další rozšíření, které byly implementovány v editoru.
Tone-mapping HDR obrazů
Vančura, Jan ; Mlích, Jozef (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá úvodem do problematiky obrazů s vysokým dynamickým rozsahem (HDR) a možnostmi komprese HDR obrazu pro zobrazení na zařízeních s nízkým dynamickým rozsahem (LDR). V úvodu seznamuje čtenáře s historickým vývojem zaznamenávání reality. Zaměřuje se na chápání světla z pohledu fyziky, lidského vidění a digitálních fotoaparátů. Popisuje způsob tvorby a uchovávání HDR obrazu. Věnuje se metodám komprese HDR neboli mapování tonality (tone-mapping). Vysvětluje různé metody tone-mappingu a zaměřuje se na gradientní doménovou kompresi HDR obrazu.
Rekonstrukce pozadí z několika fotografií
Motáček, Vladimír ; Žák, Pavel (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rekonstrukcí pozadí z několika fotografií (efekt tzv. vylidnění scény). Jsou zde představeny metody na získávání pozadí z videa a diskuze jejich využití pro práci s fotografiemi. Největší důraz je kladen na přístup modelování pozadí za pomocí směsi Gaussových funkcí (mixture of Gaussian) a s tím spjatá snaha o vylepšení tohoto algoritmu vzhledem ke statickému obrazu. U pořízených snímků se předpokládá scéna snímána ze stativu.
Zobrazení šachů pomocí sledování paprsku
Turek, Vojtěch ; Seeman, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá technikou zobrazování pomocí sledování paprsku, zaměřenou na vykreslování šachové scény a popisu materiálů pomocí procedurálních textur. Na základě těchto poznatků je vytvořen program, který zobrazí zadaný stav šachové partie.
Interaktivní editor a prohlížeč animací
Ducháč, Michal ; Seeman, Michal (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Príchodom výkonných grafických staníc počítačová animácia rýchlo vytlačila tradičné metódy animácie. V súčasnosti, počítačová animácia má mnoho aplikácií, napr. video hry, kinematografia, média, predpoveď počasia a mnohé iné. Táto diplomová práca sa zaoberá rôznymi technikami požívanými pri vytváraní počítačových animácií. Najrozšírenejšou technikou je metóda kľúčových snímkou. Táto metóda je podobná technike používanej pri tradičných animáciách vytváraných rukou. Základné princípy animácie pomocou kľúčových snímkou sú popísané v tejto práci. Práca ďalej obsahuje návrh a popis implementácie interaktívneho editora animácií založenom na tejto metóde. Editor používa Kochanek-Bartelsové spliny pre interpoláciu hodnôt medzi jednotlivými kľúčovými snímkami.
Real-time vizualizace povětrnostních vlivů v terénu
Vlček, Adam ; Jošth, Radovan (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Díky obrovskému výpočetnímu výkonu se virtuální realita stává stále pestřejší a dynamičtější. Tato práce si klade za cíl prozkoumat vybrané povětrnostní vlivy v terénu, možnosti jejich simulace a dynamického zobrazení v reálném čase na současných osobních počítačích. Cílem je spíš nalezení dobře vypadajících rychlých aproximací než dokonalý fyzikální model. Je zde rozebráno použití moderních programovatelných GPU nejen pro účely zobrazování, ale také jako velmi silný výpočetní prostředek pro simulaci přírodních dějů. Práce je zaměřena zejména na pohyb vody terénem a její vliv na něj. Jedná se například o tání sněhu, erozi nebo výskyt různých druhů rostlin podle preferované vlhkosti. Pro tyto účely je využito dynamické texturování terénu a algoritmy umožňující rychlou úpravou zobrazované geometrie včetně počítání normál.
Tone-mapping pro HDR obrazy
Nejezchleb, Ivan ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na problematiku obrazu s vysokým dynamickým rozsahem (High Dynamic Range, HDR). Stručně popisuje jeho vytváření a uchovávání. Hlouběji se zabývá technikami umožňujícími zobrazení HDR obrazu na současných zobrazovacích zařízeních, která jsou jinak pro přímou projekci HDR scén nevhodná. Tento proces je nazýván tone-mapping. Obecně je popsán jeho princip a vlastnosti. V práci je představeno několik konkrétních metod tone-mappingu, z nichž je vyzvednut především tone-mappingový operátor využívající bilaterální filtrace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.