Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
VYBRANÉ PROBLÉMY ZNALECKÉ ANALÝZY SPATŘENÍ CHODCŮ ŘIDIČEM VOZIDLA ZA VIDITELNOSTI SNÍŽENÉ TMOU
Sedlák, Jaroslav ; Kropáč, František (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Ptáček, Petr (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na problematiku spatření chodců řidičem vozidla v podmínkách jízdy v noci. V první části dizertační práce je zhodnocen současný stav dané problematiky, jsou vymezeny pojmy rozhled a dohled na překážku. Dále jsou zde rozebrány jednotlivé vlivy, které možnost spatření chodců řidičem vozidla, při jízdě v noci, ovlivňují. Ze všech uvedených vlivů se práce zaměřuje především na dva parametry, a to jakým způsobem se schopnost rozpoznání chodce v jízdní dráze vozidla vyvíjí se vzrůstajícím věkem řidiče a s rozvojem očních vad. Při zkoumání dané problematiky bylo osloveno velké množství respondentů, v širokém spektru stáří a kvality zrakového vnímání, se kterými bylo poté provedeno měření. V dizertační práci je navržena metodika posuzování těchto dvou parametrů, kdy prvotním předpokladem je vytvoření zcela identických podmínek měření dohlednosti na chodce, pro širokou škálu respondentů (posuzovatelů). Jako jediná možnost vytvoření konstantních podmínek se jeví provádění měření posuzováním obrazové scény na monitoru počítače. V rámci přípravy experimentu byly vytvořeny dvě sady fotografií (pro dvě různé skladby oděvu figuranta) a fotografie byly uspořádány v programu Microsoft Office Power Point tak, aby simulovaly přibližování se vozidla v noci k postavě chodce. Samotného měření se zúčastnilo velké množství respondentů, kteří byli rozděleni celkem do devíti kategorií, a to dle věku a rozsahu očních vad. V dizertační práci je navržena metodika vyhodnocování provedených měření, stanovení kontrastu a úhlového rozměru pozorovaného objektu (chodce) na obrazové scéně monitoru. V závěru experimentu je provedeno vyhodnocení provedených měření a uveden komentář k získaným výsledkům. V dizertační práci je navržen způsob experimentálního zjištění počátku vjemu řidiče při zpozorování překážky (chodce), za pomocí elektrofyziologické vyšetřovací metody elektroretinografie (ERG). V rámci dizertační práce bylo provedeno prvotní měření za pomocí této metody, kdy v průběhu měření bylo bohužel zjištěno, že citlivost uvedené metody neumožňuje rozlišení změny elektrického potenciálu pro tak málo intenzivní podněty, jako je spatření chodce na okraji vozovky. Není však vyloučeno, že v budoucnu, při dalším vývoji této oftalmologické diagnostické metody, bude citlivost zvýšena natolik, že umožní objektivní nalezení okamžiku zaregistrování překážky zrakovým orgánem.
Městská knihovna, Lausanne
Kotková, Lucie ; Sedlák, Jaroslav (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Městská knihovna Lausanne se stává novým kulturním a vzdělávacím centrem a orientačním bodem proměňující se čtvrtě Sévelin. Vznikají nové veřejné prostory, pěší třída, nová stanice metra a autobusová zastávka.
Městská knihovna, Lausanne
Klinkovský, Lukáš ; Sedlák, Jaroslav (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je urbanistický a architektonický návrh městské knihovny v Lausanne, konkrétně v bývalém průmyslovém areálu Séveline. Čtyři podlouhlé linie domů jasně napověděly jednoduchému konceptu, který dotvoří již vymyšlenou strukturu celého Sévelinu. Dva domy, obchodní centrum v jižní části, bezprostředně lemované kolejemi a novou zastávkou metra. Druhý dům v severní části, v kterém se nachází nové kulturní ohnisko – městská knihovna. Ulice mezi domy se promění v městskou třídu, která bude sloužit především pro pěší a případné nutné zásobování. Knihovna je navržena jako jeden dům. Jedná se o pěti podlažní objekt (jedno podzemní patro) o rozměrech 98 x 27 m. Hmota domu je prořezána velkou vstupní halou a podlouhlým světlíkem, který přivádí do knihovny horní světlo. Hlavní komunikační propojení tvoří eskalátory ve dvojím směru. V rozích stavby na severní fasádě jsou dvě betonová jádra s únikovým schodištěm, výtahy a toaletami. V západní části domu je ve třetím a čtvrtém podlaží převýšený prostor přes dvě patra.
Dopravní nehody na ÚSL – případy z praxe
Ďatko, Miroslav ; Zelený, Michal ; Sedlák, Jaroslav
Autoři prezentují dva případy z praxe z poslední doby. V první kazuistice je popisován konflikt s agresivním řidičem, při kterém došlo po zastavení vozidel k poranění jednoho z řidičů a poškození jeho vozidla. Druhá kazuistika se týká neobvyklé smrtelné dopravní nehody cyklistky s dodávkou. K usmrcení cyklistky došlo až na konci nehodového děje, překlopením dodávky na boční stranu na tělo cyklistky.
Doba měst v postsocialismu
Sedlák, Jaroslav
Disertační práce zkoumá vznikající proměny a urbánní přístupy k novým sídlištním čtvrtím městské struktury období socialismu. Zaměřuje se zejména na dekády přerodu společnosti v době po pádu socialistického systém, kdy vlivy západního způsobu života a geo
VYBRANÉ PROBLÉMY ZNALECKÉ ANALÝZY SPATŘENÍ CHODCŮ ŘIDIČEM VOZIDLA ZA VIDITELNOSTI SNÍŽENÉ TMOU
Sedlák, Jaroslav ; Kropáč, František (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Ptáček, Petr (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na problematiku spatření chodců řidičem vozidla v podmínkách jízdy v noci. V první části dizertační práce je zhodnocen současný stav dané problematiky, jsou vymezeny pojmy rozhled a dohled na překážku. Dále jsou zde rozebrány jednotlivé vlivy, které možnost spatření chodců řidičem vozidla, při jízdě v noci, ovlivňují. Ze všech uvedených vlivů se práce zaměřuje především na dva parametry, a to jakým způsobem se schopnost rozpoznání chodce v jízdní dráze vozidla vyvíjí se vzrůstajícím věkem řidiče a s rozvojem očních vad. Při zkoumání dané problematiky bylo osloveno velké množství respondentů, v širokém spektru stáří a kvality zrakového vnímání, se kterými bylo poté provedeno měření. V dizertační práci je navržena metodika posuzování těchto dvou parametrů, kdy prvotním předpokladem je vytvoření zcela identických podmínek měření dohlednosti na chodce, pro širokou škálu respondentů (posuzovatelů). Jako jediná možnost vytvoření konstantních podmínek se jeví provádění měření posuzováním obrazové scény na monitoru počítače. V rámci přípravy experimentu byly vytvořeny dvě sady fotografií (pro dvě různé skladby oděvu figuranta) a fotografie byly uspořádány v programu Microsoft Office Power Point tak, aby simulovaly přibližování se vozidla v noci k postavě chodce. Samotného měření se zúčastnilo velké množství respondentů, kteří byli rozděleni celkem do devíti kategorií, a to dle věku a rozsahu očních vad. V dizertační práci je navržena metodika vyhodnocování provedených měření, stanovení kontrastu a úhlového rozměru pozorovaného objektu (chodce) na obrazové scéně monitoru. V závěru experimentu je provedeno vyhodnocení provedených měření a uveden komentář k získaným výsledkům. V dizertační práci je navržen způsob experimentálního zjištění počátku vjemu řidiče při zpozorování překážky (chodce), za pomocí elektrofyziologické vyšetřovací metody elektroretinografie (ERG). V rámci dizertační práce bylo provedeno prvotní měření za pomocí této metody, kdy v průběhu měření bylo bohužel zjištěno, že citlivost uvedené metody neumožňuje rozlišení změny elektrického potenciálu pro tak málo intenzivní podněty, jako je spatření chodce na okraji vozovky. Není však vyloučeno, že v budoucnu, při dalším vývoji této oftalmologické diagnostické metody, bude citlivost zvýšena natolik, že umožní objektivní nalezení okamžiku zaregistrování překážky zrakovým orgánem.
Měření zpomalení nákladních automobilů do 12 tun při brzdění motorem
Kašparová, Hana ; Sedlák, Jaroslav (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá brzdnými účinky motoru nákladních vozidel. Teoretická část čtenáře seznamuje se základní konstrukcí nákladních vozidel, přibližuje stavbu nejčastěji používaného motoru a vymezuje definice faktorů majících podstatný vliv na brzdění motorem. V praktické části se čtenář seznámí s technikou používanou při realizovaném měření a popisem jednotlivých vozidel vybraných pro realizaci měření. Výsledkem praktické části jsou hodnoty získané měřením včetně jejich interpretace obsažené v závěru.
Měření zpomalení osobních automobilů při brzdění motorem
Bejčková, Jana ; Sedlák, Jaroslav (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá měřením zpomalování osobních automobilů při brzdění motorem z různých výchozích rychlostí při zařazených určitých rychlostních stupňů u vybraného vzorku vozidel. Skládá se z teoretické části, ve které jsou vymezena odborná východiska, vysvětleny vybrané jízdní parametry včetně uvedení způsobu jejich měření a další související skutečnosti z oblasti konstrukčních vlastností vozidel, dále z návrhu vlastní metodiky měření, kde je podán celkový plán realizace měření, informace o jeho průběhu a popis práce s decelerometrem, dále z vlastního měření zpomalení vozidel, jehož součástí je interpretace dílčích naměřených hodnot a z konečného vyhodnocení všech provedených měření a patřičného vyvození závěrů.
Transformace měst v postsocialismu
Sedlák, Jaroslav
The dissertation thesis explores the transformations and new urban structures of housing estates built in the Socialist era. It focuses namely on the decades of transformation of society after the collapse of the Socialist system, when the influence of Western lifestyles and the geopolitical climate changed the way modern Socialist housing development in the Eastern bloc was perceived.
Soudně lékařský a technický rozbor smrtelné dopravní nehody chodce s nákladním vozidlem
Ďatko, Miroslav ; Zelený, Michal ; Sedlák, Jaroslav ; Schneller, Karel
Autoři přednášky prezentují případ silniční dopravní nehody z předminulého roku, kdy došlo ke smrtelnému střetu chodce s nákladním automobilem na Vyškovsku. Posouzení této dopravní nehody vyžadovalo komplexní přístup a definitivní závěry pro potřeby orgánů činných v trestním řízení byly stanoveny až na základě několika doplňujících soudně lékařských a soudně inženýrských posudků. Celá kazuistika je bohatě obrazově a schématicky dokumentována.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 SEDLÁK, Jakub
19 SEDLÁK, Jiří
2 Sedlák, J.
11 Sedlák, Jakub
10 Sedlák, Jan
19 Sedlák, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.