Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sportovní lezení zrakově postižených a jejich omezení způsobené zrakovým handicapem
Sýkorová, Alžběta ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se věnuje lezeckým aktivitám zrakově postižených, studuje jejich schopnosti, vnímání této aktivity a případná omezení způsobená tímto handicapem. Cílem práce je porovnat a zhodnotit schopnosti zrakově postižených a vidomých lezců, zjistit vliv zrakového postižení na vnímání lezeckých aktivit a prozkoumat, do jaké míry jsou jejich schopnosti ovlivněny tímto handicapem. Při zpracovávání tohoto tématu mi kromě skutečného nevidomého lezce pomohli figuranti, kterým bylo dočasně omezeno zrakové vnímání. V teoretické části se bakalářská práce věnuje obecnému seznámení s lezeckými aktivitami a jejich vývojem. Zabývá se dále významem zraku, charakteristice zrakového poškození a vlivem zrakového handicapu na osobnost, samostatný pohyb a sportovní aktivity zrakově postižených. Praktická část bakalářské práce vychází především z výpovědi zrakově handicapovaného lezce, z jeho zkušenosti při lezeckých aktivitách. Dále se zaměřuji na schopnost vidomých lezců, kterým jsem zakrytím očí navodila zrakový handicap. Zjišťuji míru ovlivnění lezeckého výkonu dočasnou ztrátou zraku a vliv na techniku lezení. Ve své práci popisuji nácvik jednotlivých lezeckých dovedností při ztrátě zraku a uzpůsobení náročnosti tréninku lezců s tímto handicapem. Na základě studia dostupné literatury, vlastního experimentu...
Porovnání tělesné zdatnosti s prospěchem u dětí na základní škole
Sýkorová, Alžběta ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Úvod: Fyzická zdatnost a úspěch ve škole mohou tvořit vzájemně propojené proměnné. Žáci s vyšší fyzickou zdatností mohou dosahovat lepších studijních výsledků. Cíl: Cílem práce je zjistit, zda žáci s lepším studijním prospěchem podávají vyšší výkony v testech fyzické výkonnosti ve srovnání s žáky s horším studijním prospěchem. Metody: 167 žáků (věk 11,06 ± 2,4) z toho 92 dívek a 75 chlapců se zúčastnilo komparativní průřezové studie. Ke zjištění úrovně tělesné zdatnosti byla použita speciální testová baterie skládající se ze sedmi položek. Žáci byli rozděleni do dvou skupin podle celkového studijního prospěchu. Výsledky: V jednotlivých testech fyzické zdatnosti byli ve většině případů lepší žáci s lepším studijním prospěchem. Statistická analýza normovaných Z-bodů odhalila významně lepší výsledek (p ˂ 0,05) u všech žáků s lepším studijním prospěchem ve všech věkových skupinách s výjimkou chlapců na druhém stupni (p = 0,268). Závěr: Z výsledků výzkumu je patrné, že žáci s lepším studijním prospěchem mají také vyšší fyzickou zdatnost. Klíčová slova: studijní výsledky, fyzická zdatnost, základní škola
Porovnání tělesné zdatnosti s prospěchem u dětí na základní škole
Sýkorová, Alžběta ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Úvod: Fyzická zdatnost a úspěch ve škole mohou tvořit vzájemně propojené proměnné. Žáci s vyšší fyzickou zdatností mohou dosahovat lepších studijních výsledků. Cíl: Cílem práce je zjistit, zda žáci s lepším studijním prospěchem podávají vyšší výkony v testech fyzické výkonnosti ve srovnání s žáky s horším studijním prospěchem. Metody: 167 žáků (věk 11,06 ± 2,4) z toho 92 dívek a 75 chlapců se zúčastnilo komparativní průřezové studie. Ke zjištění úrovně tělesné zdatnosti byla použita speciální testová baterie skládající se ze sedmi položek. Žáci byli rozděleni do dvou skupin podle celkového studijního prospěchu. Výsledky: V jednotlivých testech fyzické zdatnosti byli ve většině případů lepší žáci s lepším studijním prospěchem. Statistická analýza normovaných Z-bodů odhalila významně lepší výsledek (p ˂ 0,05) u všech žáků s lepším studijním prospěchem ve všech věkových skupinách s výjimkou chlapců na druhém stupni (p = 0,268). Závěr: Z výsledků výzkumu je patrné, že žáci s lepším studijním prospěchem mají také vyšší fyzickou zdatnost. Klíčová slova: studijní výsledky, fyzická zdatnost, základní škola
Sportovní lezení zrakově postižených a jejich omezení způsobené zrakovým handicapem
Sýkorová, Alžběta ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Název: Lezení zrakově postižených a jejich omezení způsobené zrakovým handicapem. Cíle práce: Poukázat na kritické momenty při lezení zrakově postižených lezců a hodnotit do jaké míry je lezení jako takové ovlivněno absencí zrakové percepce. Metoda: Rešerše odborné literatury, dotazníkové šetření, analýza dat a grafická prezentace výsledků. Výsledky: Lidé se zrakovým handicapem mohou vykonávat lezecké aktivity se stejnými lezeckými pomůckami a v obdobném rozsahu jako osoby vidoucí. Absence zrakové percepce klade na lezce především zvýšené fyzické nároky a omezuje jej v bouldrování. Klíčová slova: lezec, lezecké aktivity, zrakově postižený, zraková percepce, handicap
Sportovní lezení zrakově postižených a jejich omezení způsobené zrakovým handicapem
Sýkorová, Alžběta ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se věnuje lezeckým aktivitám zrakově postižených, studuje jejich schopnosti, vnímání této aktivity a případná omezení způsobená tímto handicapem. Cílem práce je porovnat a zhodnotit schopnosti zrakově postižených a vidomých lezců, zjistit vliv zrakového postižení na vnímání lezeckých aktivit a prozkoumat, do jaké míry jsou jejich schopnosti ovlivněny tímto handicapem. Při zpracovávání tohoto tématu mi kromě skutečného nevidomého lezce pomohli figuranti, kterým bylo dočasně omezeno zrakové vnímání. V teoretické části se bakalářská práce věnuje obecnému seznámení s lezeckými aktivitami a jejich vývojem. Zabývá se dále významem zraku, charakteristice zrakového poškození a vlivem zrakového handicapu na osobnost, samostatný pohyb a sportovní aktivity zrakově postižených. Praktická část bakalářské práce vychází především z výpovědi zrakově handicapovaného lezce, z jeho zkušenosti při lezeckých aktivitách. Dále se zaměřuji na schopnost vidomých lezců, kterým jsem zakrytím očí navodila zrakový handicap. Zjišťuji míru ovlivnění lezeckého výkonu dočasnou ztrátou zraku a vliv na techniku lezení. Ve své práci popisuji nácvik jednotlivých lezeckých dovedností při ztrátě zraku a uzpůsobení náročnosti tréninku lezců s tímto handicapem. Na základě studia dostupné literatury, vlastního experimentu...

Viz též: podobná jména autorů
2 SÝKOROVÁ, Adéla
2 SÝKOROVÁ, Aneta
1 SÝKOROVÁ, Anna
2 Sýkorová, Adéla
1 Sýkorová, Alena
4 Sýkorová, Alexandra
2 Sýkorová, Alice
6 Sýkorová, Alžběta
3 Sýkorová, Andrea
2 Sýkorová, Aneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.