| |
|
Dialogičnost argentinského tanga
Wojtkowiak, Urszula ; Pilátová, Jana (vedoucí práce) ; Rebcová, Monika (oponent)
Tato práce zkoumá argentinské tango jako disciplínu osobního a tvůrčího rozvoje.
Jejím cílem je ověřit hypotézu, že argentinské tango je formou dialogického
jednání, psychosomatické disciplíny objevené prof. Ivanem Vyskočilem a
rozvíjené především na Katedře autorské tvorby a pedagogiky DAMU v Praze.
Práce srovnává analogie a rozdíly dialogického jednání a argentinského tanga,
přičemž styčným bodem je zde především pojem dialogu. Práce vychází z osobní
zkušenosti s dialogickým jednáním, argentinským tangem, kontaktní improvizací
a divadelním tréninkem ? v případě posledních dvou uvedených jde i o zkušenost
s pedagogikou těchto disciplín a taky zkušeností práce s dětmi.
|
|
Význam kondičního tréninku pro tanečníky
Čechová, Jana ; Křenková, Mahulena (vedoucí práce) ; Rebcová, Monika (oponent)
Název: Význam kondičního tréninku pro tanečníky.
Cíl práce: Cílem bakalářské práce je potvrzení hypotézy, že během tanečního tréninku je intenzita zatížení nízká a cvičení probíhá v aerobním energetickém pásmu, kdežto během představení je intenzita zatížení různorodá.
Metoda: Měření kardiovaskulární kondice a energetického výdaje tanečníků během tréninkové fáze a zkoušky představení pomocí sporttestrů značky Polar a funkční zátěžové testy ve sportovní laboratoři FTVS- UK.
Výsledky: Měření potvrdilo hypotézu, že během tanečního tréninku je intenzita zatížení nízká a cvičení probíhá v aerobním energetickém pásmu, kdežto během představení je intenzita zatížení různorodá.
Klíčová slova: Tanec, kondice, taneční trénink, energetiský systém, intenzita cvičení, srdeční frekvence.
|
|
Hledání cesty ke zvědomování těla
Šorejsová, Kateřina ; Eliášová, Bohumíra (vedoucí práce) ; Rebcová, Monika (oponent)
Ve své diplomové práci popisuji vlastní cestu ke zvědomování těla. Zabývám se při práci s tělem otázkou propojování taneční techniky a improvizace. Představuji nový pohybový jazyk GAGA, se kterým jsem se setkala na své pracovní cestě v Izraeli, a který mě velmi oslovil a inspiroval k mé další práci, ve které se pokouším prostřednictvím vlastních lekcí předat své zkušenosti. V kapitole 3 a 4 pak popisuji vlastní vývoj a podobu svých lekcí pohybu. To znamená proces, kdy se sama učím tím, že učím. A přibližuji zde současnou podobu své lekce, včetně poukázání na konkrétní využití vlivů, kterými jsem se inspirovala při své cestě za vědomým tělem. V poslední kapitole zveřejňuji reflexe a reakce lidí, kteří se účastní mých lekcí a tím mi poskytují zpětnou vazbu. V závěru se pokouším shrnout a formulovat vlastní pohled na práci s tělem.
|
|
Mimická řeč expresionistického tance
Vacovská, Markéta ; Petišková, Ladislava (vedoucí práce) ; Rebcová, Monika (oponent)
ANOTACE
: Tato práce se zabývá analýzou pohybových a mimických prvků expresionistického tance, a to především u třech nejvýznamnějších choreografů a tanečníků tohoto období: Mary Wigmanové, Haralda Kreutberga a Kurta Joosse. Součástí práce je podrobný teoretický rozbor principů jejich tvorby od prvotních impulsů přes samotné rozpracování a individuální pojetí až po jejich vliv na následný vývoj tanečního umění.
|
|
Význam těla ve středověké kultuře
Křivánková, Jindřiška ; Petišková, Ladislava (vedoucí práce) ; Rebcová, Monika (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o významu lidského těla v kontextu středověké kultury. Zabývá se všeobecným postavením těla v umění a obyčejném životě. Za cíl si tato práce klade poskytnout mnohočetný obraz o funkci a významu lidského těla a doložit jej příklady ze společenského života, ikonografie a divadelní kultury středověku.
|
|
The Improvisation and the Space
Ferienčíková, Soňa ; Eliášová, Bohumíra (vedoucí práce) ; Rebcová, Monika (oponent)
Touto prácou chcem poukázať na improvizáciu ako fenomén. Fenomén, ktorý sa vyskytuje nielen v živote tanečníkov ale aj umelcov vo všeobecnosti. Chcem ju priblížiť všetkým nám- ľudským bytostiam, pretože v konečnom dôsledku ju všetci dennodenne využívame. Práca je koncipovaná z pohľadu pedagóga, s ohľadom na všetkých potenciálnych študentov, ponúkajúc im náhľad na praktické pohybové kvality, ktoré by mali obsiahnuť. Priestor je aspektom, ktorým som sa rozhodla na improvizáciu bližšie pozrieť. Ponúknuť teoretické poznatky a nadviazať na ne v praktických cvičeniach. Snažila som sa pretkať prácu osobnými skúsenosťami a zážitkami a dať jej tak kus seba.
|
|
Využití moderních tanečních technik ve společenském tanci
Vlk, Michal ; Rebcová, Monika (vedoucí práce) ; Vurmová, Marie (oponent)
Tato práce obsahuje stručný nástin vývoje základních společenských tanců a také historie moderního tance. Dále jsem se pokusil objasnit čtenářům základní pojmy, týkající se moderního i společenského tance. Nejobsáhlejší částí práce je však popis možností praktického využití prvků tance moderního v tanci společenském. Snažil jsem se zapsat několik pohybových variací na procvičení nejdůležitějších partií těla. Tyto cviky by měly zlepšit celkovou koordinaci a plasticitu pohybu, která zvýší celkovou výkonnost tanečníků. Jedná se o propojení vlastních vědomostí a zkušeností, které se mi doposud povedlo nashromáždit v obou stylech tance. Tato práce by měla být prvním krokem v sestavení a sepsání účinných koordinačních cvičení pro tanečníky. Zajisté existuje množství další cviků, těmi bych se rád zabýval podrobněji v další práci, do níž i nadále hodlám včleňovat nejen teoretické, ale i praktické zkušenosti, jichž při pravidelném a soustavném kontaktu s tanečníky stále přibývá.
|
|
Therapy by movement
Klimová, Jana ; Rebcová, Monika (vedoucí práce) ; Capko, Štefan (oponent)
V tejto práci sa snažím poukázať na význam pohybovej terapie.Krátko spomeniem historiu a pohyb samotný.Ďalej uvádzam rozne techniky a druhy pohybovej terapie. Chvílu sa venujem práci terapeuta a poskytujem rozhovor s jedným z nich.Na záver ,pre lepšiu zrozumitelnosť, uvádzam register cudzích slov, ktoré v práci používam.
|