Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 107 záznamů.  začátekpředchozí58 - 67dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Překlad
Boček, Matěj ; MgA. David Böhm Ph.D (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
„Mé tělo je jakoby nulový bod prožívaného světa, centrum, z něhož vychází a k němuž se váže všechna orientace.“ Má diplomová práce je založena na sérii figurálních maleb. Jako inspirační a tematický zdroj jsem zvolil nejrůznější osobní, intimní prožitky naplněné napětím existence, komunikace či tvorby. Zobrazuji lidi a jejich vztahy, či procesy těchto vztahů. Člověka a jeho vztah k jinému člověku skrze komunikaci, jazyk, text či emoce. Člověka, jeho vztah k okolí a stopy, jež v něm okolí zanechává. Člověka a jeho vztah k němu samému, obracení se do sebe a uvažování o vlastní identitě a existenci.
Víš, co udělá ryba, když vyběhne na kopec?
Elznic, Zita ; Štroblová, Kateřina (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Víš, co udělá ryba, když vyběhne na kopec? se dotýká tématu průmyslového rybolovu. Formálně jde o instalaci, která obsahuje dvě části. První část je oválným objektem, na kterém jsou připevněny mechanické ryby, které vytvářejí pohyblivé hejno. Pomocí motorů interagují na sebe i diváka za doprovodu písně. Druhá část zahrnuje tři samostatné mechanické ryby, které vytvářejí přímý dialog s divákem. Instalace je situovaná ve white cube. Výsledek působit dojmem, že jsou ryby živé a pomocí lidského hlasu se tak divákovi více přiblíží. Název Víš, co udělá ryba, když vyběhne na kopec? vychází z dětského vtipu. Tato věta je příznačná k tématu a to tím, že je to celé nesmysl. Ryby neběhají, nepohybují se na souši a ani nemluví. Pokus tohoto vtipu zlidštit rybu je rychle u konce, když se dozvíte odpověď. Pouhé mlasknutí nám naznačuje, jak je tento odlišný svět cizí.
Stíny/Spiknutí
Valchářová, Martina ; Houdek, Vladimír (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá psychózami. Portréty osob, u nichž se rozvinula toxická psychóza v důsledku užívání stimulancií nebo alkoholová psychóza v důsledku nadměrného pití, jsou v sérii zachyceny prostřednictvím figurativní malby takovým způsobem, aby malba svým stylem a vhodně zvoleným barevným spektrem odpovídala profilu člověka s akutním chorobným stavem mysli a prodělaným psychickým změnám v různých fázích nemoci. Výstupem bude série maleb jednotných formátů, která bude vycházet z dialogů vedených s lidmi, kteří si prošli psychózou. Autenticita zážitku pacientů s toxickou nebo alkoholovou psychózou představuje citlivý materiál, který je v této diplomové práci zpracován tak, aby přiblížil divákovi situace a způsoby vidění, které jsou pro něj cizí a nepředstavitelné.
METAFYZICKÁ VYPRÁVĚNÍ
Dvořák, Vojtěch ; Písařík, Petr (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Práce s názvem „Metafyzická vyprávění“ se vztahuje k osobnímu vnímání a prožívání vnějšího světa i sebe samého, stejně jako k vnímání malby a obrazu. Pojem metafyzika si vypůjčuje z filozofie právě pro jeho tematizování lidského bytí. Vyprávění prezentuje proud vyjádření určený ke sdílení, komunikaci, zábavě i dozvídání. Bakalářská práce se skládá ze série olejomaleb na plátně. Jedná se o abstraktní malby, na nichž zkoumám tvar, barvu a motiv obrazu. Imaginativní výjevy zbavené figur a perspektivy. Cílem je otevřít co možná největší prostor neomezenému vyjádření.
Abstraktní kresba
Nováková, Bára ; Zapletal, Aleš (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se skládá z pěti velkoformátových kreseb uhlem na papíře. Ústředním motivem je proměna, její možnosti, podoby a způsoby. Na kresbách je viditelný neustálý pohyb a transformace, živá hmota, vládnoucí silou, která je vlastní přírodním živlům. Bakalářská práce má imaginativní charakter a pracuje převážně s abstraktním tvaroslovím. I když jsou ale kresby abstraktní, cíleně v nich pracuji s prostorovostí a světelnou modelací objektů, jako u skutečných věcí. Svým způsobem kresby ilustrují procesy, během nichž věci nabývají na své podobě.
Kamikakushi
Pejchová, Natálie ; Ptáček, Jiří (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Pojem kamikakushi je stará japonská tradiční technika magického únosu ( duchovního cestování, kde je pozornost člověka unesena z běžného stavu vědomí do hlubších vrstev nazírání skutečnosti), při kterém si oběť unesení nevybavuje a po únosu se člověk postupně probouzí z jakéhosi tranzu. Tento pojem jsem si vypůjčila z japonské mytologie,která se objevuje v dětských příbězích. U nás by to mohlo být chápáno jako zapomenutí se/ nebýt duchapřítomný v každodennosti je to ztráta dechu cesta do fantazie. Hranice mezi zkoumáním faktů, reálného ale i zakoukáním se do blba kde začínají prostory samy od sebe ožívat pouze díky tomu, že se rozhodneme tomu přikládat na důležitosti. Je to moment kdy se probudí neklid, který v tom prázdném tichu dělá randál- hlučí. Propojím se s prostorem, jsem přírody odkaz jsem dialogem, zrcadlem. Tento stav vnímání, prožívání skutečnosti je pro mne důležitým zdrojem imaginace. Je to stav v němž se odehrává malování obrazu. Skutečnost se stává magickou ve chvíli, kdy na ni upřeme pozornost a zároveň ji vyprázdníme od pojmů. Emoce je prvotní znak nazírání, vytváří atmosféru její využití je představa je oživení je hledání obrazu.
Masná tapeta
Elznic, Zita ; Koťátková,, Eva (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se zaobírám tématem masa a jeho hodnoty. Zaměřuji se konkretne na masné produkty a masné odpady, ktere ze zvirat jejich prumyslovym zpracovanim vznikaji. Forma této prace je vytvoreni a instalace plasticke tapety pomoci voskových odlitku jednotlivých částí zvirete.
Pergo/Pedro
Valchářová, Martina ; Malý, Břetislav (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Bakalářská práce námětově vychází z drogové problematiky na území České Republiky. Kresby zachycují varny pervitinu v rodném kraji a zároveň jsou prostředníky ke zvýraznění a prohloubení výtvarného gesta, na které jsem se v závěru semestru především zaměřila.
Feedback
Koniar, Martin ; Solčáni, Ján (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
My diploma work is an installation, made from multiple instances of a device iniciating string resonance via electromagnetic field. These devices along with strings are placed on the wall in geometrical shape. Installation creates loop on multiple levels. Except the fact that installation have a circular shape, position of each string starts at the end of another string. Second, more inconspicious loops takes place in the electromagnetic device resonating the strings, that do that with feedback loop. Strings consist every step of chromatic scale, that repeats itself, just an octave higher. Amplification of the final sound of strings is done purely acoustically, with help of the wall on wich the piece is installed. This piece is in its nature concerned with spirituality in music, not necessarily in sense of evoking a spiritual experience, but rather demonstrating metaphors and parallels, that exists between physical aspects of tonal music and different religious ideas. The symmetrical shape of installation refer to religious and occult visuality, built f.e. in cabal on Fibonacci numbers, that is present not only in nature ( for example, the veins of the leaves grow by these numbers), but also in tonal music system (ancient philosophers were working with this concept, see Plato's Music of the Spheres). Strings in this piece produce drone sound, that is naturally evoking spirituality (most visible in buddhist monk meditation). This sound in the piece demonstrates immutability and constancy, the fact that all the chromatic tones are playing demonstrates wholeness (this fact may produce interesting resonances emerging between chromatic steps), so to speak, the unchangeable laws of physics, or to put it in religious lingo, the god law. The symbol of loop also refers to religion, like the eternal return of the same, the periodicity of history. Strings can be viewed as astrophysical symbol. Everything stated is nothing but my recourse, that should not ultimately determine the perception of the piece by viewer. The goal of the work is to offer experience without need to be put into context
Vítejte v prodejně budoucnosti.
Hoangová, Nikol ; Strouhal, Jonáš (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám otázkami práce v jednom z největších globálních prodejců na internetu - Amazonu. V roce 2015 otevřel Amazon distribuční centrum v Dobrovízi nedaleko Prahy. Skrze výpověď bývalé zaměstnankyně, jež zde pracovala jako agenturní zaměstnanec, jsem se podrobně seznámila, co znamená pracovat pro nejbohatšího muže světa(2019) - Jeffa Bezose. Podmínky, ve kterých musí zaměstnanci pracovat, jsem se rozhodla demonstrovat platformou AmazonExperience. Ta se skládá z e-shopu, na které prezentuji svá díla, která se tváří jako produkty. Ty těží hlavně ze sloganů firmy, stereotypů práce, zkušeností z běžného provozu a stanovených nebo nepsaných pravidel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 107 záznamů.   začátekpředchozí58 - 67dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Rathouský, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.