Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 107 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prázdno, samota
Kalhousová Pernicová, Zuzana ; Bolf, Josef (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Téma mých obrazů je samota a prázdno. Konkrétně se věnuji především stáří a všemu, co přináší. Zamýšlím se nad jeho podstatou, nad tím, co může člověk na sklonku života cítit. Co je pro starého člověka důležité, jaké jsou jeho potřeby. Osobně vnímám stáří jako velmi smutné, osamělé, tiché a prázdné. Tyto pocity mi přináší okamžiky návštěv mých prarodičů, kdy se stávám svědkem velmi bolestného a smutného stáří. Stávám se svědkem odcizení dvou odlišných povah, které oba postihla choroba a kteří si své stáří velmi znepříjemňují. Mé obrazy by se měly zamýšlet nad psychickými nemocemi starých lidí, o kterých se příliš nemluví, dokonce ani nemusí být na první pohled ani znatelné, ale přesto se mohou silně dotýkat člověka samotného, tak osob žijících v jeho blízkosti.
Pokoj
Kříž, Michal ; Chrobák, Ondřej (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Toxické vztahy
Rausová, Terezie ; Rodek,, Václav (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Ve své tvorbě pracuji už nějakou dobu s tématy, jako je antropocén, parazitismus, symbióza a environmentální úzkost. Ohledávám a zachycuji společensko-ekologickou situaci. Ironizuji sebedestruktivní chování moderních lidí ve smyslu ohrožování základních životních funkcí a varuji před otravou prostředí, které hraje nenahraditelnou roli pro život budoucí generace. Inspiračním zdrojem jsou mi science-fiction příběhy, které se často zabývají apokalyptickou vizí. Výchozím médiem je pro mě po celou dobu studia malba, kterou stavím na výrazné a fluorescenční barevnosti. Formálně jsou malby tvořeny akrylovou barvou a sprejem na plátno. Výstupem bakalářské práce je série velkoformátových obrazů, doplněná menšími formáty, která by měla upoutat svými neonovými barvami a na první pohled vtáhnout diváka do jedovaté, toxické zóny. Instalace by měla diváka znepokojaovat a nenechat chladným ve spojitosti postavení člověka v rámci společenského a přírodního systému.
Přízrak všude a nikde
Staněk, Jiří ; Rathouský, Luděk (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Robertu Longovi se dostala do rukou kniha fotografii Edmunda Engelmana a vytvořil cyklus velkoplošných kreseb uhlem s názvem: The Freud Drawings. Mne se dostal do ruky deset let starý článek, ve kterém je pomocí fotografie nastíněná doba, atmosféra a osobnost Freuda a dílo Roberta Longa. Já pomocí vlastních výrazových prostředků vytvořím instalaci, která Vás vtáhne do pokoje Sigmunda Freuda, jak jej vidím já.
Wonderful world with IKEA
Fišerová Cwiklinski, Marta ; Grosseová, Isabela (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Důležitým momentem celého projektu je proměna statusu. Vytvoření unikátního sarkofágu pro objekt masové produkce – jeden z mnoha globálně produkovaných objektů se stane součástí unikátního, autentického předmětu a autorského záměru. Transformace jednoho ze série masové produkce do skeletu objektu. Předmět masové produkce udává rozměr unikátního objektu – řídí proces. A konečně při tvorbě svého unikátního obalu se předmět masové produkce přibližuje lidskému měřítku: jeden kus nábytku versus jeden truhlář.
Puerto Argentino, inhabited by the pirates and drunkards of the royalty
Mlynarčík, Štefan ; Mrva, Jozef (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Objectivity and neutrality of current makers of online maps is hampered by the fact that the most important of them who form the public opinion are largely commercial giants. Sensitivity of approaches is desirable especially in specific situations involving territorial disputes. The textual part of the thesis brings theoretical insights to the problematics of map makers policies and their preservation or violation. At the same time is describes critical cartography as a current opposition against governmental and cooperative mapping, of which counter-mapping processes are regularly used in art, too. Practical outcome attempts to reflect specific approaches of map makers depending on particular territorial disputes. It takes place mostly in online environment, using the functions of Google Street View or Google Earth and forms of counter-mapping on the OSM platform. The goal is to bring alternative realities complicating map makers policies and governing apparatus to map projects with the international coverage.
Vítejte v prodejně budoucnosti.
Hoangová, Nikol ; Strouhal, Jonáš (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám otázkami práce v jednom z největších globálních prodejců na internetu - Amazonu. V roce 2015 otevřel Amazon distribuční centrum v Dobrovízi nedaleko Prahy. Skrze výpověď bývalé zaměstnankyně, jež zde pracovala jako agenturní zaměstnanec, jsem se podrobně seznámila, co znamená pracovat pro nejbohatšího muže světa(2019) - Jeffa Bezose. Podmínky, ve kterých musí zaměstnanci pracovat, jsem se rozhodla demonstrovat platformou AmazonExperience. Ta se skládá z e-shopu, na které prezentuji svá díla, která se tváří jako produkty. Ty těží hlavně ze sloganů firmy, stereotypů práce, zkušeností z běžného provozu a stanovených nebo nepsaných pravidel.
Spojení myslí zůstává bez poskvrny
Kachlíková, Barbora ; Hodboď, Tomáš (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Předmětem mé bakalářské práce je série maleb různých velikostí technikou olej na plátně. V práci se zabývám neuchopitelností okamžiku, ke které se váže technika „rozmazaných“ obrazů. Nemožnost zůstat stát na místě, co je teď už vlastně není. Kontakt s lidmi je mojí největší inspirací a předmětem mého zájmu. Každodenní zážitky a pocity. Miluji život a cítím hlubokou potřebu ho malovat.
Abstraktní kresba
Nováková, Bára ; Zapletal, Aleš (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se skládá z pěti velkoformátových kreseb uhlem na papíře. Ústředním motivem je proměna, její možnosti, podoby a způsoby. Na kresbách je viditelný neustálý pohyb a transformace, živá hmota, vládnoucí silou, která je vlastní přírodním živlům. Bakalářská práce má imaginativní charakter a pracuje převážně s abstraktním tvaroslovím. I když jsou ale kresby abstraktní, cíleně v nich pracuji s prostorovostí a světelnou modelací objektů, jako u skutečných věcí. Svým způsobem kresby ilustrují procesy, během nichž věci nabývají na své podobě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 107 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Rathouský, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.