Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jedenáct tváří Jana Gogoly ml.
Rendl, Jan ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (vedoucí práce) ; KUBICA, Petr (oponent)
Práce obsahuje jedenáct kapitol, kde každá nějakým způsobem charakterizuje Jana Gogolu ml. a každá zvlášť nějak určuje jeho tvůrčí ideje. Děje se to skrze metaforu fotbalového utkání, kdy Jan Gogola je se svými postavami, filmy, jak sám sobě spoluhráčem, tak také protihráčem. Dává góly se svými situacemi stejně, jako občas okopává svým protivníkům kotníky. Jan Gogola ml. tak ztělesňuje jednu etapu Katedry dokumentárního filmu na FAMU, kdy častokrát stojí jako odrazová plocha mezi pedagogickou činností profesora Karla Vachka a mezi studenty, na které při svých seminářích uplatňuje psychologickou metodu toho, že každé dílo musí být svébytně spjaté s autorem filmu.
Participační modus v rodinném (auto)potrétu
Sobotová, Pavla ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (vedoucí práce) ; KUBICA, Petr (oponent)
Bakalářská práce nazvaná ''Participační modus v rodinném (auto)portrétu'' pojednává by měla na konkrétních filmech, které se zabývají vztahem mezi autorem (synem/dcerou) a rodičem, prozkoumat hranice a možnosti participace autora. Jedná se o studentské filmy Nejkrásnější portrét Igora Chauna, Ocet Víta Klusáka, V Rekonstrukci Bohdana Bláhovce a můj film Portrét mého mrtvého otce.
Hudobné dokumenty Anglo-americkej scény
Maletzová, Soňa ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (vedoucí práce) ; Kovarík, Martin (oponent)
Televízia, či už verejnopravná alebo súkromná, má tendenciu byť viac ako len zdrojom informácii. Dnes sa často stretávame s tým, že sa ako masový komunikátor stáva pravidelným dávkovačom emócií. Čoby konkurencia k iným mediám, hlavne internetu, musí televízia posledné roky čoraz viac prispôsobovať svoj vysielaný obsah trhu. Trhu lačnému po obraze "reality", zobrazujúcej príbehy skutočných ľudí, ktorí na niekoľko minút zaplnia nielen hlavný vysielací čas, ale aj "hlavný príjmací čas" - z aktérov televíznej relácie sa teda stanú aktéri divákovho života. Popri bežnom voyeurizme, známom z "akváriových" reality show typu Vyvolení či Big Brother, sa stretávame aj s fenoménom relácií, ťažiacich najmä zo schopnosti produkovať "autentické slzy". Práve tomuto javu sa budeme venovať v našej práci. Pôjde o prípadovú štúdiu - k detailnému popisu a analýze problému sa dostaneme pomocou skúmania dvoch konkrétnych vysielaných príkladov, ktoré tento jav reprezentujú. Prvý z nich bude program súkromnej televízie - Modré z Neba, v prípade druhom pôjde o Poštu pre Teba, produkt televízie verejnoprávnej.
Devatenáct čísel Josefa Toufara
Rendl, Jan ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (vedoucí práce) ; JANEK, Miroslav (oponent)
Počátek filmové proticírkevní propagandy na pozadí tzv." Číhošťského zázraku" a příběhu umučeného kněze Josefa Toufara. V práci vycházím z filmu Klimta a Feimanna Běda tomu skrze něhož pohoršení přichází, natočeného v roce 1950. 19 čísel jako 19 jmen, kteří vidělo zázrak pohybujícího se křížku u svatostánku v Ćíhošťském kostele.
Metoda Errola Morrise
Portel, Viktor ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (oponent)
Práce Metoda Errola Morrise se zabývá filmovými postupy tohoto amerického režiséra při natáčení filmů založených na rozhovoru. Reflektuje tradice, které Errola Morrise inspirovaly, a na konkrétních ukázkách z jeho filmů se snaží prezentovat inspirativní momenty jeho práce. Ty jsou dva - unikátní metoda zaznamenávání "mluvících hlav" pomocí zařízení nazvaného Interrotron a stejně formálně zajímavý autorský střih samotné výpovědi touto metodou získané.
Mystifikace účinkujících v dokumentárním filmu
Abramjan, Andran ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (vedoucí práce) ; KLUSÁK, Vít (oponent)
Tato práce se zabývá otázkou, jak pomáhá mystifikace lidí, vystupujících v dokumentárních filmech, k odhalení určitých poznatků a problémů, a jakým způsobem se daří filmařsky uchopit poznávací a dramatický potenciál mystifikace. Poznávací aspekt je probrán na příkladu Milgramova pokusu s poslušností a dramatický aspekt na zábavní televizní produkci (skrytá kamera, Derren Brown: The Experiments). Čtyři dlouhometrážní dokumentární filmy (Inzerát, Český sen, Yesmeni opravují svět, Velvyslanec) jsou pak rozebírány z hlediska fungování a vztahu obou těchto aspektů mystifikace, jakož i z hledisek výpovědní hodnoty, filmové řeči a omezení, která jednotlivé přístupy přináší. Na závěr je diskutována i související otázka etiky.
Nevidět, natočit
Pecháčková, Marika ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (oponent)
V textu se zabývám otázkou jak natočit situace, které ze své podstaty vylučují přítomnost kamery, které ale na druhou stranu její pozornost silně přitahují.
Od věrné hvězdy k light pollution tematizace umělého světla v českém autor ském dokumentárním filmu
Přibylová, Květoslava ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (vedoucí práce) ; ŘEZNÍČEK, Martin (oponent)
V bakalářské práci Od věrné hvězdy k light pollution, tematizace umělého světla v českém autorském dokumentárním filmu srovnávám šest konkrétních filmů z různých období a ukazuji, jak se proměňuje postoj filmařů k tématu umělého světla. Kromě zachycení dobových proměn se snažím dokázat, že umělé světlo zároveň nese symbolické významy, které přetrvávají napříč časem.
Fragmenty příběhu komenia
Culková, Andrea ; Růžičková, Alice (vedoucí práce) ; Kubica, Petr (oponent)
Práce mapuje existenci klíčových národních dodavatelů učebních pomůcek pro školy v Československé socialistické republice v letech 1953 až 1993 - národního podniku Učební pomůcky a posléze národního podniku Komenium. Soustředí se zejména na oblast školních filmů a filmové technologie pro školy obecně. S využitím archivních materiálů a rozhovorů s bývalými zaměstnanci a spolupracovníky Komenia je v práci rekonstruován proces vzniku a distribuce školních filmů a zhodnocení jejich využití v praxi škol. Většina filmů z produkce Komenia (v produkci Komenia vzniklo cca 1000 školních filmů) není Národním filmovým archivem zatím zpracována, tudíž je nepřístupna studijním a vědeckým účelům. Několik archivem zpracovaných filmů je pak v práci dokumentováno.
Film jako zbraň: Proměna komunikace s divákem u Raymunda Gleyzera
Reichová, Tereza ; Kubica, Petr (vedoucí práce) ; Růžičková, Alice (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o úvahách argentinského dokumentaristy Raymundo Gleyzera nad využitím filmu jako zbraně. Ve svém krátkém životě promýšlel, jaký je nejvhodnější žánr pro oslovení diváka, který by byl následně motivován k akci. Práce zpřehledňuje toto přemýšlení nad formou do celistvých období života Raymunda Gleyzera a tedy i zjednodušeně mapuje možnosti jakéhokoliv režiséra, který se zabývá angažovaným dokumentárním filmem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 RŮŽIČKOVÁ, Andrea
14 RŮŽIČKOVÁ, Anna
2 Růžičková, Adéla
5 Růžičková, Alena
1 Růžičková, Alexandra
1 Růžičková, Alice
2 Růžičková, Alžběta
5 Růžičková, Aneta
14 Růžičková, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.