Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 160 záznamů.  začátekpředchozí99 - 108dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Povědomí žáků základní školy o práci OSPOD
Goliášová, Andrea ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Poláčková, Iva (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem "Povědomí žáků základní školy o práci OSPOD" mapuje úroveň znalostí žáků druhého stupně základní školy (dále jen ZŠ) o poslání a činnosti orgánu sociálně-právní ochrany dětí (dále jen OSPOD). Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část obsahuje pět kapitol, které se zabývají definicí rodiny, důležitými potřebami dítěte, vývojem postavení dítěte v rodině, legislativním ukotvení ochrany dítěte a rodiny a systémem zabezpečujícím sociálně-právní ochranu dětí v České republice. Poslední kapitola je věnována popisu činnosti OSPOD, jeho poslání a způsobu, jakým jsou chráněna práva dětí a jejich rodičů z pozice tohoto orgánu. V empirické části je prováděn a vyhodnocen průzkum znalostí žáků ZŠ o práci OSPOD. Cílem je pomocí dotazníkového šetření zjistit jaké povědomí mají tito žáci o činnosti OSPOD, zda vědí jaké je jeho poslání, kdo se na něj může obrátit a kde a v jaké záležitosti by se mohli na tento orgán obrátit oni sami. Tato část je zároveň doplněna návrhem informačního letáku o činnosti OSPOD určeného pro danou věkovou skupinu.
Pokrytí potřeb osob po opuštění ústavní výchovy, dle teorie Pesso Boyden psychomotorické terapie
Šoltys, Jan ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Poláčková, Iva (oponent) ; Urban, David (oponent)
Bakalářská práce na téma "Pokrytí potřeb osob po opouštění ústavní výchovy, dle teorie Pesso Boyden psychomotorické terapie" má za cíl zjistit, zda jsou potřeby specifikované dle této teorie naplněny u osob po opuštění ústavní výchovy. Hodnotí jednotlivě každou jednu potřeb pomocí otázek položených dané cílové skupině. Teoretická část se zabývá teorií dle Pessa a Boyden. Poukazuje na způsob vývoje, kterým vznikla a z kterého se vyvíjela. Věnuje se základnímu pojmu lidské potřeby a následně pojmům potřeb dle této teorie. Následně se zaměřuje na cílovou skupinu mládeže opouštějící ústavní výchovu. V praktické části pomocí strukturovaného dotazníku odhaluje rozsah a míru naplnění jednotlivých lidských potřeb, dle již zmíněné teorie. Cílem mé práce je: Zjistit, zda jsou naplněny potřeby vyplývající z teorie Pesso Boyden psychomotorické terapie u osob, které opustili ústavní výchovu. Vyhodnocení neobjevilo žádné razantní nedostatky, ovšem vzešla z něj doporučení. Závěr práce ukázal, že tuto teorii lze využít k posouzení naplnění jednotlivých potřeb a zároveň, že žádná z potřeb není absolutně uspokojena a naplněna. Klíčová slova Ústavní výchova, ústavní zařízení, attachement, Pesso, Boyden, potřeba, lidská potřeba
Porovnání subjektivního a fyziologického vnímání intenzity prožitku při opakované stimulaci
Polanská, Helena ; Poláčková Šolcová, Iva (vedoucí práce) ; Martinec Nováková, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá prožíváním emocí a emoční habituací. Cílem práce bylo porovnat změny subjektivně pociťované intenzity prožitku a fyziologických projevů během opakované afektivní stimulace. V teoretické části jsou představeny koncepty afektivního prožívání a emoční habituace, jejich biologický základ a způsoby zkoumání. Empirická část je věnována experimentu, při němž byly výzkumnému souboru 124 osob opakovaně promítány sady pozitivních a negativních obrázků (IAPS databáze). Během prezentace byly sledovány změny v subjektivním hodnocení stimulů a ve fyziologickém projevu (kožní vodivost, kožní teplota). Průběh habituace byl testován i s ohledem na pořadí stimulů. Výsledky prokázaly průběh habituace na subjektivní úrovni a u části souboru, která viděla jako první stimul pozitivní videa, došlo k habituaci také ve fyziologickém ukazateli, teplotě kůže. Habituace u kožní vodivosti se neprojevila, naopak její hodnoty s jednotlivými opakováními stoupaly. Je tedy pravděpodobné, že subjektivní a fyziologická habituace jsou na sobě vzájemně nezávislé procesy. Předchozí afektivní prožitek celkově ovlivňuje emoční procesy a habituaci spíše slabě. Významný vliv mělo zařazení pozitivních videí na úvod prezentace, které způsobilo kontinuální růst hodnot kožní teplot značící pokles tělesného...
Možnosti Sociální rehabilitace klientů Armády Spásy v Centru sociálních služeb Lidická
Čížková, Petra ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Poláčková, Iva (oponent)
Bakalářská práce na téma Možnosti sociální rehabilitace klientů Armády Spásy v Centru sociálních služeb Lidická, se zabývá osobami bez domova, osobami v krizi. Teoretická část se zaměřuje na popis a problematické oblasti, které se týkají osob bez přístřeší. Pro praktickou část práce byla vybrána a prostudována data uživatelů služby sociální rehabilitace. Tato část práce se konkrétně zabývá analýzou uživatelů služeb Armády spásy. Pro analýzu byly vybrány osoby, které užívaly službu Sociální rehabilitace CSSL v letech 2014 -2016.
Míra využití plnění povinného podílu zaměstnávání osob se zdravotním postižením
Gregušová, Hana ; Martinek, Michael (vedoucí práce) ; Poláčková, Iva (oponent)
Míra využití plnění povinného podílu zaměstnávání osob se zdravotním postižením Práce si dává za cíl zjistit, zda firmy na území hl. m. Prahy využívají plnění povinného podílu zaměstnávání osob se zdravotním postižením odběrem produktů a služeb ve větší míře, než odvodem do státního rozpočtu a zda pro volbu tohoto plnění mají dostatečné podmínky. Teoretická část definuje osobu se zdravotním postižením v souladu se zákonem o zaměstnanosti. Představuje jednotlivé formy plnění a vyčísluje částky, jež jsou firmy povinny platit. Dále se zabývá popisem sociálního podnikání v ČR a připravovaným zákonem o sociálním podnikání. Definuje sociální ekonomiku, sociální podnikání, sociální podnik a integrační sociální podnik s pomocí spolku TESSEA a EMES International Research Network. Praktická část je věnovaná empirickému výzkumu. Zabývá se zpracováním dat o všech podnicích s více než 25 zaměstnanci sídlících na území hl. m. Prahy. Data udávají jaké plnění a v jak velké míře si ho zvolily. Podle těchto dat zjišťuje, jaké plnění nejčetněji firmy využívají. Dále v této části počítáme s potenciálem sociálních podniků vytvořit nabídku pro firmy v roce 2016. Srovnáváme poptávku z roku 2015 s možnou nabídkou v roce 2016.
Možnosti OSPOD Frýdek-Místek v práci s drogově závislými matkami
Stopková, Karina ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Poláčková, Iva (oponent)
Má bakalářská práce "Možnosti OSPOD Frýdek-Místek v práci s drogově závislými matkami" zjišťuje postupy sociální pracovnice Oddělení sociálně-právní ochrany dětí (dále jen OSPOD) při styku s touto cílovou skupinou. Moje práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje tři kapitoly, které popisují sociálně-právní ochranu dětí, drogovou závislost a poslední kapitola hovoří o OSPODu a drogově závislých matkách. V praktické části je uvedena analýza osmi polostrukturovaných rozhovorů se sociálními pracovnicemi OSPODu Frýdku- Místku. Praktická část je zároveň doplněna o dvě kazuistiky.
Srovnání sociální politiky v ČR a SR z pohledu sociálního zabezpečení
Kellnerová, Lada ; Martinek, Michael (vedoucí práce) ; Poláčková, Iva (oponent)
Práce se zabývá sociálním zabezpečením České republiky a Slovenské republiky, jeho popisem, srovnáním, analýzou a zhodnocením obou systémů. Jsou v ní definovány základní pojmy, stručně popsána historie sociálního zabezpečení v rámci bývalého jednotného státu a srovnání jednotlivých faktorů, které sociální zabezpečení ovlivňují. Podrobně jsou charakterizovány části sociálního zabezpečení - sociální pojištění, sociální podpora a sociální pomoc, co je jejich obsahem, jaké dávky jsou v rámci systémů vypláceny, jaké jsou podmínky nároku na jednotlivé dávky a jaké instituce jednotlivé systémy spravují. Práce obsahuje pouze teoretickou část, při jejímž vytváření jsem vycházela ze studia odborné literatury, zákonů a jiných vědeckých pramenů obou států.
Vyhodnocování potřeb dětí v rámci OSPOD zaměřené na syndrom CAN. Vyhodnocování dle metodiky LUMOS používané v Turnově
Drahotová, Veronika ; Mašát, Vladimír (vedoucí práce) ; Poláčková, Iva (oponent)
Bakalářská práce popisuje vyhodnocování potřeb dětí v rámci OSPOD se zaměřením na děti, které si zažily syndrom CAN - syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Cílem této práce bylo propojit teoretické poznatky se získanými informacemi z praxe a ukázat metodiku LUMOS. Nejprve jsem poukázala na právní ukotvení, které se týká tohoto problému. Následně jsem vysvětlila pojmy, které souvisí s tímto tématem, následovalo představení potřeb dětí. Po těchto zmíněných bodech jsem definovala proces vyhodnocování. Informace, které jsem do bakalářské práce použila, byly především z metodiky LUMOS - Praktický průvodce vyhodnocování potřeb dětí. Tato publikace je využívána na Odboru sociálních věcí Městského úřadu Turnov, kde jsem byla na měsíční praxi. V Turnově na OSPOD jsem čerpala veškeré informace a kazuistiky, které jsem použila v bakalářské práci. Na závěr práce byly použity praktické poznatky z Odboru sociálních věcí MÚ Turnov. Uvedené kazuistiky získané na v Turnově obsahují informace i z teoretické části z kapitoly vyhodnocování potřeb dětí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 160 záznamů.   začátekpředchozí99 - 108dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 Poláčková, Ivana
3 Poláčková, Iveta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.