|
Komunikace pro cyklisty ve Vnorovech
Komoň, Richard ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout řešení cyklistické dopravy v obci Vnorovy a její napojení na stávající cyklotrasu. Jedná se o společnou komunikaci pro cyklisty, chodce a hospodářské stroje. Komunikace je vedena převážně na parcelách ve vlastnictví obce. Výjimkou je sjezd na jedno pole, který se nachází na parcelách ve vlastnictví soukromých majitelů. Po dohodě se starostou obce Vnorovy se navržená trasa bude v blízké době realizovat.
|
|
Měnič pro svařování stejnosměrným proudem
Siuda, Petr ; Vorel, Pavel (oponent) ; Patočka, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá obvodovým a konstrukčním návrhem výkonového měniče, který se bude využívat pro svařování stejnosměrným elektrickým obloukem. Samotný měnič je založen na principu dvou jednočinných propustných měničů, pracujících v protitaktu do společné zátěže. Měnič pracuje na frekvenci 60kHz a jeho výstupní proud lze regulovat od 0 – 100A. Svářečka je vybavena regulací na konstantní proud nebo výkon. Zařízení je napájeno z jednofázové sítě 230V.
|
| |
| |
|
Bateriová oblouková svářečka
Hrdina, Adam ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací stejnosměrné obloukové svářečky napájené z vlastního akumulátoru. Články akumulátoru jsou typu LiFePO4, které jsou schopné dodávat vysoké proudy i při relativně malé kapacitě. K akumulátoru jsou též navrženy a zkonstruovány BMS obvody. Hlavní výkonovou částí svářečky je snižující DC/DC měnič se synchronně spínanými dolními tranzistory na místě nulové diody. Měnič pracuje na kmitočtu 100 kHz. Proud bateriové svářečky lze regulovat v rozsahu 0 až 120 A.
|
|
Aktualizace výpočtového modelu kapacity okružních křižovatek
Patočka, Miroslav ; Bačová, Katarina (oponent) ; Kumpošt, Petr (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá novým přístupem k charakteristice dopravních proudů na okružních křižovatkách ve vztahu k výpočtu jejich kapacity. Aktuálně používaná metodika, jejíž základy formuloval v roce 1973 Werner Siegloch, vychází z nepřesných předpokladů a zjednodušení, která mohou v konečném důsledku zkreslovat výsledky kapacitních posouzení provedených podle stávajícího platného národního předpisu. V této práci je využito nejen inovativního postupu při získávání empirických dat formou analýzy obrazu využitím tzv. počítačového vidění, ale především je zde řešen proces akceptace časových světlostí v nadřazeném dopravním proudu vozidly z podřazeného dopravního proudu jako stochastický jev. Tento přístup si klade za cíl nahradit deterministicky stanovené hodnoty kritické časové světlosti a následného časového odstupu vhodným rozdělením hustoty pravděpodobnosti, které bude nejlépe odpovídat naměřeným empirickým datům.
|
| |
|
Návrh křižovatky ulic Palackého a Krátká v Holešově
Dlhopolček, Michal ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je zpracování studie úpravy stykové křižovatky silnic II/432 a II/438 ve městě Holešov. Řešená křižovatka se nachází v západní části města Holešov, jenž se nachází 20 kilometrů severně od krajského města Zlín. Křižovatka v současném stavu není správně řešena, především z důvodu bezpečnosti při napojování těžkých nákladních vozidel z vedlejší ulice Krátká směrem do centra města Holešov. A dále se tvoří fronty dosahující až železničního přejezdu, čímž vzniká další dopravní riziko. Ze tří navržených variant byla vybrána ta, která nejlépe splňuje požadavky pro zvýšení plynulosti průjezdu křižovatkou a tím zvyšuje celkovou bezpečnost v křižovatce. A dále by vyhovovala požadavkům na zvýšení kapacity a dále by splnila úroveň kvality ať už na hlavní, nebo vedlejší komunikaci.
|
|
Blansko - JOK Masarykova x Sušilova
Kočiš, Michal ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh variant řešení stávající průsečné křižovatky ulic Masarykova, Sušilova a Nádražní ve městě Blansku. Důvodem pro její zpracování je zjištění možnosti výhledového řešení křižovatky. Výstupem práce jsou navržené dvě varianty a jejich porovnání z hlediska kapacitního a dopravního. Práce dále obsahuje vyhodnocení dopravního průzkumu, kapacitní posouzení výhledových intenzit, cenový odhad obou variant a prověření průjezdnosti okružní křižovatky. Navržené varianty zlepšují dopravu v klidu v řešené oblasti.
|
|
Revitalizace sidliště Padělky ve Ždánicích
Culek, Lukáš ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zpracování projektové dokumentace na revitalizaci části sídliště Padělky ve Ždánicích. Sídliště se nachází v severozápadní části obce. Ve stávajícím stavu sídliště disponuje 9 komunikacemi v zóně 30. Dvě komunikace byly již zrekonstruovány při první etapě. Stávající dopravní řešení sídliště je v současné době nevyhovující, a bez možnosti legálního parkování v normově požadované míře. Stávající komunikace vykazují velké poškození, jedná se o výtluky a trhliny. V rámci mého návrhu navazuji na už realizovanou I. etapu. Pro zlepšení dopravní infrastruktury bylo zrekonstruováno celkem 6 komunikací, dvě byly prodlouženy, což přineslo možnost objízdných tras a celkově zkvalitnění dopravy. Nově navrhnuté řešení legalizuje daná parkovací stání, a také navyšuje jejich počet, aby byl splněn normový požadavek. Současně dochází díky revitalizaci sídliště ke zlepšení prostředí pro obyvatele, čehož bylo dosaženo úpravou a doplněním vegetačních prvků jako jsou stromy, keře a záhony. Nedílnou součásti je výměna stávajícího mobiliáře a veřejného osvětlení.
|