Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace systémů hudebního vzdělávání a výchovy ve vybraných zemích Evropy
Lojdová, Jaroslava ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Autorka ve své práci uskutečňuje komparaci hudebněvýchovných systémů ve vybraných evropských zemích. Po důkladném prostudování dostupné odborné literatury realizuje výzkum ve třech tematických oblastech: současný stav hudební výchovy na 2. stupni základních škol, aktuální potřeby studentů vysokých hudebních škol a návrhy národních koordinátorů EAS na zkvalitnění přípravy budoucích učitelů hudby. Výzkum uskutečnila s hudebními pedagogy základních škol 2. stupně, studenty vysokých škol s hudebně pedagogickým zaměřením a s národními koordinátory EAS, kteří jsou současně vysokoškolskými hudebními pedagogy. Na základě výsledků výzkumu ve své práci se vyjadřuje k vymezeným pracovním hypotézám. Práce je aktuálním pohledem na současnou problematiku hudební kultury a výchovy v evropských zemích. Vybízí hudební pedagogy ke spolupráci při řešení společných hudebně pedagogických témat a přináší cenné podněty do hudebněvýchovné praxe.
Music as a Medium for the Rapprochement of the Two Communities in Cyprus
Ioannou, Christos ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
NÁZEV: Hudba jako prostředek ke sblížení dvou komunit na Kypru ABSTRAKT: Zvláštní zájmy, moc a peníze znovu vyvstali a ponechali náš ostrov rozdělený. Obyčejní kyperští lidé, kteří pohromadě žili mírumilovně před několika desítkami let, ztratili svoji důvěru přinášejíce tak na ostrov smutek a zoufalství. Za účelem vytvoření důvěry mezi těmito dvěma komunitami, hudba a umění mohou rychle vybudovat mosty ke sblížení a míru. Kyperská společenská historie nás může poučit v mnoha ohledech. Tudíž v tomto specifickém projektu bychom rádi poznali hudební vztahy mezi řeckými a tureckými Kypřany v období před a po získání nezávislosti v roce 1960. Historie má mnoho k ponaučení. Jak lidé byli v souladu tvořiví a síla umění, především hudby, sblížila tyto dvě komunity. Je hudba v dnešní době využívána k takovémuto prospěchu? Mohla by být hudba silným nástrojem ke smíření obzvláště pro novou generaci? KLIČOVÁ SLOVA: Soužití, budování míru, znovusjednocení, hudební korelace, Kypr, řečtí a turečtí Kypřané, spolupráce, rozhovory, vzdělávání, bi-komunální, sbližování.
Kyperská hudební kultura se zaměřením na klavírní dílo a klavírní pedagogiku
Nicolaouová, María ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Diplomová práce se zabývá kyperskou hudební kulturou a zaměřuje se především na klavírní pedagogiku a klavírní dílo. Cílem této práce bylo uvést hlavní představitele kyperské klasické hudby, hudební život na Kypru, historii a současnost klavírní pedagogiky. Součástí práce je také vlastní výzkum provedený dotazníkovým šetřením a didaktický a interpretační náhled na stěžejní instruktivní dílo Kinderlaunen kyperského klavíristy a skladatele Nicolase Economou. Práce je rozdělena na šest kapitol, které čerpají z dostupné literatury a především z výzkumu provedeného v této oblasti. Těchto šest kapitol se dá pomyslně rozdělit na dvě části, a to teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá hudební historií ostrova, představením výrazných osobností kyperské klasické hudby a zmapováním hudebního života na Kypru. Dále se tato část věnuje kyperskému hudebnímu školství a výukovým metodám v klavírní pedagogice. Praktická část práce obsahuje analýzu a výsledky předloženého dotazníku a didaktický a interpretační náhled na instruktivní klavírní dílo již výše zmíněného kyperského klavíristy a skladatele. Klíčová slova: Kypr; klavírní pedagogika; hudební kultura; hudební školství; instruktivní klavírní dílo; Kinderlaunen; hudební osobnosti; výukové plány;
Konzervatoř Jana Deyla a střední škola pro zrakově postižené a uplatnění jejích absolventů v praxi
Červený, Jiří ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Tato diplomová práce volně navazuje na předchozí bakalářskou práci, která pojednávala o počátcích systematické péče o nevidomé v českých zemích na počátku 19. století a o jejím vývoji během tohoto století a století dvacátého, popisovala založení dnešní školy Jaroslava Ježka v Loretánské ulici v Praze 1, vznik dnešního Klárova ústavu v Praze 4 - Krči a dnešní Konzervatoře Jana Deyla a střední školy pro zrakově postižené na Maltézském náměstí v Praze 1. Podstatnou součástí této práce bylo připomenutí osobnosti PhDr. Jana Drtiny, klavíristy, hudebního pedagoga a dlouholetého ředitele dnešní Konzervatoře Jana Deyla a střední školy pro zrakově postižené. Hlavní částí této magisterské práce bude výpověď vybraných absolventů různých generací a různého stupně zrakového handicapu. Seznámíme se s jejich dětstvím, studiem a především jejich profesním uplatněním. Práce nás mimo jiné seznámí i s postoji a názory bývalých členů vedení této speciální školy k této problematice, také se pokusíme seznámit se součastným vývojem trendu integrativního vzdělávání zrakově handicapovaných. Přílohy přibližují především vymezení pojmů, které se vážou ke zrakovému postižení, a různé instituce a osobnosti spojené s péčí o nevidomé. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Clara Schumannová. Žena, umělkyně, pedagožka
Šanderová, Jitka ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem Clary Schumannové (1819 - 1896), významné německé koncertní klavíristky 19. století, mapuje její skladatelský odkaz a zabývá se i jejím pedagogickým působením. Skrze život této neobyčejné ženy, jejích přátel a současníků práce poskytne hlubší vhled do celkové hudební atmosféry 19. století, v rámci které osvětlí její význam a vliv na evropské klavírní umění.
Klavírní dílo Vítězslava Nováka s přihlédnutím k jeho využití ve výuce na uměleckých školách
Obručová, Lenka ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Kopecká, Věra (oponent)
Diplomová práce Klavírní dílo Vítězslava Nováka si klade za cíl zmapování důležité součásti české hudby, zmapování možností jejího využití v koncertní i hudebně pedagogické praxi a prezentaci těchto výsledků široké veřejnosti. Práce je rozdělena na tři části. První seznámí čtenáře s Novákovým životem a okolnostmi, které provázely a ovlivňovaly jeho tvorbu. Druhá část je přehledem Novákova klavírního díla. Třetí část je reprezentativním výběrem autorových skladeb nej vhodnějších pro využití v hudebně pedagogické praxi. Skladby tohoto výběru jsou opatřeny didaktickou analýzou a praktickými poznámkami, které by měly ulehčit jejich využití v hudební praxi.
Interpretační přístupy ke klavírní Partitě č. 2, c moll J. S. Bacha
Ulmanová, Denisa ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Cílem této práce je podat čtenáři základní orientaci v kontextu Bachových klavírních partit, jejich složení a Bachovy skladatelské prostředky užité v těchto dílech. V úvodu práce je k dispozici také stručný výtah autorova životopisu se zaměřením na důležité životní momenty, které se ke vzniku díla vážou. Práce se vzápětí detailně zaměřuje na klavírní partitu č. 2 c moll, jejíž jednotlivé části jsou rozebrány a zmíněné téze do velké míry ilustrovány na notových příkladech . Autorka se věnuje různorodým interpretacím velkých klavírních a cembalových mistryň jakými jsou klavíristky Martha Argerich, Tatiana Nikolayeva a cembalistka Zuzana Růžičková, komentuje a v závěru stručně srovnává tyto interpretace. Důležitou součástí je pojednání o dobových nástrojích (klavichord, cembalo, varhany) v kontrastu s moderním klavírem a prostor je ponechán také specifikům interpretace barokních děl jako je například hraní melodických ozdob, artikulace, dynamika, atd. Autorka taktéž poukazuje na svou osobní zkušenost s tímto dílem a nahlíží na skladbu z pohledu interpretačně-pedagogického. KLÍČOVÁ SLOVA Bach, Partita č. 2, interpretace, polyfonie, suita, klavír, cembalo, Argerich, Nikolajeva, Růžičková
Klavírní duo. Aspekty historické, hudebně teoretické a pedagogické
Kozánková, Olga ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Kopecká, Věra (oponent) ; Ardaševová, Renata (oponent)
NÁZEV: Klavírní duo. Aspekty historické, hudebně teoretické a pedagogické. AUTOR: Olga Kozánková KATEDRA: Katedra hudební výchovy ŠKOLITEL: doc. MgA. Jana Palkovská ABSTRAKT: Disertační práce se zabývá vývojem klavírního dua včetně jeho pedagogických aspektů v současné výuce na základních uměleckých školách v České republice. Téma nebylo v této zemi dosud zpracováno. Práce je rozdělena do dvou částí. Primárním cílem první části je v kontextu společenského, historického a kulturního vývoje evropské společnosti zjistit první zmínky o skladbách pro klavírní duo a prozkoumat období, která následný vývoj oboru značně ovlivnila za použití deduktivní, progresivní, typologické a biografické metody. Autorka uvádí informace o prvních skladbách z přelomu 16. a 17. století včetně důležitých mezníků a osobností oboru až do 20. století. Druhá část práce zahrnuje kvalitativní výzkum za pomoci dotazníků zaslaných pedagogům do vybraných základních uměleckých škol v České republice. Výzkum se zaměřuje na výuku klavírního dua v rámci oboru hra na klavír včetně jejích specifik, problematiky a výběru literatury. Výsledky výzkumu potvrzují pouze částečnou vzdělanost pedagogů, i přestože zaznamenávají jistou tradici ve výuce tohoto oboru. Práce by měla být přínosem pro pedagogy věnující se oboru klavírního dua na základních...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.