Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Umění koloraturního sopránu
Dolejší, Anna ; JONÁŠOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; PŘÍVRATSKÁ, Jiřina (oponent)
Téma " Umění koloraturního sopránu" jsem si vybrala , protože úzce souvisí s programem mého magisterského koncertu,který obsahoval árie vesměs z tohoto oboru. V první části své práce se snažím objasnit význam a prospěšnost technických prostředků spojovaných s technikou koloratury i pro lyrické soprány. Dále se zabývám historií a rozdělením rolí v rámci tohoto oboru. Ve druhé části uvádím mnou zvolené představitelky Editu Gruberovou, Janu Jonášovou a Marii Tauberovou, které se velmi zasloužily v oboru koloraturního sopránu, a objasňuji pozitivní přínos jednotlivých reprezentantek pro moji osobu. Mapuji vývojové etapy těchto tří pěvkyň, zabývám se teoreticky studiem jejich repertoáru v té či oné etapě a hodnotím jej. Snažím se pomoci autio nahrávek osvojit si některé technické a výrazové prostředky jednotlivých interpretek, pojmout je za své a následně implementovat do své interpretace arií ( Karolína - Dvě vdovy, Bedřich Smetana, Gilda - Rigoletto, Giuseppe Verdi, Lucie z Lammermooru, Gaetano Donozatti).
Vokální tvorba Samuela Barbera
Křížová, Veronika ; Kaupová, Helena (vedoucí práce) ; Přívratská, Jiřina (oponent)
Cílem této práce je představit vokální tvorbu Samuela Barbera, jednoho z nejdůležitějších a nejuznávanějších amerických skladatelů dvacátéto století. Navzdory tomuto faktu, česká muzikologická literatura doposud zmiňovala jeho jméno pouze zřídka. Proto se autorka textu spoléhá na zahraniční informační prameny, a to především na mongrafii Barbary B. Heyman Samuel Barber : The Composer And His Music. Dále měla autorka textu k dispozizi řadu nahrávek a notových materiálů, které ji umožnily poznat Barberovu hudbu ve větším detailu. První kapitola popisuje Barberův život v kontextu s jeho uměleckým vývojem. Zbytek práce se zabývá Barberovou vokální tvorbou pro sólový hlas a posledním tématem jsou jeho opery.
Rachmaninov a jeho opery.
Viskotová, Edita ; Přívratská, Jiřina (vedoucí práce) ; Jonášová, Jana (oponent)
V této práci jsem se pokusila ve stručnosti shrnout život a práci Sergeje Vasiljeviče Rachmaninova. Byla to jedna z nejvýraznějších postav první poloviny 20. století. Dosáhl nejvyšší posty v oboru skladatelském , interpretačním i dirigentském. Důkazem, jaký výborný klavírista byl, jsou četné nahrávky. Zajímavostí však je, že ten kdo si dal práci s jejich renovací, bali Japonci. Díky nim máme dnes možnost slyšet a posoudit mistrovství, vyjímečnou muzikalitu a technickou dokonalost. Na poli skladatelském patří jeho klavírní skladby k vrcholům pianismu. Jeho III. klavírní koncert je považován za vrchol interpretačního umění. Všechny své čtyři klavírní koncerty i Rapsodii na Paganiniho téma, Rachmaninov natočil s dirigenty E. Ormandym a L. Stokowským. Jeho 2. klavírní koncert se stal , vedla Čajkovského, nejhranějším koncertem. Opery zůstaly trochu ve stínu těchto slavných skladeb, ale je otázkou, zda se dočkáme nových provedení, které by vyzdvihli jejich vysokou hodnotu.
Hugo Wolf - život a dílo ( se zaměřením na písňovou tvorbu)
Pochmanová, Sonja ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Přívratská, Jiřina (oponent)
V mé magisterské práci s názvam " Hugo Wolf - život a dílo ( se zaměřením na písňovou tvorbu)" se můžete seznámit s jedním z nejvýznamnějších písňových autorů 19. století. Hugo Wolf je neprávem opomíjený autor. Snad pro jeho interpretační náročnost se k němu přikloní o mnoho méně interpretů, než třeba k Schubertovi. Má práce by měla pomoci zájemcům o blizší seznámení se s tímto mimořádným autorem a probudit zájem o interpretaci jeho nádherných, citlivých a působivých písní. V kapitolách rozdělených podle jeho životních i tvůrčích etap se věnuji přiblížení jeho komplikované, ale zajímavé osobnosti. Čtenář se v úvodních kapitolách dočte o rodném městě, kam se často vracel za svojí rodinou a také o jeho problematických začátcích studia hudby, díky jeho nepřizpůsobivosti a svéhlavosti. Hugo Wolf žil pouhých 43 let, během kterých složil obrovské kvantum písní, dokončil jednu operu a věnoval se i orchestrálním a komorním skladbám. Zaslouží si pozornost každého profesionálního interpreta. O tomto skladateli neexistuje žádná literatura v českém jazyce. Proto si myslím, že by mohla být má práce čtenářům alespoň trochu užitečná a mohla je navnadit k přiblížení se k dílu Hugo Wolfa.
Fenomén slovenské pěvecké školy s přihlédnutím na činnost profesorky Zlatice Livorové - věnováno k jejímu životnímu jubileu
Šmídová, Kateřina ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Přívratská, Jiřina (oponent)
Mou práci, která nese název Fenomén slovenské pěvecké školy s přihlédnutím na činnost prof. Zlatice Livorové - věnováno k jejímu životnímu jubileu, jsem si vybrala proto, že jsem během tříletého studia u ní na VŠMU uvědomila, jak výjimečná je to osobnost a jak prospěšná je její pedagogická činnost nejen mně, ale i desítkám dalších studentů, kteří prošli, tak říkajíc, jejíma rukama. Dále také proto, že o ní ještě nikdo nenapsal knihu, málo kdo ví, jaký je člověk a málo kdo zná detailně její metodiku zpěvu, až teprve co slyší její jméno v životopisech pěvců světových divadel. A pak chci touto formou poděkovat paní profesorce za tu několikaletou dřinu a pogratulovat jí k životnímu jubileu. Práce se skládá ze šesti částí - první část obsahuje úvod, druhá životopis paní profesorky Livorové, třetí obsahuje sedm rozhovorů, čtvrtá část je o osobním setkání s metodikou paní profesorky Livorové, pátá obsahuje Kulturní situaci v Čechách a na Slovensku a šestá závěr. Práce zahrnuje fotografie pro dokumentaci.
Současná opereta ( Vídeň, Praha )
Hanfová, Marta ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Přívratská, Jiřina (oponent)
V této práci se zabývám historií a vývojem operety. Pozastavuji se u významných světivých skladatelů tohoto žánru a jednu menší kapitolu jsem věnovala i českému operetnímu skladateli Oskaru Nedbalovi. Další část mé práce patří Hudebnímu divadlu v Karlíně a také divadlu Volksoper ve Vídni. Pro srovnání české a vídeňské operety v dnešních produkcí popisuji svoje divácké zkušenosti. Na závěr práce rozebírám svoje interpretační zkušenosti s tímto uměleckým žánrem.
W. A. Mozart Le Nozze di Figaro a cosi fan tutte se zřetelem na interpretační pojetí role Susanny a Despiny
Kněžíková, Kateřina ; Přívratská, Jiřina (vedoucí práce) ; Márová, Libuše (oponent)
V své diplomové práci jsem se rozhodla zaměřit na dvě nejznámější opery buffa Wolfganga Amadea Mozarta. Nejdříve to bude opera Le nozze di Figaro (Figarova svatba) a poté opera Cosí fan tutte (Takové jsou všechny). V práci se budu zejména soustředit na interpretační pojetí titulních postav Susanny a Despiny v porovnání třech významných operních pěvkyň s přihlédnutím k mé osobní zkušenosti s těmito rolemi. Pro úplné dokreslení Mozartova profilu jako operního mága se v první kapitole práce zmiňuji o jeho kompletní operní tvorbě. Ke konkrétnější analýze jsem vybrala svou nejoblíbenější scénu Susanny ze 4. jednání Giunse al fin momento (Nastala konečně ta chvíle) a Deh, vieni, non tartar, o gioia bella (Ah, pojď, nemeškej, ó radosti krásná). V případě Despiny jsem zvolila árii ze začátku 2. jednání Una donna a quindici anni (Žena v patnácti letech). Práci jsem rozdělila do pěti kapitol. První kapitolu jsem nazvala Operní tvorba Wolfganga Amadea Mozarta, druhá kapitola má název Le nozze di Figaro, třetí Susanna, čtvrtá je pod názvem Cosí fan tutte a pátá Despina.
Giacomo Puccini - Opera Edgar- studie interpretačních problémů role Tigramy
Krejčí, Václava ; Přívratská, Jiřina (vedoucí práce) ; Jonášová, Jana (oponent)
Ve své magisterské práci jsem se rozhodla zabývat první celovečení operou Giacoma Pucciniho Edgar, s podrobným zaměřením na jednu z hlavních rolí - Tigranu. V první části mé práce popisuji vznik verismu a jeho vrcholné představitele včetně jejich stěžejní tvorby. Dále se zaměřím na dětství a hudební začátky Giacoma Pucciniho. V následující kapitole se věnuji první opeře Giacoma Pucciniho Le Villi , uvádím zde okolnosti vzniku, děj a interpretační problematiku opery. Po této části je již prostor v mé práci věnován pouze opeře Edgar. Po pečlivém vylíčení děje opery zachycuji okolnosti jejího vzniku. Následuje srovnání opery Edgar s jinými veristickými operami. V závěru práce vykresluji mou profesní zkušenost s rolí Tigrany a přibližuji nastudování opery v Divadle F.X.Šaldy v Liberci.
W.A.Mozart :Figarova svatba se zřetelem na interpretační pojetí role Susanny
Kněžíková, Kateřina ; Přívratská, Jiřina (vedoucí práce) ; Přívratská, Jiřina (vedoucí práce) ; Jonášová, Jana (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem se rozhodla zaměřit na operu W.A.Mozarta Le nozze di Figaro ( Figarova svatba) se zřetelem na interpretační pojetí role Susanny v podání třech významných operních pěvkyň. Část textu je věnována Mozartovým operám a ve zbytku této práce se zaměřuji na operu Le nozze di Fagaro. Ke konkrétnější analýze jsem si vybrala svou nejoblíbenější scénu Susanny ze 4. jednání Giunse al fin momento ( Nastala konečně ta chvíle) a Deh, vieni, non tardar, o gioia bella ( Ah, pojď, nemeškěj, o´radosti krásná). Práci jsem rozdělila do čtyř kapitol. První kapitolu jsem nazvala Operní tvorba W.A.Mozarta , druhá kapitola má název Figarova svatba, třetí Susanna a čtvrtá porovnání interpretačního pojetí významných představitelek.
Hudba na zámku v Jaroměřících nad Rokytnou v době Jana Adama, hraběte z Questenberku
Jedličková, Jana ; Přívratská, Jiřina (vedoucí práce) ; Přívratská, Jiřina (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (oponent)
Diplomová práce pojednává o době nebývalého kulturníhio rozkvětu na zámku v Karoměřicích nad Rokytnou a jednom z ranných období původní, české hudební tvorby v rámci Rakouské monarchie v první polovině 18.století.Mapuje tak život majitele panství, díky němuž se na Moravském venkově na nějaký čas usadil duch Vídeňského uměleckého života a vše, co k tomu z jeho strany bylo nutno podniknout. Práce se dále věnuje životu a tvorbě Františka Václava Míči autora první doložené čerské opery " O původu Jaroměřič". K tomu se také váže téma o roli a uplatnění českého jazyka na Jaroměřickém panství v této předobrozenecké době.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Přívratská, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.