Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 474 záznamů.  začátekpředchozí455 - 464další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řetězové pohony ventilového mechanismu
Vodička, Richard ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je získat všeobecný přehled o tomto způsobu pohonu ventilových rozvodů. Úvod se zabývá pohonem rozvodového mechanismu spalovacích motorů. Vlastní text práce se skládá ze tří částí. V první části je vysvětlen princip funkce rozvodu motoru. Ve stručnosti jsou zde popsány jednotlivé uspořádání ventilových rozvodů motoru a také rozlišení podle způsobu jejich pohonu. Hlavní pozornost je věnována pohonu ventilových mechanismů řetězem, tzn. rozlišení typů rozvodových řetězů a součástí nezbytných pro jeho správnou funkci, dále popisu hlavních částí ventilového rozvodu motoru a ostatních variantách jeho pohonu. Druhá část práce hodnotí klady a zápory řetězového pohonu ventilových mechanismů porovnáním s ostatními pohony. Ve třetí části jsou uvedeny příklady použití řetězového pohonu ventilových mechanismů v praxi u čtyřkolek, osobních automobilů a motocyklů. Závěr obsahuje přínos užití řetězového pohonu ventilových mechanismů a zhodnocení bakalářské práce.
Rekuperace kinetické energie motorových vozidel
Hajer, Václav ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rasch, František (vedoucí práce)
Práce pojednává o možnostech rekuperace kinetické energie u motorových vozidel. Je zde rozdělení jednotlivých systémů a popsána jejich funkce. V druhé části práce jsou uvedeny příklady aplikace systémů v různých oblastech motorismu.
Hnací ústrojí řadového tříválcového vznětového motoru
Riemel, Pavel ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je pro dané základní geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky řadového tříválcového vznětového motoru provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. Výsledné hodnoty porovnat se srovnatelným vznětovým motorem a tím ověřit jeho případnou funkčnost. V úvodu práce je uveden vznětový motor, jeho základní využití, princip funkce a popis jeho hlavních částí. Práce se skládá ze dvou základních částí. První část obsahuje popis výpočtu se související grafikou, druhá výpočtovou přílohu, ve které jsou výpočty termodynamického cyklu, sil působících na pístní skupinu, pevnostní výpočet a kontrola oka ojnice. V závěru jsou vyhodnoceny výsledky výpočtu.
Současný stav a vývoj v konstrukci motorů pro nákladní automobily
Holbík, Ondřej ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce uvádí přehled konstrukčních řešení, výkonových parametrů a vývojových tendencí v oblasti motorů pro nákladní automobily. V první části práce je pojednáno o vznětovém motoru a jeho částech. Následují tabulkově uvedeny parametry motorů jednotlivých výrobců a v závěrečné části se zpráva zaměřuje na možný vývoj a perspektivy vznětových motorů v budoucnosti.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci motorů motocyklů.
Suk, Jakub ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zpracovat přehled konstrukčních řešení, výkonových a ekonomických parametrů motorů. Shrnutí současného stavu bude provedeno tabulkovou a grafickou formou. Na závěr budou uvedeny hlavní vývojové tendence.
Paliva získávaná z biomasy.
Poskočil, Milan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá studii současného stavu využití paliv získávaných z biomasy pro pohonné jednotky vozidel a jejich další perspektivou. Cílem práce je zpracovaní přehledu motorových paliv získávaných z biomasy, jejich využití a nastínění dalšího vývoje v této oblasti. Práce je zaměřena převážně na stav a vývoj v České Republice.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci motorů pro osobní automobily
Ševčík, Michal ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá současným stavem a vývojovými tendencemi v konstrukci motorů pro osobní automobily. Bude tady ukázán poměr u různých rozdělení motorů, závislosti výkonových parametrů, množství emisí CO2, spotřeby, a také tendence ve vývoji do budoucích let. Vývojové tendence získáme porovnáním hodnot získaných z let 2003 a 2008.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci ventilových rozvodů.
Vávrovec, Jiří ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje současnému stavu a vývojovým tendencím ventilových rozvodů. Při psaní jsem vycházel z historického vývoje ventilových rozvodů. Jsou zde popsány všechny základní typy ventilových rozvodů, části ventilového rozvodu a některé z dnes nejpoužívanějších typů variabilních ventilových rozvodů. V závěru jsou zde pro přehlednost zaneseny typy rozvodů a variabilních ventilových rozvodů do tabulky.
Klikové ústrojí řadového čtyřválcového zážehového motoru
Marek, Petr ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je pro dané základní geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky řadového čtyřválcového zážehového motoru provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. V úvodu je popsáno běžné použití zážehových motorů, několik detailů z historie jejich vývoje a současná nejpoužívanější konstrukce. Vlastní text práce se věnuje čtyřem hlavním kapitolám: popis tepelného oběhu, výpočtu sil působících na píst, pevnostní kontroly pístního čepu a oka ojnice. Příloha obsahuje provedení těchto výpočtů a několik grafů. V závěru je zhodnocení provedných výpočtů a uvedení technologických směrů současného vývoje spalovacích motorů.
Hnací ústrojí řadového čtyřválcového zážehového motoru
Parchański, Martin ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je spočítat pro zadaný čtyřválcový benzínový motor geometrické, termodynamické a provozní parametry a následně vypočtené hodnoty porovnat se skutečným motorem a zhodnotit výsledky. Provést výpočet termodynamického cyklu modelováním pracovního oběhu a nakreslit p-V diagram, stanovení základních rozměrů pístu a pístního čepu, stanovení setrvačných sil působících na pístní skupinu, výpočet měrného tlaku a napětí u pístního čepu, stanovení základních rozměrů ojnice, výpočet napětí v oku ojnice v důsledku ohřevu bronzového pouzdra, stanovení maximálního napětí v oku ojnice v důsledku setrvačných sil a od tlaků plynů a určit bezpečnost vůči mezi kluzu a mezi únavy. V úvodu práce je naznačen princip činnosti zážehového motoru a nastíněn nejčastější princip zvyšování výkonu. V závěru jsou zhodnoceny výsledky výpočtu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 474 záznamů.   začátekpředchozí455 - 464další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.