Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí21 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Programovací jazyk Ruby a účelnost jeho zařazení do výuky
Porazil, Tomáš ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Práce představuje jazyk Ruby a zabývá se myšlenkou, zda by mělo smysl zařadit tento jazyk do výuky informatiky na Vysoké škole ekonomické v Praze (VŠE). Na začátku studia musejí všichni studenti informatiky povinně absolvovat dva předměty týkající se programování, kdy pro mnohé z nich je to vůbec jejich první seznámení s programováním. V současné době je jako primární programovací jazyk vyučována Java. Tato práce si klade za cíl představit čtenáři jazyk Ruby, jako alternativu k současné době vyučovanému jazyku Java nebo alespoň jako jazyk, kterým je možné na studium Javy navázat. V úvodu práce je čtenář seznámen s historií jazyka, s filosofií, která stála u jeho zrodu a se základními koncepty, na kterých je postaven. Dále jsou představeny základní konstrukty a syntaxe jazyka nutné pro pochopení závěrečné části práce, která pojednává o různých programovacích technikách, které lze v Ruby použít. Závěrečná kapitola vyzdvihuje vlastnosti Ruby, pro které by jej bylo vhodné zařadit mezi vyučované jazyky na VŠE. Jedná se zejména o jasnou a stručnou syntaxi, možnost využít různých programovacích paradigmat a tvorbu interních DSL. Praktickým výstupem z celé práce je webová aplikace, nabízející interaktivní podobu práce samotné. Celou práci je tak možné procházet na internetu a všechny uvedené příklady programového kódu ihned vyzkoušet v praxi. Aplikace nastiňuje možný směr, kterým se může ubírat výuka programovacích jazyků.
Automatizace vyhodnocování studentských úloh ve vstupních kurzech programování na VŠE
Ďopan, Lukáš ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Učitelé programování ve vstupních kurzech na VŠE i jiných vysokých školách čelí v prvních ročnících, kdy vyučují stovky studentů, nepříjemnému problému s vyhodnocováním studentských domácích úloh a testů. Cílem této práce je navrhnout systém, jenž by automatizoval vyhodnocování pro učitele, kteří vyučují podle publikace OOP: naučte se myslet a programovat objektově. Na začátku práce pojednává o různých přístupech k testování. V další části se poohlíží po testovacích nástrojích ve světě se zaměřením na testování studentských programů. Po krátkém úvodu do reflexního API Javy a analýze dosavadního systému vyhodnocování na VŠE jsou definovány požadavky na vyhodnocování jednotlivých lekcí v knize. V poslední části je uživatelská příručka programu.
Automatické vyhodnocování studentských úloh
Oraný, Vladimír ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Necelých sedm set studentů nastupuje každým rokem na Vysokou školu ekonomickou v Praze (VŠE), aby se zde učili informatice. Každý z nich musí na úvod absolvovat dva navazující předměty týkající se programování -- Základy programování a Základy softwarového inženýrství. Oba kurzy žádají poměrně mnoho výstupů, ať již dílčího (domácí úkoly), nebo komplexnějšího rázu (semestrální práce), které musí vyučující řádně vyhodnocovat. Zejména hodnocení úvodních úkolů má pracný, ale rutinní charakter, což z nich dělá vynikající kandidáty na automatizaci. Cílem této práce je navrhnout nejvhodnější způsob, jak této automatizace dosáhnout. Jelikož problém s velkokapacitními kurzy trápí univerzity po celém světě, existuje již řada řešení, jak automatizovat vyhodnocování úkolů v programování. První dvě kapitoly této práce se shrnují snahu nalézt ty nejzajímavější z nich a představit je českému publiku. Protože nalezené systémy dosahují vysoké míry sofistikovanosti, nicméně nepodporují testy implementace využívané na VŠE, věnuje se zbytek práce místo tvorby vlastního systému tvorbě frameworku, který by umožnil tento nedostatek překonat. Zmiňovaný framework nazvaný Duckapter zjednodušuje práci s reflexí v jazyce Java a je volně dostupný jako knihovna na stránkách projekt http://code.google.com/p/duckapter. Pomocí něj mohou vyučující snáze zahrnovat testy implementace do (jednotkových) testů chování, které jsou běžnou součástí systémů pro vyhodnocování studentských úloh.
Grafický editor báze znalostí
Oraný, Vladimír ; Berka, Petr (vedoucí práce) ; Laš, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zjednodušováním vytváření bází znalostí. Hlavním cílem práce bylo umožnit tvůrcům báze vytvářet je již přímo graficky a přeskočit tak fázi, kdy znalostní inženýr vytváří bázi nejdříve na papíře a teprve poté ji přenáší do editoru báze. Nově vzniklý editor by se měl snažit být nezávislý na konkrétním expertním systému. Nově vzniklá aplikace, která toto umožňuje, dostala prozaické jméno: Grafický editoru báze znalostí (Gebz). Samotná jeho realizace tvoří nedílnou součást této práce a je k ní přiložena na optickém mediu. Zároveň jsou uvedeny zdroje, odkud lze získat aktuální verzi programu a jak udržet nainstalovanou verzi systému aktuální.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí21 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.