Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Finanční gramotnost na základní škole
Helus, Jiří ; Hromadová, Jana (vedoucí práce) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
V roce 2020 bylo v České republice zhruba 6,7 % obyvatel v exekuci. Nejpravděpodob- nější příčinou je nízká finanční gramotnost populace, jejíž základy získáváme na základní škole. Položili jsme si otázku, zdali se finanční gramotnost na základní škole žáci skutečně naučí. Podklady pro plán výuky finanční gramotnosti jsme hledali v rámcovém vzdělá- vacím programu. Pomocí dotazníku pro učitele jsme mimo jiné zjistili, že počet hodin věnovaných finanční gramotnosti je velice nízký. Naplnění rámcového vzdělávacího pro- gramu jsme ověřili testem pro žáky základní školy. Test vyplnilo 113 žáků. Z testu jsme usoudili, že žáci mají nízké znalosti z finanční gramotnosti. Situaci po základní škole jsme vyhodnotili na základě výsledků totožného testu, který vyplnilo 157 absolventů základní školy. Výsledky dopadly lépe než v případě žáků. Navrhli jsme kroky pro zvýšení finanční gramotnosti, mezi které patří například navýšení hodinové dotace její výuky. 1
Finanční matematika pro střední školy s podporou internetu
Tomandl, David ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
Tato práce se zabývá finanční matematikou a její výukou na střední škole. Práce je zpracovaná ve formě webových stránek, zahrnuje úvod do financí, jednoduché a složené úročení, cenné papíry, dluhopisy, úvěry a spoření. Webové stránky jsou obohaceny o interaktivní prvky, jako jsou applety v programu GeoGebra a kro- kovaná řešení úloh. Webové stránky zahrnují závěrečný test, ve kterém je možné si prověřit své znalosti. Test obsahuje deset náhodně vybraných otázek pokrýva- jících učivo, které je obsaženo v této práci. Práce by měla sloužit zejména jako rozšiřující výukový materiál pro žáky středních škol. 1
Binární relace a jejich využití ve výuce matematiky
Muzikářová, Zdena ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
Bakalářská práce představuje sbírku příkladů na téma binární relace v sou- vislosti s jejich využitím při grafickém řešení rovnic, nerovnic a jejich soustav. Jedná se o učební text určený pro výuku matematického semináře na střední škole. Sbírka je v první řadě určena žákům středních škol, může ale zároveň slou- žit jako zdroj úloh pro učitele. Práce se zaměřuje na grafické zobrazení binárních relací a jejich užití při řešení příkladů. Součástí práce je též stručný teoretický výklad potřebných pojmů, které jsou doplněny o relevantní definice a ilustrační příklady. 1
Řešení matematických úloh na druhém stupni ZŠ pomocí heuristických strategií
Přibyl, Jiří ; Roubíček, Filip (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
Autor v předkládané práci nahlíží problematiku řešení úloh na druhém stupni základní školy prismatem heuristických strategií. Cílem práce je uceleným způsobem shrnout výsledky výzkumné činnosti, která započala roku 2012 a probíhá až dosud. Dosažené výsledky se dotýkají jak teoretické oblasti, tak i praktického výzkumu, který byl realizován v 15 třídách základních škol a gymnázií. V teoretické části autor představuje trojrozměrnou klasifikaci užití heuristických strategií a strukturu vlast- ností heuristických strategií. Nedílnou součástí je také přehled různých vnímání pojmů matematická úloha a řešení úlohy. V závěru práce pak autor uvádí přehled heuris- tických strategií, které byly testovány ve výukových experimentech, přičemž každá strategie je důkladně popsána a ilustrována vhodnou úlohou. Experimentální část práce pak shrnuje výsledky krátkodobých výukových experi- mentů (každý byl tříměsíční) a dlouhodobého výukového experimentu (16 měsíců) a mimo jiné zodpovídá i tyto otázky: "Existují strategie, které jsou naučitelné v krát- kém časovém úseku? , "Existují strategie, které jsou vhodné pro běžného žáka? , nebo "Existují strategie, které žáci objevují přirozeně? . KLÍČOVÁ SLOVA Matematická úloha, metody řešení matematických úloh, heuristické strategie, kul- tura řešení problému žákem.
Financial literacy in teaching mathematics at secondary school
Antoniewiczová, Petronella ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
Předložená diplomová práce má za cíl sloužit jako pomůcka ve výuce finanční matematiky v hodinách matematiky na druhém stupni základních škol a převážne na středních školách. První část práce obsahuje rozbor školních dokumentů, výsledků testování finanční gramotnosti a přístupných učebnic. Ve druhé části práce jsou představeny podpůrné výukové materiály, které mají formu appletů, vytvořených v programu GeoGebra. Applety jsou zaměřeny na směnu peněz, jednotlivé typy úročení, úvěrů, spoření a vytvoření rozpočtu domácnosti. V práci jsou applety představeny na konkrétních příkladech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Komparativní analýza moderních vizualizačních prostředků užívaných ve výuce funkcí na SŠ a jejich historie
Lomnický, Matouš ; Karger, Adolf (vedoucí práce) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
Tato práce se zabývá vizualizačními prostředky, které jsou používány ve výchovně- vzdělávacím procesu, konkrétněji při výuce matematických funkcí na středních školách. Cílem práce je stručně popsat historický vývoj vizualizačních prostředků a pomocí dotazníkového šetření zjistit změnu v užívání vizualizačních prostředků ve výuce matematických funkcí v posledních 10 letech.
Finanční matematika v českých učebnicích od Marchetovy reformy
Melcer, Martin ; Bečvářová, Martina (vedoucí práce) ; Hora, Jaroslav (oponent) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
Název práce: Finanční matematika v českých učebnicích od Marchetovy reformy Autor: Martin Melcer Katedra: Katedra didaktiky matematiky MFF UK Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Martina Bečvářová, Ph.D. Abstrakt: Disertační práce předkládá ucelený pohled na vývoj a pozici finanční matematiky v českých učebnicích a sbírkách, zejména středoškolských, s ohledem na politickou situaci v naší zemi. Analyzované období od roku 1908, tj. od Marchetovy reformy, do současnosti je rozděleno na pět základních etap. V každé jsou vybrány učební texty pokrývající výuku finanční matematiky na všech typech středních škol. Je ukázána úroveň a rozsah výkladu, náročnost předkládaných úloh a problémů a způsob jejich začlenění do učebnic, resp. osnov. Nejprve jsou uvedeny základní všeobecné charakteristiky učebních textů, následuje podrobný popis dílčích studovaných jevů, které jsou potom pečlivě analyzovány a vzájemně porovnány. Na konci disertační práce jsou předloženy závěry, které reflektují současný stav výuky finanční matematiky a nabízejí cesty vedoucí ke zvýšení úrovně finanční gramotnosti našich občanů. Klíčová slova: finanční matematika, jistina, úrok, dluh, splátka, učebnice, úloha.
Sbírka úloh o čtyřúhelnících
Nohál, Pavel ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
Název práce: Sbírka úloh o čtyřúhelnících Autor: Bc. Pavel Nohál Katedra / Ústav: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí diplomové práce: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc., Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Sbírka úloh o čtyřúhelnících, která je náplní diplomové práce, si klade za cíl nejen poskytnout žákům základních škol a odpovídajícím ročníkům nižších gymnázií možnost opakování a procvičení učiva matematiky s výhledem na další studium, ale i rozvíjet u žáků zdravý úsudek a logické myšlení. Se čtyřúhelníky se každý člověk setkává každodenně a tak jsou úlohy v této práci ve velké míře směřovány do praktického života, aby žákům poskytly všestranné poučení. Sbírek, zabývajících se výlučně úlohami o čtyřúhelnících, není na trhu mnoho, proto si autor klade jako další metu zaplnit toto volné místo. Klíčová slova: Čtyřúhelníky a jejich dělení Rovnoběžníky, lichoběžníky a různoběžníky Obvod a obsah Vrcholy, strany a vnitřní úhly

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.