Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klasický tanec v prostředí v České taneční organizaci
Judasová, Adéla ; OVSOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; FRIČOVÁ, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá Českou taneční organizací a problematikou spojenou s klasickým tancem. Rozebírá jednotlivé aspekty problémů a nabízí možná řešení. Cílem této práce není kritika, ale naopak snaha poukázat na řešitelné interní nedostatky největší organizace České republiky sdružující amatérské tanečníky v široké věkové škále.
Co je to street-dance, jeho vznik a vývoj ve světě i v ČR
Stejskalová, Natálie ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent)
ABSTRAKT Cílem mé bakalářské práce s názvem Co je to Street dance, jeho vznik a vývoj ve světě i v ČR, bylo dát dohromady všechny možné informace a osobní zkušenosti z velmi rozsáhlé oblasti takového způsobu tance, který je nazýván Street dance a shrnout do jediné práce. Chtěla jsem popsat jednotlivé taneční styly, které street dance v sobě zahrnuje, kde a za jakých okolností vznikly, jaké osobnosti stály u zrodu těchto stylů a další historické souvislosti, představit legendární tanečníky, choreografy a lektory, bez kterých by určité taneční styly dodnes neexistovaly. Chtěla jsem ukázat, jak bohatý tento tanec vlastně je a jak se prezentuje. Také důležitou skutečnost, že Street dance má svojí vlastní historii a není to jen taneční, ale také i životní styl. Mým cílem je seznámit taneční akademickou obec se Street dance a jeho kulturou, jaký měl tento taneční styl podobu kdysi v historii a jakou podobu má dnes. Ve své bakalářské práci také představuji naše dva taneční campy zabývající se street dance. Jedná se o "Street dance camp" a "Groove Days" - největší a nejlepší taneční soustředění v České republice. Zmiňuji zde však i další soustředění v ČR a také taneční studia v Praze, kde se můžeme s tímto stylem seznámit, u jakých lektorů. Street dance je v současnosti velmi populární. Je ve většině hudebních klipů, TV show a na koncertech světových umělců-zpěváků, hudebníků se objevují tanečníci tančící právě street dance styl. To by však nemělo snižovat jeho hodnotu a kvalitu či obtížnost provedení z pohledu profesionálních tanečníků či lektorů klasického i moderního tance a jiných druhů současného umění. Veškerý tanec a jiné druhy umění se prolínají v současnosti již také se street dance a to je dobře.
Taneční interpret - způsoby a odlišnosti formování profesionálního tanečního interpreta na pražských tanečních konzervatořích založených po roce 1989
Výborná, Nela ; KUBICOVÁ, Ivanka (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o třech tanečních konzervatořích, které byly založeny po roce 1989 a vyskytují se na území hlavního města Prahy. Jedná se o Konzervatoř Duncan centre, Taneční centrum Praha a Taneční konzervatoř Ivo Váni - Psoty v Praze. Všechny tyto instituce se věnují střednímu a vyššímu odbornému vzdělání v oboru tanec, ale každá zcela odlišným způsobem. Právě tyto způsoby, cesty, styly a odlišnosti jakými vzdělávají budoucího českého profesionálního tanečníka, jsou zde hlavním předmětem zkoumání. Tato práce dále obsahuje charakteristiku, historii a studijní programy jednotlivých konzervatoří, ukazuje příklady nejvýznamnějších tanečních interpretů za dobu jejich trvání. Na závěr vše shrnují ukázky anonymních dotazníků na studenty a absolventy těchto škol.
Inovace výuky taneční gymnastiky
Reinbergrová, Vendula ; OVSOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; DRAPALÍKOVÁ, Alena (oponent)
Magisterská práce je zaměřena na inovaci výuky předmětu taneční gymnastika, konkrétně na posturální cvičení, která tato práce nabízí a doporučuje. Předchází jim vysvětlení odborných užitých pojmů, kapitola o správném držení těla, dále o dechu a bránici. Následuje vysvětlení principů cvičení a popis samotných posturálních cvičení s fotografickou přílohou. Závěrem je popsána autorčina zkušenost s těmito principy a cvičeními v praxi. Cílem práce je efektivně využít hodinovou dotaci předmětu taneční gymnastika tak, aby byla dále přínosná s ohledem na neustále se zvyšující požadavky na výchovu mladých tanečníků. Tedy využít ji k vybudování správné postury a její stabilizaci, k čemuž nabízím právě systém posturálních cvičení.
Baletní škola Olgy Kyndlové, Státní opera Praha
Adams, Tereza ; OVSOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem výuky v Baletní škole Olgy Kyndlové ve Státní opeře Praha, která si klade za cíl připravit své žáky ke studiu na taneční konzervatoři. Jsou zde popsány jednotlivé lekce, jaké principy výuky se v této škole používají a jaké má výuka cíle. Práce obsahuje shrnutí i dalších aktivit a úspěchů žáků školy na tanečních soutěžích a představeních. Jedna z kapitol je věnována charakteristice vlastností a dovedností pedagoga tance, na co by měl klást důraz při výuce žáků a následně jsou zde popsány požadavky pro přijetí žáka na taneční konzervatoř. V poslední části práce jsou uvedeny grafy s výsledky z dotazníků, které obdrželi současní žáci Baletní školy Olgy Kyndlové. Otázky byly zaměřeny na spokojenost žáků s výukou, na jejich osobní názory a plány do budoucna.
Využití přípravných a kompenzačních cvičení v technice M. Graham (Center Work)
Táborová, Dita ; OVSOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; DERCSÉNYIOVÁ, Lucie (oponent)
V magisterské práci jsem se rozhodla navázat na téma, které jsem zpracovávala v bakalářské práci. Jde o využití přípravných a kompenzačních cvičení v technice M.Grahamové v části hodiny "Center Work". Hlavním cílem mé práce je na základě těchto cvičení připravit studenty k lepšímu provedení jednotlivých cvičení, s ohledem na správné anatomické a kineziologické poznatky. Ráda bych také, aby se tato technika mohla přiblížit nejen studentům konzervatoří, ale také široké taneční veřejnosti.
Něco mezi námi - práce se skupinou interpretů
Reihserová, Lenka ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent)
Abstrakt Ve své magisterské práci jsem se zaměřila na práci se skupinou interpretů. Snažila jsem se toto téma přiblížit z pohledu tanečního pedagoga, který respektuje taneční techniky, a zároveň hledá způsob, jak rozvíjet tanečníka, aby byl co nejlépe připraven na profesionální dráhu a bývá často součástí nějaké skupiny. Ve svém hledání jsem dospěla k několika důležitým poznatkům, které jsem zahrnula do jednotlivých kapitol. Uvědomila jsem si důležitost senzomotoriky a vnímání, smysl taneční improvizace a nahlédla jsem i do problematiky formování osobnosti pedagoga i tanečníka. Své teoretické poznatky jsem uplatnila během praktického zkoumání, které popisuji v poslední kapitole.
Význam a cíle taneční gymnastiky v současnosti
Linsler, Lucie ; OVSOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; DRAPALÍKOVÁ, Alena (oponent)
Taneční gymnastika je odborný vyučovací předmět, vyučující se na tanečních konzervatořích, který slouží k přípravě pro všechny taneční techniky. Je základní průpravnou technikou, která zvyšuje tělesné dispozice a pohybovou všestrannost žáka a rozvíjí jeho uměleckou osobnost. Využívá přirozených pohybových možností lidského těla. V této práci se snažím přiblížit současnou podobu taneční gymnastiky, zaměřit se na její význam a cíle a poohlédnout se za souvislostmi s ostatními technikami, kterými by měla být ovlivňována. Dále také uvádím, jak taneční gymnastiku obohatit novými prvky ze současného tance a poukazuji na některé složky, které by měly být její součástí.
Cvičební metoda Gyrokinesis a Gyrotonic
Kordíková, Kateřina ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Kohoutková, Barbora (oponent)
Předkládaná bakalářská práce popisuje cvičební techniku Gyrokinesis a Gyrotonic. V první části jsou vysvětleny principy těchto cvičení. V další části je životopis tvůrce cvičení Julia Horvatha a instruktorky Barbory Kohoutkové, která se tímto cvičením zabývá .Na konci práce se zaměřuji na svou osobní zkušenost s těmito druhy cvičení. Srovnávám techniku Gyrokinesis a Gyrotonic s technikou Pilates a zamýšlím se nad využitím těchto cvičebních metod v tanečních školách. Cílem práce bylo přiblížit neznámé cvičení Gyrokinesis a Gyrotonic a ukázat hlavně tanečníkům, že tyto metody jsou prospěšné nejen během jejich aktivního života, ale i po ukončení profesionální dráhy a udržení si tak kondice po celý život.
Jóga jako alternativa aktivní taneční kariéry
Hájková, Adéla ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Čeňková, Jitka (oponent)
Předkládaná diplomová práce navazuje na bakalářskou práci z roku 2009 a doplňuje ji o přehled historie jógy, podrobněji rozpracovává filosofii jógy, vývoj jednotlivých stylů jógy a zmiňuje i doplňující aktivity jako meditace, relaxace a způsob stravování. Autorka se zaměřuje především na aštanga vynjása jógu, kterou cvičí již 8 let. V bakalářská práci přibližuje využití tradičního indického cvičení jógy jako jednu z možností pro tanečníky, jak zlepšit tělesné i duševní zdraví, udržet si vlastní kondici a dosáhnout harmonie. Diplomová práce je snahou doporučit cvičení a učení jógy jako možnost, jak pokračovat v pracovní kariéře po skončení aktivní taneční bez nutnosti opustit životní styl plný každodenní práce s tělem. Součástí diplomové práce je i průzkum rozšířenosti cvičení jógy mezi tanečníky v divadlech Brodway, Hybernia, Kalich, kde autorka sama účinkuje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.