Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 809 záznamů.  začátekpředchozí613 - 622dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vlastnictví pozemků a jejich převody z pohledu daňových předpisů
Volfová, Veronika ; Vondráčková, Pavlína (oponent) ; Novotný, Petr (vedoucí práce)
55 6. Závěr 6.1. Význam daně z nemovitostí a daně z převodu nemovitostí z hlediska výše daňového výnosu V současných daňových systémech se uplatňování majetkových daní považuje za podmínku spravedlivého zdanění založeného na principu platební schopnosti, v němž majetek doplňuje důchody a spotřebu.127 Velikostí výnosu se však majetkové daně nemohou srovnávat s daněmi z příjmů, daní z přidané hodnoty a daněmi spotřebními. Nízký podíl příjmů z majetkových daní ve vztahu k celkovým daňovým příjmům České republiky je patrný z následujících tabulek. Přehled vývoje inkasa uvedených daní v ČR v letech 2004 až 2008 (v mil. Kč) 2004 2005 2006 2007 2008 Daň z přidané hodnoty 184 320 208 413 217 784 236 385 255 190 Daně spotřební 95 841 110 491 119 535 138 947 130 553 Daň z příjmů FO 126 667 137 245 129 487 143 391 132 929 Daň z příjmů PO 106 526 137 432 128 865 155 674 173 590 Daň z příjmů vybíraná srážkou 12 098 11 242 14 003 15 700 19 299 Daň z nemovitostí 4 948 4 987 5 017 5 123 5 195 Daň dědická 100 103 124 109 115 Daň darovací 818 510 604 692 345 Daň z převodu nemovitostí 9 461 7 494 7 788 9 774 9 950 Daň silniční 5 509 5 191 5 428 5 915 6 002 Ost. příjmy, odvody, pok. a popl. 5 099 5 252 4 977 4 250 4 281 Celkem 551 387 628 360 633 612 715 960 737 449 Zdroj: Informace České daňové správy128 127 LÁCHOVÁ, L....
Daňové otázky finančního trhu
Machač, David ; Kotáb, Petr (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
Závěr Daňová politika státu by kromě naplňování státního rozpočtu měla také vhodným způsobem motivovat subjekty k ekonomickému chování, které je považováno za žádoucí. Z různých ustanovení zákona o daních z příjmů lze vypozorovat snahu zákonodárce podporovat dlouhodobější investování před krátkodobým, spekulativním umísťováním finančních prostředků. Zde mám na mysli zejména časový test pro osvobození příjmů z nakládání s cennými papíry a podíly jak pro fyzické, tak nově od roku 2008 i pro právnické osoby. Další snahou je osvobozením příjmů z držby i převodu podílu přesahujícího určitou část základního kapitálu motivovat právnické osoby ke strategickým investicím. Tyto tendence jsou v souladu s daňovou legislativou Evropských společenství, zejména v návaznosti na osvobození dividendových a jiných příjmů pro právnické osoby při držbě podílu po určitou dobu. Otázkou ovšem zůstává, zda tato koncepce má správný motivační charakter i nadále. Koncept osvobození od zdanění příjmů po určité době držby funguje jako určitý způsob pozitivní motivace pro dlouhodobou držbu za tradičního předpokladu, že cena aktiv ve většině případů v čase roste. V posledním roce jsme však svědky celosvětového významného poklesu tržních cen snad všech druhů finančních instrumentů. Pokud si však v důsledku osvobození příjmů po uplynutí...
Vlastnictví pozemků a jejich převody z pohledu daňových předpisů
Šaštinský, Petr ; Vondráčková, Pavlína (oponent) ; Novotný, Petr (vedoucí práce)
- 70 - ZÁVĚR Cílem mé diplomové práce bylo alespoň v základních směrech přiblížit problematiku vlastnictví pozemků, resp. nemovitostí a jejich převádění z hlediska daňověprávních předpisů. Lze konstatovat, že výše posuzované majetkové daně dotvářejí daňový systém každého státu. Přestože tyto daně patří mezi nejstarší typy daní vůbec a v historii byly jedny z prvních přímých daní, které byly uplatňovány, v současných daňových systémech mají jen omezený význam. Význam daní z nemovitostí lze však spatřovat například i v tom, že ve státech Evropské unie, stejně jako v České republice, je výnos této daně příjmem místních samosprávných celků. To je dáno jednak tradicí a jednak je tak vyjádřeno i uplatnění principu prospěchu, neboť vlastník nemovitosti spotřebovává některé veřejné statky na místní úrovni. Výnos těchto daní je nevelký, avšak i přesto mají nezastupitelné místo v daňovém systému každého státu. Transferové daně jsou nadále odváděny do celostátního rozpočtu. Pokud jde o celkovou výši výnosu daně z nemovitostí, tak tvoří 5-7 % celkových příjmů obcí. Toto číslo nepatří zrovna k nejvyšším ve srovnání s evropskými státy. Důvody, proč se v jiných státech podílejí daně z nemovitostí na příjmech místních samospráv větším měřítkem, jsou jednoduché. Místní samosprávy využívají prostředky získané z daní z...
Zdaňování nemovitostí a jejich převodů
Slezáková, Alžběta ; Vondráčková, Pavlína (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
Alžběta Slezáková Zdaňování nemovitostí a jejich převodů 63 ZÁVĚR Zdaňování nemovitého majetku je nedílnou součástí daňového práva České republiky a velmi aktuální otázkou posledních let. Daňová problematika týkající se nemovitostí a převodů nemovitostí je velmi rozsáhlá a vyžaduje pozornost, která jí podle mého názoru není dostatečně věnována. Tato práce naznačila, že současná právní úprava majetkových daní neodpovídá požadavkům kladeným dnešní společností a ekonomickým vývojem. Jestliže mají majetkové daně a zejména daň z nemovitostí obstát v dnešním systému daní, je potřeba se více věnovat právní úpravě těchto institutů a pečlivě zvážit všechna hlediska právní konstrukce této daně. Pro zachování daně z nemovitostí svědčí fakt, že její výnos se pomalu, ale jistě zvyšuje. Daň z nemovitostí představuje pravidelný a spolehlivý příjem do obecních rozpočtů, který si obce nemohou dovolit ztratit. Pokud by se tak stalo, došlo by k oslabení samostatnosti obcí, což je zcela v rozporu s principem subsidiarity. Výnos daně by mohl být ještě zvýšen přechodem na tzv. hodnotový systém. Základ daně by byl stanoven dle hodnoty nemovitosti, tedy valoricky. Touto změnou by výnos daně přímo úměrně reagoval na inflaci a rentabilita daně by neklesala. Navíc by se z ohodnocení nemovitosti pro účely daně z nemovitostí mohlo...
Daň darovací, dědická a z převodu nemovitostí v České republice a sousedních státech
Jarabicová, Andrea ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
Záver Ako som spomínala na nejednom miesto mojej práce, v Českej republike prebiehajú neustále diskusie o budúcnosti transferových daní. Nejedná sa len o teoretické rozpravy, ale za posledných pár rokov bolo v Parlamente ČR predložených niekoľko návrhov na ich zrušenie. Jedným bol napríklad v roku 2003 návrh poslancov z poslaneckého klubu ODS, ktorým mal byť zrušený zákon č. 357/1992 Sb., o dani dědické, darovací a dani z převodu nemovitostí. Bol však vládou zmietnutý zo stola. Dôvodom boli práve názory, že sa jedná o historické dane, na ktoré sú občania zvyknutí, že sú trvalou súčasťou daňovej sústavy a že ich vyberajú aj vyspelejšie krajiny, ako je Česká republika. Ďalší vávrh sa objavil krátko pred voľbami v roku 2006, no aj ten bol bez úspechu. V súčasnosti sa táto problematika znovu otvára v súvislosti s plánovanou rekonštrukciou celého systému verejných financií, ktorá je nutná vzhľadom k naplňovaniu cieľov vytýčených obnovenou Lisabonskou stratégiou. Česká republika sa tak musí popasovať s problematikou dlhodobej udržateľnosti verejných financií, zvyšovaním a zefektívnením verejných výdavkov na vedu a vývoj, zvýšiť istotu a pružnosť na trhu práce a tiež zvýšiť diverzifikáciu ponuky terciárneho vzdelávania99. Aby celá reforma priniesla plánované ovocie, je potrebné riešiť aj otázky menej pálčivé. A...
Možnosti financování projektů z fondů Evropské Unie a jejich právní zakotvení
Král, Václav ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Vondráčková, Pavlína (oponent)
54545454 7777 ZávěrZávěrZávěrZávěr Politika hospodářské a sociální soudržnosti Evropské unie se snaží podporovat harmonický, vyrovnaný a udržitelný rozvoj hospodářských činností za podmínky vysoké zaměstnanosti a ochrany životního prostředí a je stěžejním nástrojem EU pro eliminaci regionálních rozdílů v rámci EU a podporu nejvíce znevýhodněných oblastí EU. Hlavními nástroji strukturální politiky jsou strukturální a další fondy EU, které v rámci rozpočtu EU poskytují finanční rámec podpory rozvojových programů podle priorit a opatření stanovených Evropskou radou, Parlamentem a Komisí. V současném rozpočtovém období 2007-2013 alokovala Evropská unie na strukturální politiku více než 308 miliard EUR. Tato částka představuje druhou největší položku rozpočtu EU. Právní rámec Evropských fondů je rozsáhlý a komplexní soubor dokumentů vycházející ze základních smluv EHS/EU, řady nařízení pro konkrétní evropské fondy, obecných nařízení EU a prováděcích předpisů na úrovni EU. Specifikem právní úpravy Evropských fondů je jejich úprava převážně prostřednictvím nařízení, která jsou přímo aplikovatelná a nevyžadují transformaci do národních právních řádů členských zemí. Národní právní úpravy Evropských fondů jsou z tohoto důvodu poměrně chudé a zpravidla se omezují na programové dokumenty, prováděcí předpisy, metodické...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 809 záznamů.   začátekpředchozí613 - 622dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 NOVOTNÝ, Patrik
25 NOVOTNÝ, Pavel
76 NOVOTNÝ, Petr
1 NOVOTNÝ, Přemysl
9 Novotný, Patrik
25 Novotný, Pavel
1 Novotný, Pavel - Jakub
6 Novotný, Peter
76 Novotný, Petr
6 Novotný, Petr,
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.