Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Camera obscura jako jedinečný nástroj záznamu skutečnosti. Možnosti jejího využití v současné výtvarné edukaci
Nováčková, Marie ; Magidová, Markéta (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
Marie Nováčková Bakalářská práce Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy Camera obscura jako jedinečný nástroj záznamu skutečnosti. Možnosti jejího využití v současné edukaci. Práce sleduje cameru obscuru jako jedinečné médium pro uměleckou práci, popisuje její podoby v kulturně-historickém kontextu se zaměřením na současnou vizuální kulturu a pinhole fotografii. Dírková kamera je považována za nástroj pro uměleckou práci, který může podléhat tvůrci, spolupracovat s ním či být autorsky autonomní. Tyto teoretické poznatky jsou reflektovány v koncepci edukačního programu, který se zaměřuje na spojení poznávání vývoje fotografických zobrazení a vlastního vnímání jejich příběhů. Příběh a fotografování dírkovou kamerou je těžištěm i praktické části, kterou je komiks vytvořený pomocí fotografií z pinhole kamery, jehož děj je podpořen kresbou. Komiks se jmenuje Hráč na havrany a je členěn jako Bachova skladba Toccata a fuga d-moll. Klíčová slova: analogová fotografie, camera obscura, dírková kamera, výtvarná výchova, vizuální kultura, experiment, komiks
Marie Františka a Ferdinand ze Schwarzenberku. Průběh výběru vhodného ženicha pro dceru očima urozeného otce
NOVÁČKOVÁ, Marie
Předkládaná bakalářská práce se věnuje jednání ohledně plánovaného sňatku Marie Františky ze Schwarzenberku s Františkem Alexandrem z Nassau-Hadamaru, které probíhalo v letech 1691-1694. Cílem pojednání je v první řadě proniknout do myšlenkového světa Ferdinanda ze Schwarzenberku a zachytit tak jeho představu o ideálním ženichovi pro dceru. Těžiště celé práce pak představuje rekonstrukce průběhu vyjednávání sňatkové aliance. Prostřednictvím bohaté korespondence, která tvoří heuristický základ práce, je možné získat představu o části komunikační sítě Ferdinanda a Marie Anny ze Schwarzenberku. Pozornost je přitom věnována osobám zapojeným do procesu jednání, především zprostředkovatelům zájmů obou urozených rodů a informátorům. Součástí práce je rovněž rozbor plánovaného uspořádání majetkových poměrů mezi Marií Františkou ze Schwarzenberku a Františkem Alexandrem z Nassau-Hadamaru.
Camera obscura jako jedinečný nástroj záznamu skutečnosti. Možnosti jejího využití v současné výtvarné edukaci
Nováčková, Marie ; Magidová, Markéta (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
Marie Nováčková Bakalářská práce Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy Camera obscura jako jedinečný nástroj záznamu skutečnosti. Možnosti jejího využití v současné edukaci. Práce sleduje cameru obscuru jako jedinečné médium pro uměleckou práci, popisuje její podoby v kulturně-historickém kontextu se zaměřením na současnou vizuální kulturu a pinhole fotografii. Dírková kamera je považována za nástroj pro uměleckou práci, který může podléhat tvůrci, spolupracovat s ním či být autorsky autonomní. Tyto teoretické poznatky jsou reflektovány v koncepci edukačního programu, který se zaměřuje na spojení poznávání vývoje fotografických zobrazení a vlastního vnímání jejich příběhů. Příběh a fotografování dírkovou kamerou je těžištěm i praktické části, kterou je komiks vytvořený pomocí fotografií z pinhole kamery, jehož děj je podpořen kresbou. Komiks se jmenuje Hráč na havrany a je členěn jako Bachova skladba Toccata a fuga d-moll. Klíčová slova: analogová fotografie, camera obscura, dírková kamera, výtvarná výchova, vizuální kultura, experiment, komiks

Viz též: podobná jména autorů
2 NOVÁČKOVÁ, Magda
5 NOVÁČKOVÁ, Marcela
4 NOVÁČKOVÁ, Markéta
1 NOVÁČKOVÁ, Martina
3 NOVÁČKOVÁ, Michaela
2 NOVÁČKOVÁ, Milena
5 Nováčková, Marcela
3 Nováčková, Marie
4 Nováčková, Markéta
2 Nováčková, Marta
3 Nováčková, Michaela
3 Nováčková, Michala
7 Nováčková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.