Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj českého neprofesionálního scénického tance 1968 - 1989
Bitterová, Jana ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Němečková, Elvíra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá českým neprofesionálním scénickým tancem v období let 1968 - 1989 a krátce uvádí do situace v oboru v letech předchozích. Vysvětluje systém institucí zastřešujících neprofesionální (nejenom scénický) tanec a náplň jejich činnosti. Pojednává o neprofesionálním scénickém tanci jako o komplexním oboru se specifickým vztahem ke státnímu zřízení i k ostatním kulturním a uměleckým projevům. Shrnuje samotnou činnost v oboru, představuje nejvýznamnější představitele a akce, především přehlídky. Za výchozí bod práce slouží zejména periodikum Taneční listy, a tak zároveň poskytuje informace o podobě a rozsahu dobové taneční reflexe. V rozmanité oblasti neprofesionálního scénického tance poukazuje na hlavní trendy, které se v něm vyvíjely.
Historie Vysokoškolského uměleckého souboru
Kolda, Martin ; Němečková, Elvíra (vedoucí práce) ; Kubicová, Ivanka (oponent)
Skupina moderního tance Vysokoškolského uměleckého souboru vznikla v září roku 1961 z folklórní taneční složky VUSu. Tento neprofesionální soubor byl zprvu složen ze studentů a pedagogů vysokých škol a hledal nové a moderní formy uměleckého vyjádření. S příchodem Františka Pokorného se skupinou začali spolupracovat i studenti taneční konzervatoře, kteří však skupinu opustili v momentě, kdy Pokorný odešel z postu uměleckého vedoucího. Vedení po Pokorném převzala Sylva Žáčková, která se snažila soubor udržet aktivní. S příchodem Jiřího Rebce se změnila i dosavadní struktura skupiny. Vedle samostatného souboru vznikla i přípravná oddělení, ve kterých byli vychováváni noví členové. Velký význam pro skupinu byla spolupráce s pedagogy a choreografy Ivankou Kubicovou a Janem Hartmannem, kteří se vrátili do Československa ze studií na London Contemporary Dance School. V roce 1977 se zbylé dvě složky VUSu (pěvecká a taneční) dostaly pod patronát Univerzity Karlovy a dále skupina vystupovala pod názvem VUS UK. V roce 1984 došlo k oddělení taneční a pěvecké složky VUSu a taneční složka začala používat název Taneční centrum UK, pod kterou nadále fungovala Skupina moderního tance. K další transformaci došlo 18. května 1989, kdy Skupina moderního tance změnila svůj název na Taneční divadlo Praha, čímž prakticky zanikl původní soubor.
Dějiny baletu na Severní Moravě a ve Slezsku
Tomsa, Martin ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Němečková, Elvíra (oponent)
V mé magisterské písemné práci se budu zabývat historickými podmínkami, ve kterých vznikal baletní žánr v opavském a ostravském regionu. Dále pak jaká byla a je vyspělost baletních souborů, osobnostmi, které byli členy souborů a analyzovat situaci v určitých obdobích dle dostupných materiálů Chci zopakovat a navázat na historii baletu Slezského divadla v Opavě od jeho počátku až do současnosti - do roku 2010 a dále pak zdokumentovat vývoj baletu v severomoravské metropoli ? Ostravě. Bude tak v jedné knize zkompletována historie baletního umění na Severní Moravě a ve Slezsku. Jistě bude zajímavé sledovat dění v našich dvou klasických kamenných divadlech na Severní Moravě ? Národním divadle Antonína Dvořáka v Ostravě a Slezském divadle v Opavě.
Choreografická tvorba a herectví
Kupcová, Soňa ; Němečková, Elvíra (vedoucí práce) ; Slezáková, Kristýna (oponent)
Pro moji práci s názvem Choreografická tvorba a herectví jsem si vybrala téma na základě své vlastní a první choreografické zkušenosti, kde jsem se rozhodla pracovat s propojením mluveného slova a tance. Především jsem se zaměřila na problematická místa, která vznikají z již zmiňovaného spojení. Dále jsem vybrala mně blízké osobnosti, jak z historie, tak ze současnosti, které jsou pro spojení mluveného slova a tance velmi důležité. Hlavním cílem bylo pokusit se zodpovědět několik základních otázek, které jsem si položila v úvodu své práce, a na některé jsem našla alespoň částečné odpovědi. Závěr jsem věnovala své choreografii s názvem ? Tak tedy račte!? a jejímu rozboru, kde jsem popsala samotný průběh práce a především shrnula všechna problematická a stěžejní místa.
Alvin Ailey American Dance Theater
Nečasová, Sylva ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Němečková, Elvíra (oponent)
Magisterská práce s názvem Alvin Ailey American Dance Theater přibližuje život a práci texaského choreografa Alvina Aileyho a jeho nejbližších spolupracovníků ze souborů i školy, které sám Ailey založil. V jednotlivých kapitolách se věnuji postupně životopisným údajům Alvina Aileyho, vývoji jazzového tance a hudby v Evropě a vlivu prostředí na jeho choreografickou tvorbu. V práci se dále zabývám souborem Alvin Ailey American Dance Theater, jeho historií, školou Alvin Ailey American Dance Center, juniorským souborem Alvin Ailey Repertory Ensemble a dalšími činnostmi Alvina Aileyho. Dále se pak zmiňuji o choreografické tvorbě Alvina Aileyho a osobnostech spojených s jeho životem. Práce je zakončena shrnutím Aileyho myšlenek a je doplněna o abecední seznam choreografií Alvin Ailey American Dance Theater a o přehled současných tanečníků Alvin Ailey American Dance Theater.
Dramatický způsob práce Jiřího Kyliána
Malá, Kateřina ; Wiesner, Daniel (vedoucí práce) ; Němečková, Elvíra (vedoucí práce) ; Kubicová, Ivanka (oponent) ; Gremlicová, Dorota (oponent)
Předložená bakalářská práce pojednává o pěti choreografiích Jiřího Kyliána (Dítě a kouzla, Příběh vojáka, Kaguyahime, Tantz-Schul, One of a Kind). První kapitola je věnována stručnému přiblížení života choreografa. V dalších pěti kapitolách je vždy každá choreografie rozebrána samostatně. V úvodu každé kapitoly je uvedeno datum a místo konání premiéry, autor hudby, libreta, scénografie, návrhu kostýmů a světelné výpravy. Pozornost je zaměřena zejména na dramaturgické složky, jako je přítomnost klíčových momentů, obsazení, způsob ztvárnění scény, použití rekvizit, a choreografické ztvárnění představení. Zároveň vzájemným srovnáním titulů je sledován vývoj práce choreografa s tématem, hudbou, scénou a dalšími jevištními prvky. Výsledky tohoto porovnání jsou uvedeny v závěru práce a stručně shrnuty v tabulkách v příloze.
Jiří Kylián sonda do choreografického procesu
Němečková, Elvíra ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Brodská, Božena (oponent) ; Černý, Milan (oponent)
Předložená doktorandská práce pojednává o životě a díle Jiřího Kyliána. Zároveň se zabývá hledáním inspiračních zdrojů a významných okamžiků v jeho životě, které vedly ke změnám v jeho tvorbě. Toho se snaží dobrat také za pomoci rozborů některých z jeho choreografií.
Alwin Nikolais a jeho technika
Bednářová, Kateřina ; Němečková, Elvíra (vedoucí práce) ; Kubicová, Ivanka (oponent)
Magisterská práce je zaměřena na taneční techniku, která se vyvíjela od 50.let 20.století v Americe. Tvůrcem konceptu, principů a filosofie byl Alwin Nikolais. Jeho spolupracovník a partner Murray Louis shromáždil a zpracoval Nikolaisovy myšlenky do přehledného systému, nazvaného Nikolais/Louis Technique. Jedná se o stylově neutrální techniku, silně orientovanou k představení.
Fenomén - Pražský komorní balet
Holánková, Lucie ; Němečková, Elvíra (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (oponent)
V mé magisterské diplomové práci se zaměřuji na souhrn historických údajů ve vývoji Pražského komorního baletu i jeho přímého předchůdce Baletu Praha. Tento fenomenální soubor má své význačné místo ve vývoji českého tanečního umění, i když podmínky pro jeho existenci byly vždy na samém okraji udržitelnosti. Je až k nevíře, s jakou houževnatostí a nezaměnitelnou tváří dokázal, přes všechny materiální nedostatky, vydržet na výslunní naší umělecké scény celých 33 let a výtečně reprezentovat českou kulturu v zahraničí. Je to jistě zásluhou Pavla Šmoka, uměleckého vedoucího a choreografické osobnosti tohoto malého souboru ?na kolečkách?. Součástí práce je i malý průzkum názorů na současný stav PKB. Bohužel se zdá, že moc lidí v jeho budoucnost už nevěří. Já však doufám, že svá Kristova léta úspěšně překročí?

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 NĚMEČKOVÁ, Eliška
12 NĚMEČKOVÁ, Eva
6 Němečková, Eliška
2 Němečková, Erika
12 Němečková, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.