Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 328 záznamů.  začátekpředchozí319 - 328  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam dialogu učitel a žák, možnosti jeho počítačového posílení
Vetchý, Radim ; Ohlídková, Blanka (oponent) ; Mlčková, Marie (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o možnostech posílení komunikace u žáků s narušenou komunikační schopností z důvodu symptomatické poruchy řeči. V teoretické části jsou vymezeny pojmy, týkající se této problematiky. Praktická část je zaměřena na posílení komunikace u vzorku pěti žáků Základní školy speciální v Lanškrouně, kteří spadají do kategorie symptomatických poruch řeči. K posílení komunikace u těchto žáků jsou použity alternativní a augmentativní systémy komunikace, speciální software a periferní části počítače.
Realizace náhradní výchovy v Rakousku
Vlasatá, Marie ; Mlčková, Marie (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá řešením náhradní výchovy v Rakousku. Uvádí podmínky pro realizaci náhradní výchovy v dané zemi, objasňuje preventivní význam ambulantních služeb pro děti, mladistvé a jejich rodiny a představuje dostupné formy náhradní výchovy v insti- tucích a pěstounské péči. V praktické části demonstruje jednu z nabízených forem na přík- ladě konkrétního zařízení. Cílem diplomové práce je popsání současného systému a zachycení principů náhradní výchovy v Rakousku jako možné inspirace pro vývoj náhradní výchovy v České republice.
Příčiny poruch chování vedoucí k nařízení ústavní výchovy nebo uložení ochranné výchovy
Poplšteinová, Lucie ; Mlčková, Marie (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Cílem této práce je poskytnout komplexní přehled o možných příčinách vzniku poruch chování, které vedou k umisťování jedinců do výchovných ústavů. V práci se zabývám především vlivem rodiny na dítě při utváření jeho osobnosti a dále uvažuji o dalších, neméně významných faktorech, jak z vnějšího, tak z vnitřního prostředí jedince.
Delikvence dětí a mladistvých se zaměřením na prevenci
Sedláková, Jana ; Mlčková, Marie (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
V této diplomové práci bychom se chtěli zabývat otázkami příčin, které mohou vést k budoucímu delikventnímu jednání, dále se podrobněji zaměřit na legislativní opatření týkající se delikvence, ukázat zvláštnosti a odlišnosti dětských a mladistvých pachatelů a zjistit jaké jsou postupy při jejich vyšetřování. Neoddělitelnou částí je také kapitola o prevenci, kde se snažíme zjistit jaké typy a možnosti prevence existují a konkrétně zmiňujeme preventivní programy Městské policie hl. m. Prahy. V analytické části je naším cílem srovnat a porovnat vývoj protiprávní činnosti dětí a mladistvých od roku 2004 do roku 2009.
Nízkoprahová zařízení pro osoby závislé na návykových látkách
Melzerová, Lucie ; Mlčková, Marie (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výchovně léčebnými přístupy k osobám závislým na návykových látkách, konkrétně nízkoprahovými programy pro drogově závislé. V teoretické části jsou definovány pojmy Public Health, Harm Reduction, nízkoprahová zařízení a podrobně rozebrány jsou internetové a telefonické poradny, kontaktní centra a streetwork. Práce celkově je zaměřena především na nízkoprahové programy, jejich historii, odborný tým a klienty. Empirická část se dotýká života drogově závislých a jejich "drogové kariéry", která se promítá do oblastí jako jsou rodinné a partnerské vztahy, zdraví, bydlení, finanční situace, kriminalita, pokusy o léčbu a další. Informace byly získávány na základě dotazníkového šetření a informací získaných z přímých zkušeností s klienty.
Výchovně léčebné přístupy k osobám závislým na návykových látkách
Reslová, Eva ; Mlčková, Marie (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce bude mít charakter případové studie, kdy tématem jsou Výchovně léčebné přístupy k osobám závislým na návykových látkách. Cílem bude přehledně informovat o síti a systému léčebně resocializačních programů u nás a ve Švýcarsku. Práce bude rozdělena do dvou částí. V teoretické části bude nastíněna problematika a historický vývoj péče o osoby závislé na návykových látkách, zejména na opiátech, obecná charakteristika současných svépomocných organizací působících v naší republice, konkrétně zmapuji o.s. SANANIM, sociální situace klientů a jejich rodin v ČR, a metody práce a organizační struktura v porovnání se situací ve Švýcarsku (Curychu) jakožto liberální a velice moderní zemí v této problematice. Teoretická část bude také zahrnovat legislativu. Pro praktickou část jsem zvolila metodu rozhovoru a pozorování, kde se budu zaměřovat, jak na klienta samotného, tak i na jeho rodinu a psychosociální důsledky závislosti využitím stáží v o.s. SANANIM. Svou prací bych se chtěla pokusit přispět ke zlepšení situace, která se v praxi objevuje zejména ve větších městech naší republiky a nechat se inspirovat moderními a efektivními přístupy jiné země.
Analýza vybraných forem primární logopedické prevence
Jirsová, Jana ; Mlčková, Marie (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Středem zájmu diplomové práce je primární logopedická prevence a prostředky, které využívá. Cílem teoretické části je popsat ontogenezi řeči z několika tradičních i moderních hledisek, představit narušenou komunikační schopnost a její základní kategorie a v neposlední řadě vymezit problematiku logopedické prevence obecně, charakterizovat její specifika a představit její metody a prostředky. Praktická část si pak dává za cíl zanalyzovat úroveň informací týkajících se dětské řeči, jazyka a komunikace obsažených v různých informačních zdrojích, jejichž hlavní cílovou skupinou jsou rodiče, a následně zjistit, do jaké míry se tyto informace k cílové skupině skutečně dostávají. Klíčová slova: ontogeneze řeči, narušená komunikační schopnost, logopedická prevence, analýza informačních zdrojů
Přínos romského jazyka a asistentů pedagoga pro romské žáky ZŠ
Krchová, Alžběta ; Mlčková, Marie (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o přínosu romského jazyka a asistentu pedagoga pro romské žáky základních škol. Charakterizuje romský jazyk, jeho původ, nářečí a mluvnici. Popisuje řečovou výchovu dětí v romské rodině, bilingvismus Romu. Poukazuje na jazykovou bariéru romských žáku a představuje pojmový svět žáku vstupujících do první třídy základní školy. Naznačuje, jak použít romský jazyk k upevnění sebevědomí žáku a uvádí vhodnou romskou literaturu pro žáky základních škol. Diplomová práce dále píše o vývoji funkce pedagogického asistenta na základní škole, jeho povinnostech a kritériích, která musí splňovat, o jeho vzdělávání. Praktická část práce sleduje, jak romští žáci Fakultní základní školy na Havlíčkově náměstí ovládají romský jazyk a jaký k němu mají vztah. Klíčová slova: bilingvismus. jazyková bariéra, pedagogický asistent, romipen, romská literatura, romské literární soutěže, romský jazyk
Efektivita dětských dobrovolných pobytů
Tulach, David ; Mlčková, Marie (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Ústavní péče představuje sekundární úroveň prevence, a tudíž se zpravidla jedná o opožděný zásah do výchovy problémově se vyvíjejících dětí. Děti umisťované na DDP přicházejí častěji se závažnějšími projevy poruch chování, než těmi, které bychom mohli nazvat drobnými přestupky. Výzkum přesto ukazuje, že úspěšnost těchto pobytů přesahuje hranici 55%. Osobně tedy nemám nějak zvláště velké pochybnosti o jeho smyslu. Navíc děti, přicházející v důsledku protektivní, merkantilní či příliš liberální výchovy, vykazují téměř stoprocentní úspěšnost pobytů, jelikož atributy ústavní péče (značný osobní diskomfort, pevný režim a řád) jsou dostatečným důvodem k ukončení neakceptovatelných experimentů. I přes výčet mnoha neduhů má tedy prozatím intervence na úrovni státních institucí své opodstatnění.
Užívání návykových látek v souvislosti s pobytem v diagnostickém ústavu pro mládež.
Martinková, Hana ; Mlčková, Marie (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Práce zpracovává téma návykových látek z pohledu klientů diagnostických ústavů pro mládež. Cílem diplomové práce bylo zmapování přístupu České republiky k problematice mladistvých z hlediska jejich umístění v diagnostickém ústavu. Zaměřuje se na práce s touto věkovou skupinou, podává reálný obraz klientů a jejich problematiky. Nástrojem výzkumu bylo dotazníkové šetření v diagnostických ústavech pro mládež. Klienti se vyjadřovali ke svým zkušenostem s návykovými látkami, k postojům k návykovým látkám a k samotnému pobytu v diagnostickém ústavu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 328 záznamů.   začátekpředchozí319 - 328  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Mlčková, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.