Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 112 záznamů.  začátekpředchozí76 - 85dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řízení o správních deliktech právnických osob
Hyldebrant, Pavel ; Prášková, Helena (vedoucí práce) ; Millerová, Ivana (oponent)
Mezi odbornou veřejností probíhala v minulých letech bouřlivá debata týkající se trestání právnických osob, která vyvrcholila přijetím zákona o trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim. Tím však nebyla vyřešena veškerá problematika právní úpravy deliktů páchaných právnickými osobami. Stále aktuální, byť ne urgentní, zůstává otázka reformy správního trestání. Současné právní úpravě je vyčítána řada nedostatků, zejména její mezerovitost a nekomplexnost, kterou je až dosud nutno řešit aplikací těch právních norem, jejichž primární uplatnění leží jinde a které nepomýšlejí na všechny zvláštnosti správního trestání právnických osob. Přestože nejčastěji se diskutuje o hmotněprávní problematice, pozornost si zaslouží i otázky řízení o správních deliktech právnických osob. Svou práci jsem rozdělil do čtyř částí. První část stručně nastiňuje historický vývoj řízení o správních deliktech právnických osob. Druhá část podává stručný přehled současného stavu právní úpravy, zejména pramenů práva. Třetí část pojednává o obecných právních zásadách, kterými je řízení o správních deliktech právnických osob ovládáno, s důrazem na právo na spravedlivý proces zakotvené v Úmluvě o ochraně lidských práv a základních svobod. Čtvrtá část se pak týká vlastního průběhu řízení o správním deliktu právnické osoby,...
Veřejnoprávní aspekty nakládání s komunálním majetkem
Chmelík, Václav ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Millerová, Ivana (oponent)
Resumé Diplomová práce na téma Veřejnoprávní aspekty nakládání s komunálním majetkem zpracovává téma hospodaření a nakládání s majetkem územních samosprávných celků, tedy obcí a krajů. Územní samosprávné celky jsou veřejnoprávní korporace, které mohou mít vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu. Hospodaření a nakládání s vlastním majetkem představuje jednu z nejdůležitějších činností, které jsou územním samosprávným celkům svěřeny. Cílem práce je zaměřit se na vybrané stěžejní aspekty tohoto hospodaření a nakládání. Text práce je rozdělen celkem do tří částí. První dvě části jsou zaměřeny na vymezení základních pojmů a principů, které jsou pro samotný proces nakládání s komunálním majetkem, který je popsán v části třetí, nezbytné. První část práce je věnována ústavnímu a zákonnému vymezení územních samosprávných celků především z pohledu územních samosprávných celků jako subjektů vlastnického práva. Taktéž je definován pojem komunální majetek, a to včetně jeho možného třídění. Druhá část práce se zabývá především specifickými povinnostmi, které se na územní samosprávné celky jako subjekty veřejného vlastnictví vztahují. Jedná se o povinnosti, které určují způsob, kterým územní samosprávné celky mohou svůj majetek využívat. Třetí a nejrozsáhlejší část se jako stěžejní část práce podrobně zabývá...
Řízení o správních deliktech právnických osob
Totzauer, Aleš ; Prášková, Helena (vedoucí práce) ; Millerová, Ivana (oponent)
Resumé Diplomová práce je zaměřena na řízení o správních deliktech právnických osob v prvním stupni, a to především na zvláštnosti vyplývající z povahy řízení, jehož předmětem je trestní obvinění ve smyslu čl. 6 Úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod, a osoby obviněného, kterým je fiktivní právnická osoba. Diplomová práce je členěna do osmi kapitol. V první kapitole se věnuje odlišnostem správních deliktů a deliktů soudních, jejich klasifikací a podřazením pod pojem "trestní obvinění" dle čl. 6 Úmluvy, jak jej vykládá Evropský soud pro lidská práva a ostatně i vnitrostátní soudy. Druhá kapitola je věnována základním zásadám, a to nejprve zásadám činnosti správních orgánů a dále zásadám správního řízení, které jsou vždy vyloženy ve světle řízení o správním deliktu právnické osoby, případně je upozorňováno na jejich vhodné či potřebné modifikace, na závěr této kapitoly je pojednáno o některých zásadách vlastním trestnímu právu procesnímu (případně právu přestupkovému), které je však nutné i přes jejich absenci ve správním řádu aplikovat i v řízeních o správních deliktech právnických osob. Třetí kapitola je věnována subjektům řízení, tedy správním orgánům, jejich příslušnosti, úředním osobám a jejich vyloučení a dále účastníkům řízení, způsobilosti být účastníkem, procesním nástupnictví, procesní...
e-Government
Vyškovský, Pavel ; Korbel, František (vedoucí práce) ; Millerová, Ivana (oponent)
Cílem práce je provedení studie teoretického vymezení eGovernmentu v České republice a jeho následnou komparaci se skutečným fungováním v praxi. Smyslem nebylo pouze opisovat teoretické koncepty přístupu k elektronizaci veřejné správy, ale ukázat skutečné problémy, které jsou s rozvojem eGovernmentu spojeny, a které nejsou dle mého názoru v žádné odborné literatuře popsány. V první části byl obecně vymezen pojem eGovernmentu a různé pohledy na něj. Rovněž byl stručně popsán vývoj v České republice, jeho současné legislativní a institucionální zabezpečení. Ve druhé části byly deskribovány jednotlivé aktuální prvky eGovernentu. Třetí část práce pak na základě znalostí, které jsem získal během své praxe u soudu a Ministerstva spravedlnosti ČR, byla vedena snahou o popis skutečné praxe a důsledků zavádění eGovernmentu. Cílem bylo popsat, jak jsou základní, legislativně upravené části eGovernmentu, využívány v justici, a co justice učinila či činí nad rámec zákonných povinností, a dále vzájemnou provázanost jednotlivých prvků eGovernmentu. Čtvrtá část obsahuje zejména upozornění, že nelze jednoduše konstatovat, že eGovernment v České republice trpí základními nedostatky a nelze jej využívat, nebo naopak, že vše funguje naprosto bez problémů. Celý problém elektronizace veřejné správy je nesmírně složitý,...
Abstraktní akty veřejné správy v ČR
Batfalský, Lukáš ; Millerová, Ivana (vedoucí práce) ; Korbel, František (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou vydávání právních předpisů územních samosprávných celků od jejich vzniku po jejich případné zrušení Ústavním soudem. Práce je rozvržena do sedmi kapitol, které se člení na podkapitoly a dále. První kapitola popisuje základní pojmy, se kterými se v práci pracuje a s touto prací souvisí. Jedná se například o vysvětlení pojmu abstraktní akt a popis toho, jaké abstraktní akty se vyskytují na našem území. Dále o vymezení a rozdělení veřejné správy, vysvětlení pojmu samospráva a toho, jak se dělí, co je to obecně závazná vyhláška a nařízení, jaký je mezi nimi rozdíl a objasnění dalších základních pojmů důležitých pro tuto práci. Následující dvě kapitoly pojednávají o procesu vzniku obecně závazných vyhlášek obcí a krajů a totéž u nařízení obcí a krajů. Jsou zde popsány náležitosti a struktura obecně závazných vyhlášek a nařízení obcí a krajů. Dále jejich přijímající orgán, kdo může daný právní předpis navrhnout, jejich schválení. Nakonec je v této kapitole popsána platnost a účinnost obecně závazných vyhlášek a nařízení. Čtvrtá kapitola se zabývá působností obecně závazných vyhlášek. Vymezuje, ve kterých oblastech můžou obce či kraje vydat obecně závaznou vyhlášku a dále, které zákony umožňují vydat krajům a obcím obecně závaznou vyhlášku nad rámec jejich stanovené...
Data retention - ukládání provozních a lokalizačních údajů
Jirovský, Lukáš ; Korbel, František (vedoucí práce) ; Millerová, Ivana (oponent)
DP - Lukáš Jirovský, Data retention, 2015 Abstrakt Diplomová práce popisuje problematiku data retention - ukládání provozních a lokalizačních údajů v prostředí telekomunikačních poskytovatelů. Obsahuje historii vývoje, odlišení od souvisejících témat, střetu s právem na soukromí včetně rozhodnutí českého Ústavního soudu a Soudního dvora Evropské unie spolu s další související judikaturou, shrnutí české i evropské právní úpravy, postup při vydávání dat jednotlivcům i státním orgánům a statistiky dopadů data retention na objasněnost trestné činnosti.
Právo na informace
Stárek, Jan ; Korbel, František (vedoucí práce) ; Millerová, Ivana (oponent)
Shrnutí Úvodní pasáž předkládané diplomové práce pojednává o obecných termínech, které jsou následně podrobněji rozvedeny. Čtenáři přináší určitý vhled do projednávané problematiky. Dále se zde hovoří o legislativní úpravě popisované problematiky a to od úrovně mezinárodní přes ústavní až po zákonnou. Zároveň v základním obrysu nastiňuje historický vývoj práva na informace, předně jeho zrod na území České republiky a jeho konečnou konkretizaci v obecném zákoně. Nastíněny jsou zde i zajímavé skutečnosti při jejich procesu přijímání. Ve druhé části diplomové práce se autor zaměřuje na legislativní vývoj Zákona o svobodném přístupu k informacím. Tento vývoj je popsán chronologicky od nejstarších změn informačního zákona po ty nejstarší. Nejvýznamnějším změnám zákona je věnován tomu odpovídající rozsah. Méně významným změnám, které mají spíše legislativně technický charakter, je oproti tomu věnovaná marginální část této kapitoly. Celou touto částí diplomové práce se také prolíná judikatura správních soudů a soudu ústavního, která v průběhu času velkou měrou přispěla k upřesnění výkladu informačního zákona v České republice a pomohla definovat některé pojmy, u kterých zákonodárce opomněl stanovit legislativní definici. Závěrečná kapitola věnována ve své větší části úvahám de lege ferenda a hodnocení...
Služební zákon - vývoj a výsledek
Staněk, Michal ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Millerová, Ivana (oponent)
Služební zákon - vývoj a výsledek Abstrakt Nový zákon o státní službě je podstatným způsobem změněná předchozí verze služebního zákona č. 218/2002 Sb., který nikdy plně nevešel v účinnost. Tato práce rámcově popisuje hlavní principy a důvody, které vedly k přijetí daných právních institutů a snaží se je vyložit ve světle socio - politického kontextu s přihlédnutím k předchozí praxi zaměstnávání ve státní správě v České republice. Během 21 let existence České republiky byla řízena celkem 13 různými vládami. V průměru se tak vlády mění každých 18 měsíců. Tato politická nestabilita měla signifikantní vliv na státní správu v České republice, která neustále trpěla častými politickými zásahy. V souvislosti se vstupem České republiky do Evropské unie byl v roce 2002 přijat Komisí schválený služební zákon. Jeho plné vejití v účinnost však bylo nakonec celkem pětkrát odloženo různými vládami, oficiálně kvůli vysoké rozpočtové náročnosti nutné k implementaci (tento důvod však nikdy nebyl prokázán). Zaměstnávání státních úředníků bylo založeno na standartním zákoníku práce a státní zaměstnanci nepožívali žádné zvláštní právní ochrany. Časté změny v nejvyšším a středním vedení státní správy, které většinou následovaly po každé změně politické reprezentace, vedly k ztrátě paměťového efektu stejně tak jako...
Stanovení maximální ceny, výše a podmínek úhrady léčivých přípravků
Tetiva, Jan ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Millerová, Ivana (oponent)
v českém jazyce Cílem této diplomové práce je vytvoření uceleného dokumentu, představujícího problematiku stanovení maximální ceny, výše a podmínek úhrady léčivých přípravků. Samotná práce se nezabývá pouze správním řízením, ve kterém se maximální ceny, výše a podmínky úhrady léčivých přípravků stanovují, ale obsahuje také popis systému cenové a úhradové regulace před 1. 1. 2008. Logicky lze práci rozdělit na dvě části. Část první představuje historický exkurz do právní úpravy účinné před průlomovým nálezem Ústavního soudu, sp. zn. Pl. ÚS 36/05, rozšířený o ústavně právní analýzu problematiky vydávání právních předpisů upravujících individuální případy. Druhá část práce je pak zaměřena na popis aktuálního systému cenové a úhradové regulace a s ním souvisejícího správního řízení. Práce je z hlediska systematiky koncipována, vyjma úvodu a závěru, do pěti kapitol, jež se pak dále dělí na příslušné podkapitoly. V první kapitole jsou vymezeny základní pojmy, které se v této práci pravidelně objevují. Jedná se o pojmy léčivý přípravek, léčivá látka a lék, přičemž je i uvedeno základní členění těchto pojmů. Dále první kapitola ještě obsahuje stručný nástin problematiky, kterou se tato práce zabývá. Druhá kapitola prezentuje systém cenové a úhradové regulace v období před provedením komplexní změny právní...
Pokuta a další sankce ukládané za přestupky
Špotová, Jana ; Prášková, Helena (vedoucí práce) ; Millerová, Ivana (oponent)
Tématem této práce je pokuta a další sankce ukládané za přestupky. Práce se zabývá zejména jednotlivými druhy sankcí, které je možné za spáchaný přestupek uložit, jakož i skutečnostmi, které je nutno zohlednit při jejich ukládání. První kapitola práce se věnuje teoretickým základům zpracovávané tematiky, tedy zejména institutu právní odpovědnosti, vymezení pojmu sankce, charakteristice správního trestání a také funkcím a účelu trestu. Tématem druhé kapitoly jsou základní podmínky a pravidla sankcionování přestupků. Kapitola se tak zabývá vymezením právních předpisů, v nichž může být sankce zakotvena, rozvádí pravidla sankcionování přestupků z hlediska časové působnosti právních norem a dále pojednává o současném systému sankcí, které je možno uložit za přestupky. Dílčí část této kapitoly je pak věnována institutu upuštění od uložení sankce jako možnosti vyřízení přestupku bez nutnosti uložit sankci. Obsahem třetí kapitoly je rozbor jednotlivých sankcí podle přestupkového zákona. Jednotlivé sankce jsou analyzovány z hlediska jejich charakteru a účelu, podmínek pro jejich uložení a jejich efektivnosti. Čtvrtá kapitola se věnuje obsáhlé tematice stanovování druhu a výměry ukládané sankce. V první části této kapitoly je poskytnut výklad o správním uvážení správních orgánů, v jehož rámci se rozhodování o...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 112 záznamů.   začátekpředchozí76 - 85dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.