Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 160 záznamů.  začátekpředchozí151 - 160  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití metod dramatické výchovy v tematickém okruhu "Lidé a čas" na 1. stupni základní školy
Žáčková, Romana ; Machková, Eva (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Diplomová práce je návrhem využití metod dramatické výchovy v tematickém okruhu Lidé a čas na I. stupni ZŠ. Tento tematický okruh je součástí vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. Toto vymezení je zakotveno v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Je zpracováno pět vyučovacích bloků pro jednotlivé ročníky I. stupně, ve kterých se pracuje především metodami dramatické výchovy. Blok pro 1. ročník je zaměřen na roční období, blok pro 2. ročník na rodinu a rodinné oslavy, v bloku pro 3. ročník se pracuje s časem jako fyzikální veličinou, blok pro 4. ročník je úvodem do učiva o středověku a v 5. ročníku je v bloku shrnuto historické učivo a pracuje se s pojmem budoucnost.
Využití dramatické výchovy ve výuce občanské výchovy na 2. stupni ZŠ
Škrétová, Kateřina ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ulrychová, Irina (oponent)
Práce se zabývá konkrétními možnostmi využití dramatické výchovy jako metody výuky předmětu občanská výchova na druhém stupni základní školy. Nejprve popisuje dnešní podobu tohoto vyučovacího předmětu, stručně seznamuje s metodami a technikami DV, jakož i s jinými efektivními formami vyučování využitelnými ve výuce OV a v praktické části předkládá přehled témat OV vhodných pro zpracování metodami DV a několik podrobně popsaných lekcí.
Mravní výchova jako součást obsahu dramatické výchovy
Německá, Eva ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice mravní výchovy v souvislosti s výchovou dramatickou. Zdůvodňuje, jakými způsoby a proč je výhodné začleňovat mravní výchovu do obsahu dramatické výchovy. Objasňuje efektivitu postupů dramatické výchovy ve vztahu k morálnímu vývoji. Dokládá kvality dramatické výchovy vzhledem k dosahování kompetencí požadovaných v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V praktické části předkládá konkrétní návrh lekcí dramatické výchovy, které mají za cíl podporu morálního rozvoje dětí ve třetím až pátém ročníku základní školy.
Dramatická výchova a slovo. Jak vést (děti) k umění používat slova.
Klárová, Lucie ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Martínková, Nina (oponent)
Tématem této práce je slovo v procesu divadelně dramatické tvorby s dětmi a mladými lidmi. Zabývá se otázkou, jak vést děti k umění používat slovo na jevišti. Teoreticky se opírá o základní poznatky a pojetí slova z pohledu lingvistiky a psychologie, ale i uměleckých disciplín, které se slovem pracují, tedy literatury, dramatu a divadla. Dále se práce věnuje vztahu slova a improvizace jako klíčové metody vedoucí k pochopení hodnoty a postavení slova na jevišti. Z praktického hlediska je práce založena na zkušenostech s vedením studentů osmiletého gymnázia.
Možnosti využití divadelní masky při práci v dramatické výchově s dětmi nad 12 let
Ferklová, Alžběta ; Vostárek, Karel (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Tato magisterská práce se věnuje použití divadelní masky při práci s dětmi v dětském divadelním souboru. Práce se zaměřuje na smysl a funkci masky, specifika hraní s maskou a zásady používání masky při práci s dětmi. Dále se zabývá praktickým použitím divadelní masky a to konkrétně prací s larvální, charakterní a neutrální maskou. Práce také popisuje charakteristiku a specifika hraní s jednotlivými druhy masek a zaměřuje se na to, co jednotlivé masky nabízí dětem, co se tedy díky nim děti učí. Součástí kapitol je i metodický postup a konkrétní příklady cvičeních pro práci s maskou.
Využití metod dramatické výchovy při výuce židovské problematiky na střední škole
Řezníčková, Kateřina ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje využití metod dramatické výchovy ve výuce dějepisu na střední škole, konkrétně v tématu Židé v českých zemích. Na počátku práce je krátká úvaha o výhodách a úskalích dramatických metod v hodinách dějepisu včetně stručného vysvětlení pojmu dramatické metody a vymezení hlavních typů dramatické práce. Jádro práce tvoří dva scénáře strukturovaných dramat, doplněné odborným historickým zázemím. První ? Hilsneriáda - je věnován problematice antisemitismu v českých zemích na přelomu 19. a 20. století a pověře o rituální vraždě, druhý ? Židé po druhé světové válce ? se zaměřuje především na to, s čím se museli vypořádat Židé přeživší holocaust.
Keltové v nás aneb Jak učit dramatickou výchovu ve věkově heterogenní skupině
Tothová, Martina ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Hulák, Jakub (oponent)
Práce Keltové v nás aneb jak učit dramatickou výchovu ve věkově heterogenní skupině popisuje záznam třídenního dramaticko?výchovného projektu Keltové v nás, který jsem realizovala s věkově heterogenní skupinou žáků literárně-dramatického oboru ze ZUŠ Nové Strašecí. Cílem mé práce je vymezit na podkladě odborné literatury, mých pedagogických zkušeností a zejména na podkladě realizovaného projektu Keltové v nás, jaká specifika má práce s věkově heterogenní skupinou v dramatické výchově, jaké jsou její výhody a úskalí. Protože jedním z možných úskalí výuky ve věkově heterogenní skupině je výběr vhodného tématu, chce má práce ověřit, zda je téma Keltové vhodné jak pro výuku ve věkově heterogenní skupině, tak obecně pro práci v dramatické výchově. Záznam vlastního projektu Keltové v nás jsem záměrně doplnila o informace z historie Keltů tak, aby bylo možné podle této práce projekt Keltové v nás znovu realizovat.
Dramatická výchova jako samostatný vyučovací předmět
Blahůšková, Marcela ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice dramatické výchovy na druhém stupni základní školy. Cílem práce bylo jednak zmapování situace na brněnských základních školách, jednak specifikace faktorů, které v praxi umožňují úspěšné začlenění dramatické výchovy do výchovně vzdělávacího procesu na druhém stupni základní školy, a také hledání cesty, jak využívání potenciálu dramatické výchovy na druhém stupni základní školy rozšířit. Východiskem práce byl výzkum autorky na brněnských školách, data získaná z 83 škol jsou zpracována do sumářů a tabulek. Autorka zachycuje kromě číselných výstupů také zkušenosti pedagogů i ředitelů škol s výukou dramatické výchovy jako samostatného předmětu na 2. stupni i se vstupem dramatické výchovy do školy. Kromě přehledu faktorů, ovlivňujících úspěšnost zavádění i vyučování dramatické výchovy nabízí práce v závěru návrh rámcového plánu začlenění dramatické výchovy do života základní školy, vytvořený na základě informací, získaných z výzkumu i zkušeností autorky.
Využití dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ k zpracování pověstí
Čuban, Milan ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Vostárek, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá přípravou a realizací projektu s historickými tématy prostřednictvím dramaticko výchovných metod a technik. Projekt byl realizován ve třech samostatných blocích se dvěma třídami třetího ročníku základní školy v Litvínově ? Hamru. Cílem projektu bylo přiblížit dětem historii regionální a národní na základě pověstí O praotci Čechovi, hradu Rýzmburk a Zlatá trojka.
Výuka průřezového tématu Výchova demokratického občana formou dramatické lekce
Sýkorová, Jaroslava ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Práce popisuje možnosti dramatické výchovy při výuce průřezového tématu Výchova demokratického občana. Je založena na konkrétní dramatické lekci, jež byla provedena se třemi různými skupinami. Autorka pojmenovává problémy a popisuje další možnosti práce s touto lekcí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 160 záznamů.   začátekpředchozí151 - 160  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Marušák, Radim
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.