Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příměstský kemp pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami
Martincová, Aneta ; Matulová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce se věnuje charakteristice dítěte školního věku a blíže popisuje děti se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména žáky se specifickými poruchami učení a chování. Výstupem bakalářské práce je struktura příměstského kempu, která nabízí aktivity, hry a činnosti, které jsou pro tyto děti vhodné, motivující a realizovatelné. Teoretická část charakterizuje školní věk, definuje žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, zaměřuje se na specifické poruchy učení a chování v rámci speciální pedagogiky. Zkoumá také volný čas a výchovu v něm. V neposlední řadě vymezuje příměstský kemp, orientuje se na hru a motivaci a vyzdvihuje důležitost struktury u dětí s poruchami chování. Praktická část se věnuje struktuře příměstského kempu, která je tvořena pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, konkrétněji pro děti se specifickými poruchami učení a chování. Příměstský kemp je rozplánován do 4 dnů. Náplní jsou hry, které jsou pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami vhodné, dále kreativní činnosti a aktivity k rozvoji interpersonálního rozvoje dětí. Jednotlivé aktivity a hry pro děti se specifickými poruchami učení a chování jsou sepsány v souladu s odbornou literaturou, která se zaměřuje na děti s poruchou autistického spektra, děti se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich herní...
Role a mechanismy vzájemné identifikace aktérů v kompetici rostlin
Martincová, Aneta ; Weiser, Martin (vedoucí práce) ; Kuťáková, Eliška (oponent)
Rostliny, jakožto sesilní organismy, potřebují tedy nějaký způsob, jak se vyrovnat s nedostatkem zdrojů a kompeticí o ně se svými sousedy. Aby mohly co nejefektivněji reagovat, bylo by pro ně výhodné mít nějaký mechanismus, jak identifikovat rostliny v okolí a snadno určit, jak se vůči nim zachovat. V posledních několika desetiletích byla vypracována řada prací, které existenci takových schopností u rostlin navrhují. Některé navrhované druhy takového rozpoznávání se skutečně po provedených experimentech zdají být velmi blízké skutečnosti. Cílem této práce je představit jednotlivé nadzemní i podzemní navrhované typy rostlinné identifikace - mechanický dotyk, světelné signály, volatilní stimuly, kořenové exudáty, akustické emise a elektrická signalizace, a shrnout jejich možné efekty a využití v komunikaci mezi rostlinami. Klíčová slova: rostlinná komunikace, ekologie rostlin, kin recognition, mechanická signalizace, světelná signalizace, signalizace volatilními sloučeninami, kořenové exudáty

Viz též: podobná jména autorů
2 Martincová, Alena
5 Martincová, Andrea
4 Martincová, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.