Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Arteterapie a ADHD
Majerová, Anna ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název Arteterapie u dětí s ADHD Cíle práce: Podat ucelený přehled o problematice ADHD a vlivu arteterapii na děti. Na základě teoretických a praktických poznatků navrhnout a v praxi ověřit nové arteterapeutické aktivity pro děti s ADHD. Kasuistika pěti dětí a možnosti ovlivnění chování a zlepšení pozornosti za pomocí arteterapie. Zaměřit se na způsob jak předcházet špatným vzorcům chování a jak rozvíjet ty správné. Metoda: Výzkumný soubor byl tvořen pěti dětmi s ADHD ze ZŠ Integrál pro žáky s poruchami učení. Přímé a strukturované pozorování této skupiny dětí ve věku 12-14let při tematicky zaměřených hodinách arteterapie. Rozborjednotlivých arteterapeutických hodin. Analýza kresby. Výsledky: Práce prokázala pozitivní vliv na děti s ADHD. Námět a náplň arteterapeutických sezení byly faktorem, který zjevně ovlivnil chování dětí. Nemalý vliv měla i osobnost terapeuta a jeho individuální vztah k jednotlivým dětem. U pozorovaných dětí došlo ke zlepšení v chování a v sebeakceptaci. Po pěti měsících terapie byl zaznamenán pozitivní posun v sociální komunikaci dětí mezi sebou a u většiny z nich současně došlo k celkovému zklidnění a k zlepšení soustředění. Všechny arteterapeutické techniky dokázaly stimulovatjemnou motoriku u pozorované skupiny dětí. Klíčová slova: ADHD, ADHD/ADD, hyperaktivita,...
Arteterapie a ADHD
Majerová, Anna ; Bednář, Miloš (oponent) ; Jebavá, Jana (vedoucí práce)
Název Arteterapie u dětí s ADHD Cíle práce: Podat ucelený přehled o problematice ADHD a vlivu arteterapii na děti. Na základě teoretických a praktických poznatků navrhnout a v praxi ověřit nové arteterapeutické aktivity pro děti s ADHD. Kasuistika pěti dětí a možnosti ovlivnění chování a zlepšení pozornosti za pomocí arteterapie. Zaměřit se na způsob jak předcházet špatným vzorcům chování a jak rozvíjet ty správné. Metoda: Výzkumný soubor byl tvořen pěti dětmi s ADHD ze ZŠ Integrál pro žáky s poruchami učení. Přímé a strukturované pozorování této skupiny dětí ve věku 12-14let při tematicky zaměřených hodinách arteterapie. Rozborjednotlivých arteterapeutických hodin. Analýza kresby. Výsledky: Práce prokázala pozitivní vliv na děti s ADHD. Námět a náplň arteterapeutických sezení byly faktorem, který zjevně ovlivnil chování dětí. Nemalý vliv měla i osobnost terapeuta a jeho individuální vztah k jednotlivým dětem. U pozorovaných dětí došlo ke zlepšení v chování a v sebeakceptaci. Po pěti měsících terapie byl zaznamenán pozitivní posun v sociální komunikaci dětí mezi sebou a u většiny z nich současně došlo k celkovému zklidnění a k zlepšení soustředění. Všechny arteterapeutické techniky dokázaly stimulovatjemnou motoriku u pozorované skupiny dětí. Klíčová slova: ADHD, ADHD/ADD, hyperaktivita,...

Viz též: podobná jména autorů
1 MAJEROVÁ, Adéla
1 MAJEROVÁ, Andrea
6 MAJEROVÁ, Aneta
6 Majerová, Aneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.