Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Natáčení hraného filmu bez použití filmových svítidel
Milota, Lukáš ; ŠOFR, Jaromír (vedoucí práce) ; MACÁK, Jiří (oponent)
Práce popisuje problematiku natáčení hraného filmu bez použití filmových svítidel. První část popisuje téma v jeho obecnějších obrysech a definuje jednotlivé pojmy související s natáčením v přirozeném světle. Na konkrétních projektech dále zkoumá motivaci jiných tvůrců k výběru tohoto způsobu práce a jejich následné postupy při natáčení. Zmíněna jsou i některá filmová hnutí, která se k tématu vztahují. Druhá část práce je popisem přípravy, realizace a postprodukce mého absolventského filmu ?Příliš mladá noc?, při jehož natáčení jsem zvolil metodu bez použití filmových svítidel.
Elektronická komunikace s využitím elektronického podpisu a datových schránek
Macák, Jiří ; Mejzlík, Ladislav (vedoucí práce) ; Hora, Michal (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá moderními způsoby elektronické komunikace. Jedná se o elektronický podpis a datové schránky. U obou nástrojů je první část věnována zákonné úpravě, ve které je popsán historický vývoj právních norem, které vedly k současnému platnému stavu. Jsou zde vysvětleny zákonná práva a povinnosti uživatelů těchto způsobů komunikace. Druhá část se zabývá praktickými poznatky při využívání v běžné praxi spolu s nástinem možných problematických situací, které mohou nastat a jejich případné řešení. Součástí je i souhrn hlavních výhod a nevýhod jejich využití. Praktická část popisuje konkrétní využívání těchto nástrojů na příkladu katastrálních úřadů a to jak z perspektivy běžného uživatele, tak i z vnitřního pohledu úřadu, kde jsou popsány kroky úřadu při příjmu elektronického podání.
Noc ve filmu
Marek, Lukáš ; MACÁK, Jiří (vedoucí práce) ; ŠOFR, Jaromír (oponent)
Noc je jedním ze způsobů, jak se dozvědět o přítomnosti světla. Tato práce je stejně tak jedním z mnoha zdrojů, jak se o noci a její přítomnosti kolem nás něco dozvědět. K samotnému tématu noci je zde přistupováno na základě jejího působení jak na lidský zrak, tak na filmový materiál či v podstatě na jakýkoli jiný světlocitlivý element. Práce je zpracovávána a rozdělena do několika částí. První se věnuje samotným vymezením pojmu z hlediska encyklopedického, pojednává obecně o noci, obrací se k mytologii a v závěru technicky i psychologicky k nočním výjevům. V další části je pojednáno o nejtypičtějších adaptacích a interpretacích noci na plátně. Jedná se o výčet návodů jak postupovat v přípravách takové atmosféry, jak nejlépe a za pomoci jaké techniky natáčet, čemu se věnovat až v postprodukci v laboratoři. Vše je doplněno o četné ilustrace ve formě grafů, fotografií, exportovaných políček z filmů a obrazových návodů ?jak na to?.
Ostrost a neostrost zobrazení jako jev i výrazový prostředek
Chlumská, Františka ; MACÁK, Jiří (vedoucí práce) ; SMUTNÝ, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce nesoucí název ,,Ostrost a neostrost zobrazení jako jev i výrazový prostředek'' se zabývá ostrým a neostrým obrazem, vzniklým na filmovém políčku či digitálním čipu. Shrnuje základní vlastnosti lidského oka, a technické parametry a vlastnosti snímacích objektivů. Věnuje se též ''vizuální'' historii z pohledu neostrého obrazu a v závěru sumarizuje psychologický účinek ostrého versus neostrého obrazu na diváka. Přibližuje tedy dva možné úhly pohledu na ostrost a neostrost. Orientace v technologické a i psychologické stránce vzniku a vlivu ostrosti a neostrosti je pro kameramana stěžejní znalostí pro jeho tvorbu. Tato práce shrnuje pouze základy týkající se daného tématu, které je možné v rámci bakalářské práce předložit, nicméně věřím, že může být někomu k prospěchu v jeho studiu či profesi.
Differences and specificities between documentary and feature film from the perspective of Director of photograhy
Kukulová, Marie ; MACÁK, Jiří (vedoucí práce) ; HYNEK KRÄMER, Kristian (oponent)
This bachelor thesis called "Differences and specificities between documentary and feature film from the perspective of Director of photograhy" deals with different cinematographer's practice in these two disciplines, choosing the correct image format, movie camera and lens, right material and others technical parameters which simplify director's of photography work. I also mention history of documentary and feature film, historical film equipment which I compare to present digital cameras and digital movie cameras. I also describe feature films containging documentary elements and documentary films containing feature films elements. As an example I analyse two of such films and qoute famous czech and worldwide filmmakers who vigorously influenced cinematography.
Snímání ruční kamerou
Hyksa, Lukáš ; Smutný, Vladimír (vedoucí práce) ; Macák, Jiří (oponent)
Práce pojednává o snímání ruční kamerou jako výrazovém prostředku v kinematografii. Část textu je rovněž věnována historickému a technickému vývoji snímání ruční kamerou. Na konkrétních příkladech filmů je popsán způsob používání ruční kamery z hlediska dramaturgické stavby filmového díla.
Letecká kinematografie
Šachl, David ; Macák, Jiří (vedoucí práce) ; Smutný, Vladimír (oponent)
Diplomová práce pojednává o způsobech a možnostech natáčení ze vzduchu a to na medium film i video. Věnuje se především současným technologiím a srovnání mezi nimi. Technologie jsou : helikoptéra, modely, paraglide a rogalo, horkovzdušný balón. Důraz klade na použití pro hranou a dokumentární kinematografii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Macák, Jan
2 Mačák, Jakub
4 Mačák, Jaromír
13 Mačák, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.