Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s juvenilní idiopatickou artritidou.
Matějková, Andrea ; Malá, Jitka (vedoucí práce) ; Jarošová, Hana (oponent)
Jméno autora: Andrea Matějková Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Jitka Čemusová, Ph.D. Název bakalářské práce: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s juvenilní idiopatickou artritidou Rok obhajoby bakalářské práce: 2012 Souhrn: Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou revmatických onemocnění v dětském věku, konkrétně problematikou juvenilní idiopatické artritidy. Tato práce obsahuje tři části, kdy první tvoří úvod, druhá je část teoretická, která se zaměřuje na detailnější popis nemoci včetně vyšetření a následné terapie a třetí je část speciální, která obsahuje kazuistiku péče o pacienta s juvenilní idiopatickou artritidou. Tuto kazuistiku jsem zpracovávala během své měsíční praxe v Revmatologickém ústavu v Praze. Součástí speciální části je vstupní a výstupní kineziologický rozbor, krátkodobý a dlouhodobý fyzioterapeutický plán, návrh terapie a popis deseti terapeutických jednotek. Klíčová slova: revmatologie, juvenilní idiopatická artritida, terapie, kazuistika
Vztah funkce pánevního dna k respiraci
Matějková, Andrea ; Šorfová, Monika (vedoucí práce) ; Tlapáková, Eva (oponent)
Jméno autora: Bc. Andrea Matějková Vedoucí diplomové práce: doc. Ing. Monika Šorfová, Ph.D. Název diplomové práce: Vztah funkce pánevního dna k respiraci Rok obhajoby diplomové práce: 2016 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Koordinovaná rehabilitace z pohledu pacienta po poškození mozku a členů multidisciplinárního týmu
MATĚJKOVÁ, Andrea
Abstrakt Diplomová práce se zabývá fungováním koordinované rehabilitace a multidisciplinárního týmu v domácím prostředí u osob po získaném poškození mozku. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část popisuje historii a fungování koordinované rehabilitace a multidisciplinární spolupráce. Dále je tato část zaměřena na charakteristiku získaného poškození mozku. Ve výzkumné části byla použita metoda kvalitativní výzkumné strategie, technika polostrukturovaného rozhovoru. První část výzkumu byla zaměřena na rozhovory s klienty. Rozhovory probíhaly s klienty po poškození mozku a cévní mozkové příhodě po dosažení 3 měsíců od vstupu do projektu. Rozhovor byl realizován sociálními pracovníky a byl zaměřen na hodnocení péče multidisciplinárního týmu. Klienti hodnotili práci, čas, komunikaci a spolupráci jednotlivých odborníků spolupracujících na klientově zdravotním stavu a sociální situaci. V druhé části výzkumu byla použita metoda focus group, ohniskové skupiny, které se zúčastnilo 12 členů týmu. Cílem výzkumu bylo popsat, jak funguje multidisciplinární tým z pohledu pacienta po poškození mozku a členů multidisciplinárního týmu v rámci projektu GAJU. Projekt GAJU nese název: "Koordinovaná rehabilitace u pacientů s poškozením mozku (reg. č. GAJU 138/2016/S)". Základním kritériem výběru klientů bylo zachování komunikačních schopností tedy schopností účastnit se řízeného rozhovoru na základě dotazníku FIM a WHODAS 2. i doplňujících otázek k sociální oblasti i metodám a technikám fyzioterapie a ergoterapie. V souvislosti s cílem práce byly stanoveny výzkumné otázky a to konkrétně: Jak vnímají činnost multidisciplinárního týmu klienti zapojení do projektu GAJU a jak vnímají činnost multidisciplinárního týmu členové projektu GAJU, kteří realizují koordinovanou rehabilitaci v terénu. Po příchodu z nemocnice je pro pacienty nejdůležitější přítomnost rodiny. Klientům pomáhal multidisciplinární tým, který pravidelně dojížděl do domácího prostředí. Členy týmu tvořili fyzioterapeuti, ergoterapeuti, sociální pracovníci a lékaři. Vzhledem k časté docházce fyzioterapeuta ke klientovi, vnímají často pacienti tohoto odborníka jako stěžejního při rekonvalescenci. Neméně důležitý je i ergoterapeut, u kterého si chválí práce na jemné motorice či představení pomůcek. Sociálního pracovníka chápou spíše jako psychickou či informační podporu. Mezi pozitiva patří například dojíždění týmu do domácího prostředí, propojenost členů týmu či rozvoj klienta ze všech směrů podpory. Mezi negativy se objevuje například absence praxe některých členů týmu, ale i nevyhovující forma získávání dat pomocí dotazníků.
Vztah funkce pánevního dna k respiraci
Matějková, Andrea ; Šorfová, Monika (vedoucí práce) ; Tlapáková, Eva (oponent)
Jméno autora: Bc. Andrea Matějková Vedoucí diplomové práce: doc. Ing. Monika Šorfová, Ph.D. Název diplomové práce: Vztah funkce pánevního dna k respiraci Rok obhajoby diplomové práce: 2016 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s juvenilní idiopatickou artritidou.
Matějková, Andrea ; Malá, Jitka (vedoucí práce) ; Jarošová, Hana (oponent)
Jméno autora: Andrea Matějková Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Jitka Čemusová, Ph.D. Název bakalářské práce: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s juvenilní idiopatickou artritidou Rok obhajoby bakalářské práce: 2012 Souhrn: Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou revmatických onemocnění v dětském věku, konkrétně problematikou juvenilní idiopatické artritidy. Tato práce obsahuje tři části, kdy první tvoří úvod, druhá je část teoretická, která se zaměřuje na detailnější popis nemoci včetně vyšetření a následné terapie a třetí je část speciální, která obsahuje kazuistiku péče o pacienta s juvenilní idiopatickou artritidou. Tuto kazuistiku jsem zpracovávala během své měsíční praxe v Revmatologickém ústavu v Praze. Součástí speciální části je vstupní a výstupní kineziologický rozbor, krátkodobý a dlouhodobý fyzioterapeutický plán, návrh terapie a popis deseti terapeutických jednotek. Klíčová slova: revmatologie, juvenilní idiopatická artritida, terapie, kazuistika
Názory na sexualitu osob s disabilitou
MATĚJKOVÁ, Andrea
Bakalářská práce se zabývá problematikou sexuálního života osob s disabilitou se zaměřením na názory studentů z Jihočeského kraje na toto téma. Cílem práce bylo zmapovat postoje, pohledy a názory na sexualitu osob s disabilitou, a zda jsou studenti o této problematice informováni. V teoretické části jsem se zabývala otázkami, co je vlastně samotná disabilita, její definování v Mezinárodní klasifikaci a zdraví. Dále také vymezením pojmů sexuality nebo i sexuální výchovou u osob s disabilitou. V teoretické části bakalářské práce jsem se také zabývala aktuálním tématem sexuální a intimní asistence a i toho, jakou má sexuální asistentka náplň práce a jaká pravidla je důležité, aby znala a dodržovala. Pro výzkum byla použita kvalitativní výzkumná strategie s použitím metody dotazování a techniky polostrukturovaného rozhovoru. Data byla analyzována do tabulek. Výběrový soubor tvořilo osm studentů z Jihočeského kraje vybraných náhodně. Pro dosažení cílů mé bakalářské práce byla použita výzkumná otázka: V čem se liší názory vybraných studentů na problematiku sexuality osob s disabilitou? Z výsledků vyplynulo, že většina dotazovaných byla informována o tom, co znamená pojem disabilita. Mnoho respondentů se shodlo, že osoby s disabilitou mají nějaký sexuální život, ale ten se odvíjí od druhu a stupně postižení. Stejný názor měla většina respondentů i na otázku mateřství a rodičovství u těchto osob. Mnoho z dotazovaných odpovědělo, že nemá žádný problém s tím, aby osoby s disabilitou byli rodiči. Zásadní rozdíl v názorech vybraných studentů jsem zaznamenala na téma sexuální asistence, kdy si někteří respondenti tuto službu spojovali s prostitucí nebo s něčím, co by se ve společnosti objevovat nemělo. I přes to, jak je v dnešní době sexuální asistence aktuální, se zde najdou tací, kteří o této problematice dosud nevědí, proto je vhodné další zkoumání a propagace této problematiky. Práce může být použita jako podklad pro další zkoumání, nebo jako informační zdroj pro širokou veřejnost.

Viz též: podobná jména autorů
6 MATĚJKOVÁ, Adéla
7 MATĚJKOVÁ, Anna
1 Matějková, A.
6 Matějková, Adéla
1 Matějková, Agáta
1 Matějková, Alena
6 Matějková, Andrea
7 Matějková, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.