Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interpretační přístup ke skladbám Bohusl ava Martinů a Vítězslavy Kaprálové Třišansony pro Červenou sedmu, Sbohem a šáteček.
Laubová, Lucie ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (vedoucí práce) ; MÁROVÁ, Libuše (oponent)
Cílem této práce je poskytnout umělecký pohled na cyklus písní Bohuslava Martinů " Tři šansony pro červenou sedmu" a píseň Vítězslavy Kaprálové " Sbohem a šáteček". Ve své práci shrnuji stanovisko analytické s hudebně-praktickým postojem a poskytuji tak umělecký pohled na tyto vokální skladby, jež často zůstávají interprety i muzikology neprávem opomíjeny. Celou práci uchopuji z pohledu interpreta, který se snaží o co nejvíce autentické pojetí vokálních skladeb a studiem kompozičně - osobnostního stylu autorů se chce přiblížit jejich pravděpodobné interpretační představě.
W.A.Mozart - Don Giovanni -Zerlina
Perná, Barbora ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (vedoucí práce) ; MÁROVÁ, Libuše (oponent)
Ve své práci pojednávám o Wolfgangu Amadeu Mozartovi, opeře Don Giovanni a roli Zerliny jako takové. Chtěla bych blíže představit samotného autora i toto dílo, které je, podle mne právem označováno za " operu oper". Ráda bych zde nastínila různé pohledy na ztvárnění role Zerliny. Chtěla bych dát návrh k tomu, jak ji lze vnímat. Že i když ji někdo vnímá tak a druhý onak, oba názory mohou být ty správné. Mým záměrem je tedy poukázat na to, že se tato role nemusí škatulkovat mezi naivní, venkovské dívky, ale že je to role neobyčejně půvabná a hodna toho , aby o ní bylo napsáno.
Antonín Dvořák - Kantáta Svatební košile op.69
Prokopová, Lucie ; KAUPOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; MÁROVÁ, Libuše (oponent)
Tato práce si klade za cíl podrobně vysvětlit a objasnit vznik kantáty " Svatební košile", jejíž autorem je Antonín Dvořák. Práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol , z nichž první obsahuje stručný popis uměleckých začátků skladatele, následně pak navazuje krátká synopse vzniku balady " Svatební košile" od Karla Jaromíra Erbena a závěr této kapitoly objasňuje vznik samotné kantáty " Svatební košile". Druhá kapitola je formálním a hudebním rozborem celé skladby.
Role osobní zralosti v pěvecké kariéře.
Brückler, Jiří ; JANÁL, Roman (vedoucí práce) ; MÁROVÁ, Libuše (oponent)
Magisterská práce je zaměřena na problematiku role osobní zralosti v pěvecké kariéře a úlohu emočních kompetencí.
"Konzervička" vokálně - instrumentální soubor
Šťastná, Dana ; BÁRTA, Martin (vedoucí práce) ; MÁROVÁ, Libuše (oponent)
Práce Konzervička, vokálně-instrumentální soubor mapuje historii, uměleckou a tvůrčí činnost souboru od vzniku až po jeho současnost. Dále práce krátce představuje skladatele Miroslava Raichla, který soubor umělecky vedl a pedagogicky v něm působil. V práci je uveden soupis úprav skladeb Miroslava Raichla a Petra Hostinského, současného dirigenta, vytvořených přímo pro tento soubor. Uvedena je zde také i kompletní diskografie souboru.
Čeští pěvci 19. a 20.století působící v zahraničí
Guth, Miloš ; MÁROVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; PŘÍVRATSKÁ, Jiřina (oponent)
Tato práce se zaobírá činností českých pěvců 19. a 20. století působících v zahraničních angažmá. Mnoho z nich mělo významný vliv na vývoj pěveckého umění. Někteří pěvci v zahraničí dokonce ovlivnili operní tvůrce k novým tvůrčím cílům. Vzhledem k tomu, že většinou tito pěvci nezanechali žádné zvukové nahrávky svých hlasů, je dnes většina z nich zapomenuta. Přesto, ale právě proto, je tato práce těmto našim předchůdcům věnována.
Život a dílo Roberta Schumanna, s přihlédnutím k písňové tvorbě
Erlebachová, Zdeňka ; MÁROVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; KAUPOVÁ, Helena (oponent)
Písňová tvorba Roberta Schumann jednoznačně tvoří součást repertoáru většiny zpěváků. Sama se jejím studiem zabývám, a proto bych chtěla v této práci věnovat životním okolnostem, které Schumanna inspirovaly ke vzniku písní, textům a hudebnímu zpracování jak pěvecké linky, tak klavírnímu doprovodu. Robert Schumann byl velice složitá osobnost, byl to člověk citlivý a melancholický, který všechny své pocity vycházející z osobního života vyjadřoval svou hudbou. Výrazná většina písňové tvorby vznikla v jeho nejšťastnějším životním období. Bylo to období šťastného spojení dvou uměleckých osobností - Roberta Schumanna, hudebního skladatele, redaktora a spisovatele a Clary Wieckové, výjimečné klavírní virtuozky a hudební skladatelky.Z těchto důvodů věnuji jejich vztahu velkou pozornost.
Hrabě Almaviva v Mozartově opeře Figarova svatba
Brückler, Jiří ; JANÁL, Roman (vedoucí práce) ; MÁROVÁ, Libuše (oponent)
Ve své absolventské práci se zaměřím na roli hraběta Almavivy z opery Wolfganga Amadea Mozarta Figarova svatba. Kromě zpochybnění nepřesných a matoucích informací, které se o Mozartově opeře objevují v populární literatuře, bych se chtěl zaměřit na charakterový vývoj postavy hraběte Almavivy.V další části vzpomenu jednoho z prvních představitelů této role, kterým byl Luigi Bassi, poté se zmíním o současném představiteli hraběte Almavivy Dmitrim Hvorostovském a dalších významných zahraničních i tuzemských umělcích a uvedu výčet nejznámějších nahrávek této opery. V závěru práce se zaměřím na osobní zkušenosti s jevištní interpretací Figarovy svatby.
"České" Nabucco v Německu
Hlaváčková, Petra ; MÁROVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; JONÁŠOVÁ, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá vznikem festivalu Nabucco. První část nás seznamuje s autorem opery Giuseppem Verdim a s dějem a postavami opery. Druhá část je zaměřena na samotnou realizaci projektu a na rozhovory s důležitými osobnostmi podílejícími se na samotném provedení. Cílem díla je nastínit pracovní a jiné pochody , které se skrývají za výslednou inscenací představení Nabucca.
Současní dirigenti Národního divadla v Praze
Houdková, Nikola ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Márová, Libuše (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem se snažila představit jedenáct současných dirigentských osobností, které momentálně působí v Národním divadle v Praze. První kapitola práce pojednává o historii Národního divadla, okolnostech jeho vzniku a významných osobnostech, které se na vzniku podílely. V následujících jedenácti kapitolách jsem postupně představila jednotlivé dirigenty a poukázala tak na jejich hudební začátky, studia, úspěchy, zkušenosti, názory a umělecké ambice.Třináctá kapitola se věnuje současné situaci v Národním divadle. Píši zde o plánované reformě ministerstva kultury a představuji zde budoucího šéfa opery ND, Roka Rappla, který se má funkce ujmout 1.ledna 2012. V závěru vyzdvihuji nepopiratelnou důležitost kultury v životě člověka a vysvětluji přínos mé práce pro čtenáře.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.