Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Humor v současné fotografii
Novotná, Johana ; LEDVINA, Josef (vedoucí práce) ; ŠIMŮNEK, Michal (oponent)
Subjektivní výběr a kategorizace děl, jenž se snaží zanalyzovat možné přístupy v humoru používaném ve fotografických pracech. Obsah práce by byl tedy jakousi morfologií fotografického humoru a byl by tedy založen na rozboru zcela konkrétního materiálu.
Kompozice a dekompozice jako strategie současného umění
Zakharova, Iryna ; JANOŠČÍK, Václav (vedoucí práce) ; LEDVINA, Josef (oponent)
Proměna vztahu k věcem, materiálům, nutí hledat nové strategii a šablony vytváření “uměleckých situací”, a vyznám těchto situace je flexibilní, nezafixovaný. Každá situace se zdá být rozložitelná, a žádná věc není důležitější než jiná. Zdá se, že odpoutaný postup přemýšlení o věcech nabízí svobodnější formy, bez hledání nějakého konkrétního vyššího významu, či pravd. Tak jako i spekulativní realisté nepovznášeli poznání jedince o věcech, věc sama o sobě cirkuluje a působí bez našeho zúčastnění. Tato představa jiné, nepoznatelné reality, ve které je vše fundamentálně odlišné a věcí cirkulují bez nás, v umělecké praxi nabízí libovolné komponování a dekomponováni věcí. Protože už nemusím reagovat na věci jak "jsou", ale jen na věci tak, jak se "jeví". Možná to, co dělá umělecké gesto tak silným není gesto samo, ale moment před a po něm, nebo mezi gesty. Místo mezi gesty je důležitou fází, ve které si můžeme uvědomit a reflektovat, co se stalo, a co se teprve stane.
IvanKafka: Fotografie mezi dokumentací a uměním
Mertová, Alexandra ; JANOŠČÍK, Václav (vedoucí práce) ; LEDVINA, Josef (oponent)
Tématem diplomové je fotografická práce konceptuálního umělece Ivana Kafky a otázky týkající se tenké hranice mezi technickou dokumentací její uměleckou kvalitou. Výzkum je soustředěn především na problematické otázky týkající se dokumentace umění a prezentací záznamů jeho instalací. Fotografické aspekty dokumentace jsou prezentovány na konkrténích dílech Ivana Kafky a jeho přístupu z technického a výtvarného hlediska. Text je opřen o tématické rozhovory se samotným autorem Ivanem Kafkou, fotografem umění Martinem Polákem a historičkou umění Pavlínou Morganovou. Účelem realizování těchto rozhovorů bylo představit specifikaci Kafkových dokumentací z různých pohledů a poukázat tak na vyjímečnost, ale také problematičnost jeho fotografické práce. Jednotivé oblasti tématu jsou rozpracovány na základě problematických otázek dokumentace fotografie.
České umění kolem roku 1980 z pohledu kulturní sociologie
Ledvina, Josef ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Wittlich, Petr (oponent)
Prezentovaná práce se zabývá situací v českém výtvarném umění na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let dvacátého století. Zvláštní pozornost je v ní přitom věnována takzvanému "oficiálnímu umění" a jeho institucionální základně Svazu českých výtvarných umělců. Rozbor staronového pojmu "socialistického realismu" a žánrové hierarchie prezentované dobovou kritikou ukazuje jako hlavní moment "oficiální definice výtvarné tvorby" destrukci hranice oddělující sféru politiky a sféru umění. V příkrém protikladu k ní stála radikálně odlišná definice umělecké tvorby zakotvená v tradici moderního umění, podle níž je povinností opravdového umělce jakékoli vnější, politické či ekonomické zásahy systematicky nerespektovat. Prostřednictvím koncepce "pole kulturní produkce" francouzského sociologa Pierra Bourdieua je tato základní opozice nahlížena jako konflikt mezi heteronomním a autonomním principem hierarchizace. Rozboru tu je podrobena autonomní pozice umělců vyloučených v důsledku normalizace z oficiálního výtvarného provozu - tzv. "generace šedesátých let" - a mladších umělců "generace let sedmdesátých". Jako opravdovou symbolickou revoluci vedenou ve jménu nové radikálně odlišné formy umělecké produkce představuje práce vystoupení "pražských akčních umělců" a "brněnských konceptualistů".
Pozice české dokumentární fotografie za normalizace
Folk, Čeněk ; VANČÁT, Pavel (vedoucí práce) ; Ledvina, Josef (oponent)
Předmětem mé práce je pozice české dokumentární fotografie v době normalizace na českém území. Termín „pozice“ v sobě zahrnuje několik zkoumaných aspektů: politické i tvůrčí podmínky, za kterých česká dokumentární fotografie vznikala; její status v rámci fotografie jakožto umělecké disciplíny a v rámci ostatních uměleckých disciplín; myšlení o dokumentární fotografii a jeho proměny v čase; společenské uplatnění dokumentární fotografie a v neposlední řadě také její vliv na politické události. V 70. a 80. letech dosáhla česká dokumentární fotografie největšího rozmachu, navzdory nelehkému politickému pozadí a zázemí. Má práce (mimo jiné) zkoumá, jak, proč a za jakých okolností k tomuto rozmachu došlo.
Finská krajinářská fotografie se zaměřením na Helsinki School
Bureš, Mojmír ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; Ledvina, Josef (oponent)
Ve své bakalářské diplomové práci se zabývám tématem fotografie krajiny v podání předních finských fotografických autorů. Pokusím se rozklíčovat politické a kulturní vlivy, které ovlivnily estetické uvažování nad vnímáním snímané krajiny. Dále bych se rád zabýval vlivem výtvarného umění, které formovalo a inspirovalo finské autory a porovnal je s přístupy zahraničních, ale i českých umělců. Jako například Dieseldorfská škola fotografie (Bernd and Hilla Becher, Andreas Gursky), japonská fotografie (Hiroshi Sugimoto, Rinko Kawauchi), čeští umělci (Josef Sudek, Josef Koudelka) a další. Rejstřík autorů Into Konrad Inha, Caj Breme, Ismo HÖLTTÖ, Arno Rafael Minkkinen, Ilkka Halso, Maija Savolainen, Eeva Karhu, Kalle Kataila, Jyrki Parantainen, Elina Brotherus, Maanantai Collective, Mikko Rikala, Sandra Kantanen, Tiina Itkonen, Jorma Puranen, Susanna Majuri, Petri Juntunen, Eija-Liisa Ahtila, Nanna Hänninen, Pentti Sammallahti, Karl Emil Stahlberg, Riitta Päiväläinen, Marja Pirilä, Ritva Kovalainen, Sanni Seppo, Juha Suonpää
Zvíře u Garryho Winogranda
Tvarůžka, Václav ; DVOŘÁK, Tomáš (vedoucí práce) ; Ledvina, Josef (oponent)
Práce se zabývá představením Garryho Winogranda jakožto dokumentárního fotografa a dále pak analyzuje problém omezené možnosti pohledu, která se manifestuje právě v nemožnosti pohledu na zvíře. Práce vychází z eseje Johna Bergera "O Pohledu", který vyvozuje tuto omezenou možnost komunikace skrz nástup kapitalismu a vytržení člověka z přírody. S čímž souvisí také fenomén zoologické zahrady. Práce je tedy zasazena v tomto kontextu a dále obsahuje analýzu fotografie (jednak samotného Winogranda) ale i dalších autorů, kteří vnášejí k tématu spřízněné otázky jako je např. autenticita fotografie s motivem zvířete (Joan Fontcuberta) nebo problematika antropomorfizace (Walt Disney).
Don't Shoot! Street Photography Ethics in Terms of Law, Philosophy and Culture
Yakovleva, Alexandra ; LEDVINA, Josef (vedoucí práce) ; DVOŘÁK, Tomáš (oponent)
The work, being based on the self-doubt on moral and ethical side of the problem of taking photographs of strangers on the street is trying to deal with this dilemma by analyzing the problem in terms of legislation, philosophy and the artistic approach, religion and culture.
Nezávislé vydávání tištěných periodik a práce s fotografií
Menšl, Teodorik ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; Ledvina, Josef (oponent)
Bakalářská práce na téma Nezávislé vydávání tištěných periodik a práce s fotografií popisuje historii zahraničních časopisů v návaznosti na první využití fotografie. Práce se zejména soustředí na současné nezávislé časopisy, které jsou vydávány čtvrtročně, bi-anuálně a vyjímečně i měsíčně. Tyto periodika nevlastní žádné vydavatelství, jejich základní redakční tým zřídka přesahuje pět členů. Redakce spolupracují na bázi jednorázových přispěvovatelů, či dlouhodobých spolupracovníků, kteří jsou zaměstnáni externě na dané zadaní. Většina těchto magazínů nepřizpůsobuje obsah "klientům", ale snaží se s nimi spolupracovat na bázi sponzorských příspěvků. Někdy dokonce klient, který chce inzerci v časopise, přizpůsobuje reklamu danému stylu časopisu. Tyto periodické publikace mají svojí početnou základnu čtenářů, s tím souvisí pořádaní společenských akcí a jiných aktivit na podporu prodeje a získání nových předplatitelů.
Fotografie a morálka
Tomková, Zuzana ; Ledvina, Josef (vedoucí práce) ; SILVERIO, Robert (oponent)
Tato bakalářská práce na téma fotografie a morálka se zabývá přítomností nemoci a umírání ve fotografii. Záměrně vynechává příklady válečné fotografie a zaměřuje se na úkol fotografie jako vzpomínky. Práce pojednává o posmrtném portrétu, rakovině a jejich příkladech zobrazení v dějinách fotografie. V druhé části práce porovnává dva fotografické přístupy k tématu rakovina. Skrze získané poznatky a rozhovory se snaží dojít k cíli práce: jestli je fotografování takových to témat nemorální a pokud ano proč.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 LEDVINA, Jakub
8 Ledvina, Jan
1 Ledvina, Jindřich
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.