Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Deklamace češtiny v hudbě z rytmického hlediska
Wajsar, Petr ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Loudová, Ivana (oponent) ; Štědroň, Miloš (oponent)
Tato práce se zabývá výzkumem vztahu některých jevů v mluvené češtině a jevů hudebního rytmu.
Prostor a tektonika v hudební kompozici
Pálka, Tomáš ; Slavický, Milan (vedoucí práce) ; Kopelent, Marek (vedoucí práce) ; Loudová, Ivana (oponent) ; Novák Zemek, Pavel (oponent)
Předkládaná práce je výsledkem hledání vztahů mezi hudbou a prostorem, mezi hudebními parametry a akustickými vlastnostmi sálů a objektů pro hudební produkci. V hudební historii až do dnešní doby vznikaly a vznikají kompozice, které vlastnosti prostoru reflektují ve své struktuře, anebo jsou prostorově řešeny ? instrumentovány. Prostor se tak přímo odráží v jejich tektonickém plánu. Dvacáté století přineslo významný posun ve vnímání vlivů prostoru na posluchače. V této souvislosti se objevily i tendence k úzké spolupráci mezi skladatelem a architektem. Zmínit bychom mohli například pavilon Philips v Bruselu ve spolupráci skladatele Edgarda Var?se a architekta Le Corbusiera. Iannis Xenakis, skladatel a architekt v jedné osobě, navrhuje později budovu Polyptopu v Montréalu. Velký podíl na zmíněném posunu ve vnímání má od padesátých let 20. století sílící vliv hudby elektroakustické. O akustické jevy z oblasti architektury a elektroakustiky se opírá i tato práce. Ve vnitřní struktuře vybraných děl sledujeme principy echa, dozvukovosti, jasnosti, ale rovněž například třepotavé ozvěny nebo ?reverze? dozvukovosti. Rozbory těchto primárních a odvozených akustických jevů v hudební kompozici jsou meritem předkládané práce. Celek je členěn do dvou hlavních oddílů: První část popisuje vybrané akustické vlastnosti sálů, které jsou využívány v kompozicích, a principy vytváření prostor s takovými akustickými vlastnostmi ve stavitelské teorii. Definuji zde rovněž konceptuální typy prostorů. Druhá část je hudebně analytická. Přináší rozbory vybraných skladeb z hlediska práce s prostorem nebo z hlediska začlenění prostoru do tektoniky díla. V této části se opírám nejen o skladby hudební historie ? Lasso, Gabrieli, Tallis, Vivaldi?, ale především pak o skladby z 20. století ? Ives, Martinů, Kopelent, Nono? Výběr zahrnuje takové spektrum skladeb, které se jednotlivými přístupy liší, a současně doplňují. Zároveň přináší souhrn poznatků z analyzovaných skladeb, které jsou zde utříděny podle typu daného jevu.
Kompoziční práce s metrorytmickými strukturami v dílech brněnských skladatelů
Bednařík, Radim ; Loudová, Ivana (vedoucí práce) ; Filas, Juraj (oponent) ; Šťastný, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce pojednává o metrorytmické kompoziční práci brněnských skladatelů poválečné moderny a jejich žáků. Soustředí se na teoretické uspořádání kinetické složky, které následně využívá při analýzách konkrétních skladeb. Analýzy kinetické složky vybraných děl, jako hlavní výstup práce, se také snaží popsat vliv konkrétní metrorytmické a vícepásmové hudební struktury na estetickou i obsahovou kvalitu skladeb jednotlivých tvůrčích poetik.
Klid a vzruch jako formotvorný činitel
Plachká, Michaela ; Filas, Juraj (vedoucí práce) ; Loudová, Ivana (oponent) ; Gemrot, Jiří (oponent)
Předmětem práce je pohled na princip kontrastu z hlediska soudobé tvorby. Klade si otázky, zda je kontrast v dílech soudobých tvůrců stále relevantní a jak se pohled na něj proměňuje ve 20. století. Součástí práce jsou krátké analýzy uplatnění kontrastu ve sladbách vybraných autorů. Závěrečná kapitola je o vlastním přístupu k této problematice.
Problematika nezávislých pásem v orchestrální kompozici
Rinowski, Pavol ; Loudová, Ivana (vedoucí práce) ; Bokes, Vladimír (oponent) ; Mrkvička, Luboš (oponent)
Ve své magisterské práci se zab!vám problematikou nezávisl!ch pásem.
Podíl ortografie, numerologie a intuice ve vlastní kompoziční metodě
Bartošík, Zdeněk ; Loudová, Ivana (vedoucí práce) ; Slavický, Milan (oponent) ; Šťastný, Jaroslav (oponent)
Tato práce předkládá jistý výběr experimentů, týkajících se přenosu hudebních i mimohudebních symbolů a vjemů, které mohou určitým způsobem ovlivnit standardní kompoziční principy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 LOUDOVÁ, Irena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.