Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kdo je designér
Dohnalová, Kateřina ; Staňková, Hana Grulichová (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
Do jaké míry je člověk sám o sobě designérem? Kde je hranice, která určuje kdo a proč je designér? Není designér každý z nás? Smyslem bakalářské práce je odpovědět na tyto obecné otázky. Autorka přitom vychází z vlastní dlouhodobé zkušenosti s provozem hospody, kdy se na základě zúčastněného pozorování snaží re-designovat procesy, které jsou základem fungování tohoto místa. Jako zaměstnankyně má větší potenciál vyřešit stávající problémy, které se jí zdají být nesmyslné při výkonu práce, či navrhnout jejich řešení tak, aby byly přívětivější a udržitelnější pro zaměstnance, ale braly by v potaz i zaměstnavatele a komunitu, která dané místo navštěvuje. Dlouholetý zaměstnavatel nebo přizvaný profesionál (designér) danou práci nevykonává, tudíž není schopen adekvátně zhodnotit situaci a navrhnout tak smysluplné řešení.
World: Anything bad happens. Internet: Let’s make a meme of it!
Balcaříková, Ivana ; Heřmanová,, Marie (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
Za generaci Z označujeme generační skupinu, jenž se narodila mezi lety 1995 a 2012. Přišla na svět v době, kdy byl internet již v plném proudu. Je s ním neodmyslitelně spojována. Je to její přirozené prostředí. Pohybuje se v něm obratně, bez jakýchkoli potíží a zcela nepřetržitě. Na feedy gen Z kids se neustále hrnou haldy nových informací, témat, fenoménů, trendů, memů. To dává vzniknout jakési nihilistické a odevzdané povaze této generace, která je neustále zahlcována kumulací nového obsahu a musí se s ním nějakým způsobem vypořádat. Primární zbraní Gen Z se nepochybně stal humor, který přesahuje jakýkoli jiný obranný systém. Memy, reference, reakční videa se stala jejich neodmyslitelnou součástí. Internetový humor v podobě memů, krátkých tanečků či tweetů přesahuje do každodenní komunikace a může být jen čistou formou zábavy. Tento formát ale poskytuje jednotlivým uživatelům také možnost se svobodně vyjádřit i k palčivějším tématům, kterých si tato generace nepochybně všímá. Na rozdíl od těch minulých, se ale snaží vyrovnat se situací a celkovým zahlcením prostřednictvím právě onoho osobitého humoru, který čerpá z internetové kultury. Tato bakalářská práce se zaměřuje na mapování materiálu, který prostřednictvím memového formátu na platformě tiktok zprostředkovává či reaguje na současné globální problémy jako je uprchlická krize, potenciální třetí světová válka, globální oteplování nebo rasismus. Mají tyto reakce ve skutečnosti nějaký výpovědní, informační potažmo edukační potenciál, nebo jsou to jen prázdné a v některých případech nepatřičné způsoby, jak se poprat se současnou situací, o které však autoři nemají dostatek informací a proto mystifikují, či zlehčují dané téma a pokud ano, je to problematické?
The Contemporary System of Fashion
Srbová, Kateřina ; Rozbořil, Blahoslav (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
Módní průmysl je podmíněný budováním (jednotné) uniformity jedinečnosti jednotlivce skrze ztotožnění se s tím, co symbolicky, obsahově nebo objektově reprezentuje model. [Módní] návrhář operuje se společenským přijímáním konceptů rovnosti, sociální spravedlnosti či feminismu jako s produkty. Výzvou pro něj není přijímání a vytváření skutečných hodnot, ale prodej toho, co by tyto hodnoty mohly reprezentovat, kdyby je společnost přijala. Ztotožnění se s konceptem sebepřijetí tak při sledování catwalkového narativu znamená zírat na materiálovou reprezentaci řvoucí afektovanosti. Společnost ji přijímá tím, že si kupuje to, co by ji mohlo reprezentovat. Kontroverze je manifestovaná skrze to, jak materiálově a osobnostně reprezentovat hodnoty, které většinová společnost zatím nepřijímá. Módní návrhář tyto reprezentační objekty odívá do konkrétních entit/lidí a módní molo tak funguje jako spekulativní model budoucnosti. Postupným prouděním těchto modelů do mainstreamu společnost tyto hodnoty nepřijímá, ale pouze je obléká. V přítomnosti je totiž každá hodnota sezónní. Bakalářská práce se zabývá současným módním systémem.
Jde se do Bohemky!
Hasníková, Gabriella ; Svobodová, Šárka (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou zániku sklářského průmyslu na našem území; především pak na území kraje Vysočina. Jakým způsobem měla existence i zánik bývalých skláren v Antonínově Dole, v příměstské části obce Jihlava, dopad na obyvatele, zaměstnance a na krajinu, ve které se nachází. Práce se dotýká také fenoménu tzv. nemíst, která radikálním způsobem proměnila urbanismus města a jeho infrastrukturu, a přesto časem ztratila svoji původní funkci.
Design a vývoj plug-in nástrojů
Bařák, Šimon ; Dědic, Filip (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
Plug-in je software, který nepracuje samostatně, ale jako doplňkový modul jiné aplikace a rozšiřuje tak její funkčnost. Obvykle využívá připraveného rozhraní aplikace zvaného API. Množství programů nabízí programátorům možnost použít jejich API (aplikační rozhraní) s možností rozšířit funkčnost příslušného programu.
Service Design
Fišerová, Barbora ; Dědic, Filip (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
Diplomová práce přibližuje design vlastní webové aplikace v rámci dlouhodobého kolaborativního projektu co.llaborate.online. V malém týmu zkoumáme a reflektujeme vlastní workflow a práci designéra. V současnosti je společným cílem design a vývoj MVP pro zpracování textu, obrázků a dalšího grafického materiálu do libovolných grafických výstupů – grafického editoru co.design. V rámci projektu se také dlouhodobě zaměřujeme na koncept kompatibilních MVP pro editování textu či správu dat a uživatelský výzkum. Východiskem co.llaborate.online je princip DRY (Don’t repeat yourself / Neopakuj se) a principy webových technologií. Testujeme do jaké míry lze, skrze nově navržené webové aplikace, určité pracovní postupy automatizovat, ulehčit (spolu)práci designérů, autorů textu, editorů, korektorů atp. či emancipovat uživatele od nadbytečných činností.
paper.dropbox.com/doc/Rethinking-Rethinking-Maps--BAOXySgVBU~pOeli7wIUnCo~Ag-X3LtGE1DXor1EjqbYNsvj
Škobrtal, Petr ; Leitgeb, Šimon (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
Kniha Rethinking Maps shrnuje poznatky výzkumníků, podle nichž je mapa — její struktura a formální vzhled plný symbolů, kategorií a vysvětlivek opírajících se o obor kartografie — uměle vytvářený sociální konstrukt. Způsob, jímž mapy čteme, je určující pro vnímání prostoru, který nás obklopuje. Pokud se chceme geograficky vztáhnout k určitému místu, převádíme jeho lokalitu a trasu, kterou je k cíli potřeba urazit, do určitého měřítka. Když říkáme, že „něco je tam,“ popisujeme prostor, jehož identitu definuje pouze pečlivě strukturovaný grafický symbol v přesně specifikovaném gridu a měřítku. Denis Wood v této souvislosti podotýká, že mapy nefungují pouze jako odraz neutrální reality. Svět je na nich zaznamenáván z určitého úhlu pohledu a kromě toho, že jsou to nástroje komunikace, mohou sloužit také jako nástroje moci. V kontextu dnešní doby to znamená například to, že většinu lokálních služeb — jež mnoho aplikací pracující s mapovými podklady nabízí — definují zájmy jejich autorů, placená reklama daných podniků nebo zájmy korporací, jimž aplikace patří. Cílem bakalářské práce je tvorba mapové aplikace, jež se pokouší vyvíjet přístup, který by tyto principy mohl zčásti redefinovat. Formální zobrazování se od podobných aplikací, nabízejících internetové mapové služby, zásadně neliší, funguje ale jinak v přístupu k uživateli a pokouší se modifikovat službu navigace tak, aby v konečném stavu utvářeli obsah mapy a její charakter pouze samotní uživatelé. Snahou je tak proces mapování přeměnit v sociální aktivitu, u které user experience nekončí přímočarým sledováním zvýrazněné trajektorie, cestu neurčuje nejsnadnější a nejrychlejší překonání trasy od startu k cíli. Validace daných lokací je generována na základě poznatků uživatelů a aplikace propojuje trasy do okruhů, skrze něž se dá k daným místům vztahovat v jejich společném geografickém, historickém nebo společenském kontextu formujícím identitu jednotlivých lokalit — místa nedefinuje rudě zvýrazněná trasa, nýbrž různé formy obsahu, který generují samotní uživatelé. Cílem je vytvořit nástroj, jenž by v ideálním případě pomohl formovat komunitu, která svět jenom nekonzumuje, ale taky prožívá a pokouší se ho mapovat jinak, než počtem hvězdiček nebo mírou kyselosti kávy.
Digital Public Services
Dobeš, Lukáš ; Fincato, MA André (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
Diplomová práce spolurozvíjí Digital Public Services – skupinu s plochou hierarchií a její produkty, služby, nástroje a metody, které se odehrávají především v oblasti organizačního designu. Vedle konkrétní práce shrnuje postupný vývoj protokolů kolektivního řízení a jeho kontext. Spíše než obsáhlý popis jak se rozhodovat přibližuje společnou souhru členů a společné hodnoty, mezi které patří například odmítnutí originality a soutěže, autorství a autority.
inprogress.type
Zábojník, Ondřej ; Hojgr, Jakub (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
Typografie jako disciplína je v současnosti mainstreamově považována za autorskou a v běžné praxi se většinou setkáváme s přístupem, kdy autoři písem pečlivě střeží a skrývají svoje know-how, nesdílejí pracovní postupy/“nehotové” soubory. Vytváří tak kolem celého oboru jakousi tajemnou a neproniknutelnou membránu, ve které vládne nedůvěra vůči ostatním a všudypřítomný strach o vlastní “originalitu”. To vše pro zvýhodnění své pozice na trhu a kumulaci finančního i sociálního kapitálu. V textové části bakalářská práce představuje jednotlivé problémy prostupující typografickou praxí, vyvozuje závěry, jak lze s těmito problémy bojovat, a “pokorně” vyzývá stávající i začínající typografy ke spolupráci, komunitnímu smýšlení, šíření znalostí a sdílení nápadů a představuje limity/negativa stávajících alternativ. Tím přibližuje motivace k vytvoření platformy inprogress.type a jak tento nástroj může napomoct k pře-nastavení stávajících paradigmat. Inprogress.type je platforma/online nástroj na sdílení, kolektivní navrhování a/nebo postupné přetváření open-source písem, vizualizaci a archivaci celého procesu. Rozbíjí hranice mezi autorem, designérem a koncovým uživatelem a vytváří digitální prostředí nápomocné pro sebe-edukaci studentů i laiků. Tento nástroj vzniká na základě absence alternativ v online prostoru.
Exploring the means of collaborative music sharing and its alternatives
Mikač, Jan ; Suchánek, Jiří (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tématem sdílení, streamování a archivací hudby v internetovém prostředí a návrhem platformy, která je alternativou k těm existujícím. V dnešní době, kdy existuje nespočet streamovacích služeb mi chybí prostor, dedikovaný pro sdílení hudby, bez ohledu na preference právě těchto streamovacích služeb, a to jak ze stran uživatelů, tak i interpretů. Mimo to bych však rád vytvořil prostor i pro smysluplné archivovaní a kategorizaci hudby s maximální možností personalizace pro jednotlivé uživatele. V textu se proto budu věnovat popisu vlastních motivací, inspirací, jednotlivých funkcí, ale také vlastních zkušeností s používáním existujících streamovacích platforem, nebo nástrojům v současnosti široce využívanými, ale také těm, které jsou méně známé a fungují na principech open-source, či jsou user-made. Tyto zkušenosti poté používám jako podklad pro samotný prototyp (pracovní název prototypu – MSP).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 KUBÍKOVÁ, Žaneta
2 Kubíková, Zorka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.