Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 77 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Experimental data processing for calibration of isotropic hardening model
Chlaň, Jakub ; Kubík, Petr (oponent) ; Šebek, František (vedoucí práce)
The main aim of the present bachelor's thesis is to create a universally applicable script, which is used for the data processing of the fatigue test in order to calibrate the isotropic hardening model. The theoretical part is devoted to the phenomenon of cyclic hardening/softening, the mathematical models of hardening and last but not least, the practice of fatigue tests together with the possibilities of their evaluation. The rest of the work includes the algorithm creation procedure and demonstration of its functionality by processing data from fatigue tests of alloy AlCu4Mg1.
Výpočtová analýza oka ramene nápravy osobního automobilu
Procházka, Vojtěch ; Kubík, Petr (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou chování oka ramene, ve kterém je zalisovaný silentblok. Testovaná komponenta je část ramene nápravy osobního automobilu. Součásti byly podrobeny testům únosnosti v tahu a tlaku. Průběhy reálných experimentů byly měřeny pomocí optického systému Aramis pro určení deformací součásti. Tyto testy jsou rovněž numericky modelované metodou konečných prvků pomocí programu Abaqus. V aplikaci GOM Correlate je vytvořeno porovnání plošných výsledků a následně je na jejich základě vytvořená kalibrace výpočtového modelu. V závěru práce je provedena citlivostní analýza.
Návrh a kontrola parametrů zásobní smyčky linky pro zpracování plechu
Novák, Tomáš ; Šebek, František (oponent) ; Kubík, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá stanovením napjatostně deformačních stavů pásu plechu v zásobních smyčkách o nestandardních rozměrech. Hlavním cílem práce je vytvoření výpo-čtového modelu a stanovení maximální možné zásoby pro všechny zadané parametry smyčky. Problém této diplomové práce byl řešen metodou konečných prvků v programu ANSYS. Do-sažené výsledky budou použity ve společnosti ŽĎAS, a.s. k návrhu linek na zpracování plechu o nestandardních rozměrech. Dalším cílem bylo odhadnout, jaký vliv na napjatost bude mít zahrnutí residuálního napětí vznikajícího v plechu během předchozích výrobních operacích.
Využití výpočtového programu Impact FEM při řešení úloh mechaniky těles
Ferenc, Filip ; Kubík, Petr (oponent) ; Vosynek, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na výpočet základních úloh mechaniky těles s využitím programu Impact FEM. V úvodu této práce je pár základních informací o numerických výpočtech, kon-krétně o metodě konečných prvků. Dále je čtenář seznámen s programem Impact FEM. Hlavní náplní práce je verifikace geometricky jednoduchých úloh s analytickým řešením a programo-vým prostředím Ansys Workbench. Závěrem je celkové zhodnocení programu, kdy na základě dosažených výsledků je konstatováno, že program v současné době není vhodný k výpočtu úloh mechaniky těles, avšak může dobře sloužit jako výuková pomůcka.
Parametrická studie absorpčního prvku zadní části vozidla
Vražina, Lukáš ; Kubík, Petr (oponent) ; Šebek, František (vedoucí práce)
Roku 1995 byl organizací RCAR vydán předpis stanovující pravidla pro nárazové zkoušky při nízkých rychlostech maximálně do 15 km/h na vozidlech do hmotnosti 2,5 tun. Účelem bylo snížení nákladů na opravy vozidel, pokud dojde k nárazu vozidla v nízké rychlosti. V závislosti na této problematice vznikla tato diplomová práce zaměřená na úpravy deformačního členu neboli absorpčního prvku vozidla. V první části diplomové práce je vytvořena rešeršní studie organizací provádějící základní nárazové testy, dále zahrnuje téma nelineární mechaniky kontinua a popis explicitní metody konečných prvků. V druhé části o výpočtovém modelování jsou nastaveny podmínky pro simulaci nárazu bariéry do vozidla a je provedeno vyhodnocení kritické síly působící na podélník. Poté je výpočtová simulace zjednodušena na zatěžování absorpčního prvku a jsou provedeny materiálové a tvarové úpravy. V závěrečné fázi práce je provedeno srovnání výsledků a vývoje absorpčního prvku.
Výpočet vlastních frekvencí prutové soustavy metodou konečných prvků
Svoboda, Petr ; Kubík, Petr (oponent) ; Návrat, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo naprogramovat algoritmus metody konečných prvků pro výpočet vlastních frekvencí prutových soustav. Pro řešení se mělo primárně využít volně dostupné prostředky (Python, knihovny NumPy, SciPy, překladač Fortranu, apod.) a tím prověřit možnosti volně dostupných prostředků pro vědecké účely v oblasti úloh mechaniky kontinua. Při ověřování funkčnosti programu využít ke srovnání program ANSYS.
Extrakce textu z PDF
Kubík, Petr ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Schmidt, Marek (vedoucí práce)
Práce se zabývá extrakcí textu z dokumentu PDF, obsahující především vícesloupcový text. Je zde popsána struktura PDF a rozbor získání textu z PDF. Práce se dále zaměřuje na návrh a implementaci algoritmu vylepšujicí extrakci textu.
A simulation of closed die forging using finite element method
Nytra, Michal ; Šebek, František (oponent) ; Kubík, Petr (vedoucí práce)
This master's thesis is aimed at computational modelling of closed-die forging, which is one of the high temperature bulk forming methods. The objective is to change the ordinary approach of creating of analysis models in specialized programmes based on a finite element method (FEM) and to build-up an analysis model in FEM software Abaqus. A displacement-based variant of FEM and an explicit algorithm are used for the calculations. The solved mechanical part is a spur gear from a car gearbox. A study from an area of bulk forming including specialized programmes for simulation of forming processes is created as a part of this thesis. Next, all constitutive laws for description of an elasto-plastic model of material with ductile damage are mentioned in the thesis. A heat transfer theory follows, there are described all ways how a heat transfer can be realised with their mathematical formulations including methods of solution. A key chapter is that one describing a the process of creating an analysis model in software Abaqus from a geometry creation up to boundary condition. An analysis of results follows and this thesis is ended by the prospect of a possible follow-up on the subject/topic.
Design dodávkového automobilu.
Kubík, Petr ; Paliatka, Peter (oponent) ; Rubínová, Dana (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na komplexní návrh dodávkového automobilu pro blízkou budoucnost. Potřeby dodávkového automobilu jako pracovního nástroje se neustále vyvíjí. To je způsobeno zejména rozvojem on-line obchodů a úsporou finančních prostředků při provozu. Návrh tedy postihuje specializovaný dodávkový automobil, který je určen převážně do městského provozu. Inovací je zejména jednomístná kabina s panoramatickým výhledem, ekologický pohon, technické řešení závěsu kola s možností vytočení všech kol v rozsahu -55 až +90°, což umožňuje kolmé najetí k chodníku do velmi úzké mezery a jízda šikmo vpřed a vzad téměř pod libovolným úhlem. Pro manipulaci pouze jedním člověkem je rovněž upraven i nákladní prostor, jehož podlaha umožňuje snadnou manipulaci se zbožím při nakládce a vykládce.
Výpočtové modelování s využitím metod přesíťování v MKP programu Abaqus
Zářecký, Tomáš ; Šebek, František (oponent) ; Kubík, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá teoretickým základem metody konečných prvků a metodami přesíťování, které jsou dostupné v programu Abaqus. Jedná se o adaptivní přesíťování, mapování řešení a ALE adaptivní síťování. Vybrané metody jsou ukázány na několika úlohách. Výsledky jsou porovnány s analytickým řešením a s řešením bez využití metod přesíťování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 77 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 Kubík, Pavel
3 Kubík, Peter
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.