Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interactive Processing of Volumetric Data
Kolomazník, Jan ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Czanner, Silvester (oponent) ; Dokládal, Petr (oponent)
Název práce: Interaktivní zpracování objemových dat Autor: Jan Kolomazník Katedra: Katedra software a výuky informatiky Školitel: RNDr. Josef Pelikán, Katedra software a výuky informatiky Abstrakt: Interaktivní vizualizace a segmentace objemových dat je v porovnání s dvoudi- menzionálním zpracování obrazu omezována složitostí algoritmů a velikostí zpracovávaných dat. V této práci je popsána metoda pro interaktivní segmentaci, jež je založena na hledání minimálního řezu grafem. Celkový čas výpočtu byl snížen převedením všech výpočetních kroků na GPU. Tento cíl vyžadoval návrh masivně par- alelních algoritmů (využívajících tisíce vláken). Ke výraznějšímu snížení výpočetní zátěže je graf konstruován nad množinou regionů vytvořených wa- tershed transformací vstupu. Jako formalismus pro řadu masivně paralelních algoritmů byly vybrány celulární automaty, které spolu s prezentovanou sadou rozšíření, umožňují efektivní mapování a výpočet na grafických kartách. Několik variant paralelní wa- tershed transformace je následně definováno pomocí těchto celulárních au- tomatů. Prezentována byla také nová varianta 2D přechodových funkcí pro přímé zobrazování objemových dat. Metoda je vhodná pro...
Interactive Processing of Volumetric Data
Kolomazník, Jan ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Ďurikovič, Roman (oponent) ; Dokládal, Petr (oponent)
Název práce: Interaktivní zpracování objemových dat Autor: Jan Kolomazník Katedra: Katedra software a výuky informatiky Školitel: RNDr. Josef Pelikán, Katedra software a výuky informatiky Abstrakt: Interaktivní vizualizace a segmentace objemových dat je v porovnání s dvoudi- menzionálním zpracování obrazu omezována složitostí algoritmů a velikostí zpracovávaných dat. V této práci je popsána metoda pro interaktivní segmentaci, jež je založena na hledání minimálního řezu grafem. Celkový čas výpočtu byl snížen převedením všech výpočetních kroků na GPU. Tento cíl vyžadoval návrh masivně par- alelních algoritmů (využívajících tisíce vláken). Ke výraznějšímu snížení výpočetní zátěže je graf konstruován nad množinou regionů vytvořených wa- tershed transformací vstupu. Jako formalismus pro řadu masivně paralelních algoritmů byly vybrány celulární automaty, které spolu s prezentovanou sadou rozšíření, umožňují efektivní mapování a výpočet na grafických kartách. Několik variant paralelní wa- tershed transformace je následně definováno pomocí těchto celulárních au- tomatů. Prezentována byla také nová varianta 2D přechodových funkcí pro přímé zobrazování objemových dat. Metoda je vhodná pro...
Methods of extending depth of field
Šťasta, Jakub ; Kolomazník, Jan (vedoucí práce) ; Dupej, Ján (oponent)
Snímky pořízené mikrospopem, makro objektivy nebo objektivy s velkou ohnisko- vou vzdáleností mají malou hloubku ostrosti. Je ovšem možné pořídit několik snímků scény a poté je uměle zkombinovat do jednoho ostrého snímku. V této práci se zabýváme možnými přístupy pro prodlužování hloubky ostrosti a po- drobně popíšeme několik vybraných algoritmů, zastupujících dva hlavní přís- tupy: algoritmy pracující v prostorové doméně obrazu a waveletové algoritmy. Implementovali jsme framework pro prodlužování hloubky ostrosti pro oba tyto přístupy v jazyce Java jako plugin do aplikace ImageJ se všemi vybranými algo- ritmy. Následně jsme porovnávali jejich výkon, a to jak na reálných datech, tak i umělých. Mezi testy byla také odolnost vůči Gausovu a impulznímu šumu. Také jsme rozebraly nejčastější produkované artefakty a nevýhody všech algoritmů. 1
Animace mraků
Šnábl, Jan ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Mraky jsou atmosferický jev vznikající kondenzací vzdušné vlhkosti. Pro mraky je typický pomalý pohyb po obloze. Nafotografovaná sekvence snímků však při rychlém přehrání může působit trhaně. Cílem této práce je navrhnout a implementovat algoritmus na generování mezisnímků do timelapse sekvence snímků mraků za účelem plynulé animace. Tuto úlohu rozdělíme na dvě podúlohy. V první části se zaměříme na zjišťování pohybu v obrazu. K tomu zvolíme metodu založenou na korelaci. V druhé části se zaměříme na deformaci obrazu a výpočet výstupních mezisnímků na základě hodnot spočítaných v první fázi. V rámci této práce vytvoříme jednoduchý applet, na kterém lze demonstrovat výstupy v různých fázích výpočtu a vygenerovat sekvenci mezisnímků.
Vytěžování textu z fotografií
Kindermann, Hubert ; Blažek, Jan (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Představujeme postup řešení jednotlivých kroků potřebných k binarizaci a segmentaci řádků textu obsažených ve fotografiích stránek tištěného textu. Uvádíme způsob normalizace neuniformního osvětlení fotografie. Navrhujeme algoritmus pro binarizaci vstupní bitmapy založený na dvou- dimenzionálním pravděpodobnostním modelu pixelu, který bere v úvahu i jeho okolí. Pokračujeme popisem robustního detektoru orientace řádků textu založeného na optimalizaci účelové funkce vycházející z prvních derivací obrazové funkce. Nakonec se zabýváme detekcí jednotlivých řádků textu a jejich následnou segmentací. Tvary výsledných řádků textu na závěr optimalizujeme pomocí grafového algoritmu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Multidimensional transfer functions for scalar volumetric data visualization
Mach, Pavel ; Kolomazník, Jan (vedoucí práce) ; Dupej, Ján (oponent)
Objemový rendering (direct volume rendering) je algoritmus k zobrazování třírozměrných skalárních dat, jako je například snímek z CT. Tento algoritmus využívá konceptu Přechodových funkcí k přiřazení optických vlastností datovým hodnotám. Zaměřili jsme se na dvourozměrné přechodové funkce, které kromě primárního datasetu mají jako vstup ještě doplňkový. Konkrétně jsme se zaměřili na počítání tohoto doplňkového datasetu z hlediska křivosti primární obrazové funkce. K tomu jsme využili analýzy vlastních čísel Hessovy matice pro každý bod snímku. Navrhli jsme jeden vzorec a implementovali několik dalších pro počítání pravděpodobnosti že daný obrazový bod je součástí cévy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Haptic rendering for 6/3-DOF haptic devices
Kadleček, Petr ; Kmoch, Petr (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Využití haptických zařízení se rozšířilo do oblastí jako je virtuální simulace výroby, virtuální montáž, či simulace lékařských zákroků. Pokrok ve výrobě umožnil velké rozšíření haptických zařízení s pohybem v šesti stupních volnosti, avšak s omezenou zpětnou vazbou jen v translaci - tzv. nesymetrická zařízení se 6/3 stupni volnosti. Dosavadní algoritmy pro haptickou vizualizaci pracují však správně jen pro symetrická zařízení. Tato práce analyzuje algoritmy haptické vizualizace pro zařízení se třemi a šesti stupni volnosti a na základě analýzy navrhuje algoritmus haptické vizualizace pro zařízení se 6/3 stupni volnosti s podporou pseudo-haptického vnímání. Algoritmus je na základě analýzy implementován a otestován v uživatelské studii.
Generic algorithms for polygonal mesh manipulation
Hmíra, Peter ; Kolomazník, Jan (vedoucí práce) ; Dupej, Ján (oponent)
Táto bakalárska práca analyzuje algoritmy, ktoré pracujú s objemový- mi datami, najmä s trojuholníkovou či polygonálnou sieťou. Výsledky analýzy sú premietnuté v návrhu generickej knižnice, ktorá prijíma ľubovolnú implementáciu mesh-u, ktorá spĺňa požiadavky knižnice. Samotná knižnica je napísaná v jazyku C++ využívajúc normu C++11 s pomocou knižnice boost. Výber jazyka je odd- ôvodnený predovšetkým tým, že dôraz sa kladie hlavne na run-time rýchlosť a tým, že C++ nám prináša možnosti analyzovať dátove typy už počas prekladu programu. Ďalej je v práci popísaná samotná implementácia knižnice, použitie algoritmov a ich konceptov, zmysel adaptérov - nástrojov, ktoré umožňujú chod algoritmov nad takými implementáciami polygonálnych sietí, ktoré nie sú pre ne vhodne navrhnuté. Technika, akou je táto práca písaná môže byť naďalej uplatňovaná vo vývoji knižnice, teda v pridávaní ďaľších algoritmov do knižnice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Kolomazník, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.