Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  začátekpředchozí36 - 45dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hudebně integrativní výchova dětí předškolního věku v mimoškolních zařízeních
Střeštík, Jaroslav ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Obsahem bakalářské práce je aplikace oficiálních vzdělávacích programů do mimoškolních zařízení pro děti v předškolním věku. Výzkumná část přibližuje současný stav v rozvoji estetické výchovy v mimoškolních zařízeních pro děti na území Hlavního města Prahy. Metodický projekt integruje hudbu s ostatními uměleckými i mimouměleckými činnostmi a vychází z Rámcového vzdělávacího programu v oblasti "Dítě a svět".
Pohádka jako hudebně integrativní projekt pro předškolní děti a jejich rodiče (tvorba, ověřování, metodické náměty do praxe)
Michenková, Markéta ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Autorský pohádkový příběh s hudebním námětem jako prostředník ke zkvalitnění spolupráce rodiny a mateřské školy je hlavním cílem diplomové práce. Hudební vývoj dítěte do konce období předškolního věku a jeho následná charakteristika otevře teoretickou část, hudební schopnosti - charakteristika, tvořivost, integrace hudebních schopností, integrativní projekt a tvořivá dramatika uzavřou část teoretickou, na kterou bude navazovat část praktická. Praktickou část bude tvořit autorský scénář, kdy následná analýza autorského scénáře, dotazníků, rozhovorů a pozorování bude sloužit jako výsledek diplomové práce.
Hudba v osobnostním rozvoji mladšího batolete
Skalická, Anna ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Diplomová práce přiblíží význam hudby v osobnostním rozvoji mladšího batolete. V teoretické části se zabývá náhledem na osobnostní vývoj dítěte od prenatálního období do období mladšího batolete. Dále se věnuje charakteristice vpečeťovacího a senzitivního období v životě dítěte, vlivu hudby na rozvoj osobnosti batolete, hudebnímu vývoji a rozvoji hudebních schopností v tomto období. Taktéž pojednává o významu hudebně podnětného prostředí pro rozvoj osobnosti dítěte a předkládá umělecké náměty pro děti raného věku v integrovaném pojetí. Výzkumná část diplomové práce je založena na monitorování a vyhodnocování hudebních projevů mého syna a sedmi zkoumaných dětí po celé období mladšího batolete. Cílem této diplomové práce je sledování hudebního rozvoje mladšího batolete a tělesných, psychických a sociologizujících vlivů, které působí na osobnostní rozvoj batolete prostřednictvím hudby. V rámci kvalitativního výzkumu byly též realizovány rozhovory s matkami sedmi mladších batolat, které slouží jako doplnění k výsledkům monitorování rozvoje hudebnosti dětí v tomto období. Dále v kvantitativním výzkumu proběhlo dotazníkové šetření zaměřené na zjištění pěveckých pokusů mladšího batolete a podnětnosti hudebního prostředí. Součástí diplomové práce je sborník písní pro děti raného věku, integrativní...
Umělecko-výchovné kontexty hudební pedagogiky v inovaci primárního vzdělávání
Dunovská, Marie ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Felix, Belo (oponent)
Disertační práce s názvem Umělecko-výchovné kontexty hudební pedagogiky v inovaci primárního vzdělávání charakterizuje z vědeckého pohledu filosofie, psychologie, hudební psychologie, neurofyziologie, pedagogiky a hudební pedagogiky význam hudební výchovy pro rozvoj osobnostní integrace člověka. Navazuje na podněty nové akademické disciplíny transdidaktiky a provádí její dedukci do praktické roviny primárního vzdělávání, v jehož ohnisku jsou silnými aktivizačními prostředky hudební činnosti. Prostřednictvím autorské tvorby a využití uměleckých inspirací cílí na součinnost hudebních činností s ostatními esteticko-výchovnými disciplínami, za jejichž spolupráce dochází k prohloubení emocionálního prožitku a rozvoji vztahu k uměleckým a etickým hodnotám, vedoucích k objevování krásna. Prohlubování prožitků při uměleckých aktivitách umožňuje na základě polyestetičnosti a integrativity kvalitní komunikaci kognitivních a emocionálních procesů ve vědomí dítěte. Dochází k jejich zintenzivnění, což představuje nezastupitelný vliv na zkvalitnění a rozvoj osobnostní integrace dítěte ve velmi důležitém období počátku školní docházky. Současné vzdělávání může prostřednictvím transdidaktiky s využitím polyestetičnosti a hudební integrativity takový proces pozitivně ovlivnit. Tento fakt je přiblížen mimo jiné...
Rozvoj hudebnosti dítěte v batolecím a raně předškolním věku v rámci rodiny
Macková, Terezie ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu vlivu rodiny na rozvoj hudebnosti dítěte v útlém věku, tedy od narození do jeho předškolního období. V práci autorka popisuje nejprve obecný vývoj dítěte a následně i hudební vývoj dítěte v jednotlivých vývojových obdobích, vývoj hudební totiž probíhá neoddělitelně od celkového vývoje dítěte a jeho osobnosti. Tento popis zahrnuje i období prenatálního vývoje. Součástí je charakteristika jednotlivých hudebních schopností, jejichž rozvoj již u dětí v tomto věku můžeme zaznamenat. Práce se zabývá vlivem otce, matky i sourozenců dítěte na jeho celkový vývoj a na rozvoj v hudební oblasti, popisuje vhodné hudební prostředí v rodině a možnosti jeho pozitivního ovlivňování. Praktická část logicky navazuje na teoretickou část a čerpá z poznatků v ní uvedených. Je zaměřena na konkrétní praktické hudební činnosti, které je možno provozovat s dětmi tohoto věku v rámci rodiny. Klade si za cíl vytvořit soubor jednoduchých námětů pro rozvoj hudebnosti dětí v batolecím a brzkém předškolním věku. Autorka nejprve charakterizuje hudební prostředí ve své rodině, poté předkládá praktické náměty pro práci s dětmi v rodinném prostředí a následně tento soubor činností sama aplikuje do praxe se svými dcerami Magdalénou a Alžbětou ve věku 3 a 2 roky. Pozoruje je při plnění úkolů a provádí...
Hudebně pedagogický odkaz Boženy Viskupové
Vejvodová Nasar Eddin, Táňa ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomovým záměrem bude zhodnotit přínos Boženy Viskupové v rozvoji hudebně pohybové pedagogiky. Práce bude mít badatelský charakter založený na odborné a metodické analýze prací Boženy Viskupové. Zveřejní její dosud nepublikované rukopisy a osobní dokumenty do míry, kterou dovolí její rodina. Výzkumná část diplomové práce bude obsahovat analýzu rozhovorů s hudebními osobnostmi a současnými pedagogy.
Hudební pomůcky v rozvoji hudebnosti dětí předškolního věku
Čiháková, Karolína ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje roli hudebních pomůcek v předškolním vzdělávání. Zabývá jejich vývojem v historii hudební výchovy, současným stavem na trhu a jejich využíváním v praxi. Cílem práce je v teoretické rovině definovat pojem hudební pomůcka a stanovit obecné dělení didaktických pomůcek, vzhledem k hudebním dovednostem, které rozvíjejí. V rovině praktické potom mapuje na stanoveném vzorku mateřských škol jejich vybavenost hudebními pomůckami a také samotnou práci s nimi. Následně je cílem této práce ověřit experimentálně rozvoj hudebnosti předškolních dětí při používání vlastních navržených hudebních pomůcek, jejichž konstrukce vychází z potřeby vizualizovat dětem základní hudební pojmy a dát jim více příležitostí k vlastní tvořivé činnosti. Tento cíl byl naplněn pozorováním dvou patnáctičlenných experimentálních skupin dětí od 4 do 6 let. KLÍČOVÁ SLOVA hudební pomůcky, hudební tvořivost, hudebnost, mateřská škola, předškolní věk.
Tradice v Orffově hudebněvýchovném systému v předškolním věku (k 50. výročí vzniku Orffovy společnosti)
Schulmeisterová, Dagmar ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Dunovská, Marie (oponent)
Teoretická část v mé bakalářské práci se bude zabývat počátky Orffových hudebněvýchovných systémů v Československu a následně v České republice. Součástí práce je také současné směřování Orffova systému v procesu vzdělávání dětí předškolního věku. Práce je také zaměřena na zakladatele české adaptace Orffova sytému v naší zemi - Vladimíra Poše. V praktické části vycházím z kvalitativního výzkumu, kde zpracovávám názory a zkušenosti významných představitelů s uplatňováním Orffovy školy v českém prostředí a v kontextu současných proměn hudebního vzdělávání. V závěrečné části práce představím metodické náměty pro práci s dětmi předškolního věku, které vyplynuly z výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   začátekpředchozí36 - 45dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.