Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Complex conjunctives and their impact on cohesion and coherence in upper-secondary students' semi-formal essays
Kloučková, Julie ; Pípalová, Renata (vedoucí práce) ; Nádraská, Zuzana (oponent)
Hlavním cílem této práce je analýza prostředků textové návaznosti (PTN) a jejich využití v anglicky psaných semi-formálních esejích studentů vyššího gymnázia. Práce se zaměřuje na písemné projevy dvou skupin studentů úrovně B1 a B2 Společného evropského referenčího rámce pro jazyky, zjišťuje rozdíly v používání těchto textových prostředků, zkoumá jejich dopad na kohezi a koherenci a také porozumnění studentů těmto konceptům. Dohromady je zanalyzováno 40 kompozic na úrovni B1 a B2 za použití korpusového nástroje, jehož vznik byl inspirován soustavou Hallidaye a Hasanové. Za účelem zjištění potenciální frekvence a typů daných PTN proběhnou analýzy kapitol zaměřených na psaný projev tří anglických učebnic z hlediska Hypotéza naučení a Modelu zpracování učení. Kvalitativní i kvantitativní analýzy prokázaly, že studenti úrovně B2 využívají více PTN než studenti úrovně B1, rozdíl ve využití ale není značný. Data mimo jiné ukázala, že obě skupiny upřednostňují počáteční pozici ve větě před jinými větnými pozicemi. Bylo také poukázáno na to, že aditivní PTN jsou využívány více než adversativní textové prostředky. Mimoto rozbory zjistily zajímavé závěry například v oblasti PTN využívaných na začátku či v rámci odstavců. Výzkum naznačuje, že PTN jsou ve formálním a semiformálním psaném textu nepostradatelné...
BOHUSLAV MARTINŮ: ETUDY A POLKY
Kloučková, Julie ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Tato práce se zabývá skladatelem Bohuslavem Martinů a jeho drobnými skladbami vydanými pod souborným názvem Etudy a polky (1945). Pro práci bylo vytyčeno několik stěžejních cílů: I. představení Bohuslava Martinů jako význačné české skladatelské osobnosti, II. přiblížení forem etudy a polky skrze jejich historický vývoj a charakteristické rysy, které přispějí k lepšímu uchopení etud a polek 20. století, III. příprava materiálu pro klavírní pedagogy, jehož úkolem je usnadnit orientaci ve všech šestnácti skladbách, IV. poskytnutí přehledného souhrnu různých technických a jiných jevů prostřednictvím didaktické analýzy díla, se kterými se žák základní umělecké školy v etudách a polkách setká, V. postihnutí různých způsobů interpretace a vlastních zkušeností s nácvikem některých skladeb. Práce nabízí především historické a didaktické aspekty vzájemně na sebe odkazující. Nechybí ani hledisko formy a hudební analýzy, kterému je však věnován menší prostor v porovnání s prvními dvěma zmíněnými oblastmi. KLÍČOVÁ SLOVA Etudy, polky, Bohuslav Martinů, klavírní vyučování, hudba 20. století, Kniha I, Kniha II, Kniha III

Viz též: podobná jména autorů
4 Kloučková, Jana
1 Kloučková, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.