Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Partnerství a sexualita lidí s mentálním postižením v souvislosti s praxí doprovázejících osob
Švejdová, Olga ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klípová, Eva (oponent)
Práce pojednává o problémech partnerství a sexuality osob s mentálním postižením v ČR a o problémech, které z toho vyplývají pro osoby doprovázející. V teoretické části popisuje stav výzkumu v této oblasti, fyziologické a duševní potřeby osob s mentálním postižením. Snaží se postihnout i duchovní důvody touhy po sblížení. V praktické části se věnuje čtyřem konkrétním případům partnerství a možnostem, které volily lidé, kteří je doprovázeli v Domově pro osoby zdravotně postižené. Závěrem uvádí, v jakých hranicích se musí pohybovat člověk doprovázející osoby s mentálním postižením, aby zachoval co největší jejich svobodu a přitom dokázal naučit žít tyto osoby v partnerství. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Lidé s mentálním postižením v roli rodičů
Huclová, Miroslava ; Mašát, Vladimír (vedoucí práce) ; Klípová, Eva (oponent)
Má závěrečná práce je nazvána " Lidé s mentálním postižením v roli rodičů ". Tato práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické části popisuji definici mentální retardace, její historii a její dělení. Tato problematika zasahuje do mnoha oblastí, například se jedná o oblast práva lidí s mentální retardací, která zahrnuje také právo na manželství a rodičovství. Píši také o možnostech sociální podpory lidí s mentálním postižením před i po porodu, které jsou popsány v sedmé kapitole. Dále také popisuji sexuální dovednosti z hlediska stupně mentálního postižení, problémy v partnerských vztazích a možnosti přípravy na období těhotenství a dobu porodní a následné pečování o dítě. Jsou zde nabídnuty i možnosti řešení bydlení v chráněním bydlení, či v podporovaném bydlení... Cílem závěrečné práce, kterým se zabývám v praktické části, bylo zjistit postoj lidí, jež pracují s dospělými lidmi s mentální retardací na možnost mít děti. Poznatky k dosažení cíle jsem zjišťovala pomocí dotazníků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Spolupráce pedagogů a rodičů při vzdělávání dětí s PAS
Ransdorfová, Jana ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klípová, Eva (oponent)
Cílem práce je ukázat důležitost spolupráce rodičů s pedagogy při vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra (PAS). Tento cíl byl řešen pomocí odborné literatury. V bakalářské práci řešíme poruchy autistického spektra, z těch pak podrobněji dětský autismus. Charakteristickými projevy dětského autismu je tzv. autistická triáda. Ta se projevuje v oblasti sociální interakce a neverbální komunikace, v oblasti verbální komunikace a v oblasti omezených, stereotypně se opakujících vzorců chování a úzkém rámci zájmů a aktivit. Projevy dítěte mají vliv na jeho socializaci a adaptaci, také na situaci rodiny. Na rodinu působí stresující situace týkající se charakteru postižení nebo reakce okolí. Aby se rodiče se situací vyrovnali a dítě přijali takové, jaké je, potřebují pochopení a podporu odborníků nebo změnit pohled na situaci. Pro rodiče ale i pedagogy je spolupráce zásadní pro další rozvoj dětí a jejich vzdělávání. Nejčastěji se pro vzdělávání dětí s PAS používá tzv. strukturované učení, to spočívá v individuálním přístupu, strukturaci a vizualizaci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.