Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobnost žáka v instrumentálním hudebním vyučování
Marečková, Kornélie ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; KLÁNSKÝ, Ivan (oponent)
Tato práce se snaží objasnit vzájemné souvislosti mezi psychologickými vlastnostmi žáka a kvalitou odezvy na podněty v speciální hudební výuce. Zaměřuje se na tři složky osobnosti: schopnosti, temperament a motivaci. Pohybuje se tedy na pomezí psychologie, pedagogiky a didaktiky. Cílem práce je hlubší porozumění psychologickým charakteristikám projevujícím se ve výuce hry na nástroj a snaha o zkvalitnění individuálního přístupu ve vyučovacím procesu.
J. Brahms - Sonáta f moll op. 5
Stráňavský, Adam ; KRAJNÝ, Boris (vedoucí práce) ; KLÁNSKÝ, Ivan (oponent)
Bakalárska práca J. Brahms – Sonáta f moll op. 5 obsahuje 4 kapitoly. Prvá kapitola práce obsahuje stručný životopis J. Brahmsa do publikácie Sonáty f moll op. 5. Druhá kapitola práce je stručný formálny rozbor, v ktorom sme sa snažili poukázať najmä na dôležité formotvorné prvky, ktoré okrem svojej teoretickej funkcie aj celkovo ovplyvňujú výslednú interpretáciu sonáty. V tretej kapitole rozoberieme sonátu z interpretačného hľadiska s čo možno najväčšou objektivitou. V štvrtej kapitole rozoberáme tri nahrávky sonáty f moll, a to nahrávku Waltera Giesekinga, Artura Rubinsteina a Radu Lupuho. Práca môže slúžiť ako pomocná literatúra pri štúdiu Brahmsovej Sonáty f moll.
F. Chopin - Scherza a jejich vrcholní in terpreti
Kozák, Marek ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; TOPERCZER, Peter (oponent)
Práce je rozdělena do dvou částí. V první části práce je stručně nastíněn životní osud F. Chopina, o kterém bylo napsáno již mnoho, takže se omezím pouze na základní životopisná fakta a zejména na období, ve kterém zkomponoval právě 4 scherza. Bude následovat pojednání o scherzu jako hudební formě, jejím vzniku a vývoji. V závěru první části práce je kapitola věnovaná scherzům F. Chopina a dalším skladbám, v nichž se hudební forma scherza vyskytuje. Druhá část práce je zaměřena na interpretační problematiku, rozbor několika nahrávek významných interpretů. Obsahuje také jejich stručné profily.
Bedřich Smetana - inspirace Shakespearem se zaměřením na skladbu Macbeth a Čarodějnice
Suchánková, Eva ; KRAJNÝ, Boris (vedoucí práce) ; KLÁNSKÝ, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá klavírní skicou Macbeth a čarodějnice od Bedřicha Smetany. Nejprve je čtenář seznámen s životním příběhem B. Smetany, v němž je zachycen rozhodující moment pro napsání této skladby. Inspirace Williamem Shakespearem je dána do širší souvislosti s ohledem na Smetanovu tvorbu, přičemž je porovnáno, do jaké míry Smetana sledoval Shakespearovu literární předlohu. U skicy Macbeth a čarodějnice jsou uvedeny různé výklady hudebního obsahu. Skice se v Čechách dostalo čtyř revizních zpracování, 1912 revize Jindřicha Káana z Albestů, 1924 revize Romana Veselého, 1961 revize Václava Štěpána a 1981 revize Jana Novotného. Dvě poslední revize byly podrobeny detailnímu srovnání a byly zjištěny četné rozdíly v tempových označeních, notovém zápisu, zápisu pedalizace, dynamiky a prstokladu, v neposlední řadě byly dokonce zjištěny chyby a následně bylo navrženo jejich odstranění. Závěr diplomové práce tvoří doporučení ohledně nacvičení skladby z mé vlastní interpretační praxe.
Stanislav Neuhaus - život a přínos osobn osti ruské a světové hudební kultuře
Stepasjuková, Kristina ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; MALÝ, František (oponent)
Tato diplomová práce je analýzou osobnosti Stanislava Heinrichoviče Neuhause se zaměřením na jeho pedagogickou a interpretační činnost. Obsahuje stručný životopis umělce, zabývá se rozborem hlavních sfér jeho působení a přínosem ruské i světové hudební kultuře. Práce je rozdělena do kapitol podle příslušných tématických okruhů.
S. Prokofjev: Klavírní etudy op. 2 - int erpretační problematika
Korbelová, Lenka ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; KASÍK, Martin (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na interpretační problematiku Etud op. 2 S. Prokofjeva jak po stránce přednesové, tak i po stránce technické. V první části je úvod do ruské hudby 19. století a životopis S. Prokofjeva, včetně zajímavých faktů tykající se jeho osobnosti. V druhé části je samotný interpretační rozbor čtyř etud, kde jsou zahrnuté i notové příklady.
Slavná příjmení mezi ženami - skladatelk ami
Valentová Handzušová, Bára ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; KAHÁNEK, Ivo (oponent)
Tato bakalářská práce je věnována ženám slavného příjmení. Zastoupeny jsou zde hlavně tři ženy: Alma Mahlerová, Clara Schumannová a Fanny Mendelssohnová. Práce se snaží přiblížit jejich život, manželské období a poukázat na to, že tvořily svou vlastní hudbu. Protože situace žen v devatenáctém a dvacátém století byla jiná než dnes, často narážely na společenské překážky, které nějakým způsobem bránily jejich vývoji. Přesto ale zanechaly bohatý odkaz a velké životní příběhy.
Preludia F. Chopina, A. N. Skrjabina a C . Debussyho - srovnání
Hozman, Denny ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; KAHÁNEK, Ivo (oponent)
Cílem práce je seznámit čtenáře s cykly preludií F. Chopina, A. N. Skrjabina a C. Debussyho a tyto mezi sebou porovnat. K tomu poslouží 3 srovnávací kritéria: 1.) mimohudební, 2.) hudebně teoretická a 3.) hudebně praktická. Kritéria 2.) a 3.) jsou zkoumána na základě analýzy konkrétních vybraných skladeb z vyklů. Jejich zjištěné společné znaky a rozdíly jsou pak shrnuty na konci každé kapitoly.
Murray Perahia a jeho přínos klavírní in terpretaci.
Klánský, Lukáš ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; BILINSKÁ, Kvitoslava (oponent)
Magisterská práce se zabývá světově uznávaným klavíristou Murrayem Perahiou a jeho přínosem pro klavíristy. Práce popisuje Perahiovu životní cestu, seznamuje čtenáře s jeho názory o hudbě, rozebírá jeho nahrávky a soustřeďuje se i na jeho editorskou činnost. Rozbor nahrávek je soustředěn na stěžejní díla období baroka a klasicismu. Rozbor editorské činnosti je pojat jako další cesta k poznání práce tak mimořádného pianisty.
Miloslav Kabeláč - kompletní klavírní tvorba a komorní díla pro smyčcové nástroje a klavír
Bartoš, Jan ; MORAVEC, Ivan (vedoucí práce) ; KLÁNSKÝ, Ivan (oponent)
Cílem této disertace je podat pokus o analytické uchopení Kabeláčova klavírního díla. Shromažďuje informace a odpovídá na otázky vztahující se k tomuto zaměření. Práce se také snaží najít konkrétní interpretační vodítka k jeho dvěma nejdůležitějším klavírním cyklům - Sedmi skladbám op. 14 a Osmi preludiím op. 30. Práce poukazuje na skutečnost, že je nutné zaobírat se Kabeláčem v širších souvislostech, pokud chceme správně prezentovat a pochopit jeho dílo.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.