Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nosná ocelová konstrukce víceúčelového halového objektu
Prokešová, Pavlína ; Karmazínová, Marcela (oponent) ; Melcher, Jindřich (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnutí a posouzení víceúčelového halového objektu v lokalitě Brno. Půdorys je obdélníkového tvaru o rozměrech 30,0 x 84,0 m. Konstrukce zastřešení je navržena a posouzena ve třech variantách. Varianta A je navržena jako příhradový vazník sedlového z profilu CHS. Varianta B je navržena jako příhradová vazník rovinného tvaru z profilů CHS. varianta C je navržena jako příhradový vazník obloukového tvaru z profilů CHS. U těchto variant je porovnávána hmotnost, pracnost a vzhled. Výhodnější varianta je zpracována podrobněji. Práce dále obsahuje statický výpočet nosných prvků, spojů a výkresovou dokumentaci.
Návrh konstrukce jeřábové dráhy - srovnávací výpočet
Krompolc, František ; Melcher,, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce je přepočet statického výpočtu jeřábové dráhy daných rozměrů dle platných eurokódů (ČSN EN 1991-3 a ČSN EN 1993-6) a jeho porovnání s přepočtem dle předcházejících norem (ČSN 27 0103 a ČSN 27 0101). V hale pojíždí jeden elektrický jeřáb o nosnosti 12,5 t. Jeřábová dráha je umístěná v průmyslové hale v lokalitě města Kopřivnice. Hlavní nosník délky 12,0 m je svařovaný dvouose symetrický průřez I, výška nosníku je 800 mm, šířka nosníku je 300 mm, tloušťka pásnic je 30 mm, tloušťka stojiny 12 mm. Vodorovný výztužný nosník je příhradový – jedním pásem je horní pás hlavního nosníku a druhý pás tvoří polovina profilu HEB 140. Na vodorovném výztužném nosníku je položena revizní lávka. Diagonály délky 1803 mm jsou tvořeny profilem L70x70x7, svislice délky 1000 mm jsou navrženy z profilu L50x50x5. Délka příhrady je 1000 mm. Volný pás vodorovného výztužného nosníku se opírá šikmými vzpěrami o spodní pás hlavního nosníku, rozmístěnými ve čtvrtinách rozpětí a doplněnými o diagonály, čímž vznikne v šikmé rovině úplná příhradová soustava.
Hala pro kovovýrobu s administrativní budovou
Kaňok, Vojtěch ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je návrh a posouzení objektu kovovýroby s přilehlým administrativním objektem. Stavby jsou na sobě staticky nezávislé. Objekty jsou situovány v městě Bučovice. Objekt kovovýroby se skládá z třílodní haly. Rozpon haly je 3x18m a modul je 6 m. Celkové půdorysné rozměry jsou 54,78x72,58 m. Výška haly je +11,62 m.V prostřední lodi se nachází jeřábová dráha s nosností 32,0 t. Objekt administrativy má tvar půdorysného tvaru L s rozměry 27,62x8,13 m (širší část 15,63 m) a je řešen variantně. Obě varianty mají stropy tvořené spřaženou ocelobetonovou deskou. Výšky administrativní části jsou +11,20 m (varianta A) a +18,20 m (varianta B). Pro variantu A byla provedena kromě statického výpočtu také výkresová dokumentace s návrhem a posouzení konstrukčních detailů a kotvení.
Dvoukolejný železniční most
Loučka, Miroslav ; Karmazínová, Marcela (oponent) ; Puchner, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem železničního mostu v Ústí nad Labem. Délka mostu je 200,00 m, výška nosné konstrukce je 32,61 m a šířka nosné konstrukce je 12,10 m. Hlavní nosný systém je tvořen prostorovou příhradovou konstrukcí. Most převádí významnou železniční trať mezi nádražími Ústí nad Labem Západ a Ústí nad Labem Střekov. Součástí návrhu je lávka pro pěší.
Zastřešení sportovního stadionu
Pijáčková, Jana ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce bylo vypracovat přepočet a variantní řešení stávající ocelové konstrukce zastřešení zimního stadionu v Třinci. Objekt má obdélníkový půdorys o stranách 90 m x 60 m, minimální světlá výška uvnitř objektu je dána s ohledem na požadavky provozu. Střešní konstrukce je uložena na ocelových a betonových sloupech po obvodu ve vzdálenostech 7,5 m. Variantním řešením pro návrh nové ocelové konstrukce zastřešení byl zvolen obloukový rošt. Konstrukce je tvořena 13 hlavními příhradovými obloukovými vazníky v příčném směru po vzdálenosti 7,5 m. V podélném směru je konstrukce tvořena rovinnými příhradovými pásy (průvlaky) a vaznicemi. Vše je doplněno ztužujícím systémem. Půdorysné rozměry jsou zachovány.
Přepočet a variantní návrh ocelové konstrukce administrativní budovy JmP Brno - Radlas
Štulrajterová, Terézia ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Predmetom diplomovej práce je prepočet existujúcej konštrukcie, návrh, statické vyhodnotenie a ekonomické porovnanie dvoch nových variant existujúcej nosnej konštrukcie administratívnej budovy Jihomoravské plynárenské v Brne. Pôdorysné a výškové rozmery oboch variantov vychádzajú z existujúcej dispozície budovy. Konštrukcia má kruhový pôdorys priemeru 16,088 m a výšku 29,46 m. Novým návrhom dispozície variantov A a B sa dosiahlo zníženie hmotnosti konštrukcie oproti existujúcemu stavu. Oba varianty majú nosný stĺp uprostred kruhového pôdorysu a nové riešenie stropnej konštrukcie. Z ekonomického hľadiska a montáže konštrukcie je najvýhodnejší návrh variant B, ktorý bol spracovaný podrobnejšie.
Optimalizační studie hmotnosti příhradového vazníku - varianta konstrukčního řešení s ocelovými profily typu RHS.
Komárek, Ondřej ; Karmazínová, Marcela (oponent) ; Melcher, Jindřich (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je nalezení optimální výšky příhradového vazníku odpovídající jeho minimální hmotnosti. Proměnným parametrem optimalizace je výška příhradového vazníku. Vazník je konstruován z profilů typu RHS na rozpětí 24 000 mm, se sklonem střešní plochy 5 % a vzdáleností vazníku 6000 mm. Konstrukční materiál je ocel S355. Bylo zpracováno 6 přibližných variant a z toho jedna podrobně. Výstupem bakalářské práce je křivka, která udává optimální výšku vazníku.
Terminál mezinárodního letiště Brno
Jančar, Ondřej ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je vypracovat statický a konstrukční návrh nosné ocelové haly odletového terminálu mezinárodního letiště Brno. Návrh je zpracován ve dvou variantách. Výška budovy v nejvyšším bodě je cca 15 m. Konstrukce je obdélníkového půdorysu o rozměrech 80 x 40 m. Pro vybranou variantu je proveden výpočet spojů, kotvení a vypracována výkresová dokumentace. Objekt byl navržen v souladu s platnými normami na mezní stav únosnosti a na mezní stav použitelnosti.
Ocelobetonové tlačené pruty z materiálů vysokých pevností
Röder, Václav ; Štěpánek, Petr (oponent) ; Studnička,, Jiří (oponent) ; Vičan,, Josef (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Hlavním cílem této disertační práce je ověření vzpěrné pevnosti ocelobetonových tlačených prutů z materiálů vysokých pevností. Disertační práce je rozdělena do čtyř hlavních bloků, které se vzájemně prolínají. První blok shrnuje současný stav problematiky tlačených prutů. Základem jsou elementární teorie a výzkumy, přičemž úkolem tohoto shrnutí je snaha o pochopení a odvození normativních postupů, které jsou praktickým využitelným výsledkem. Druhý blok se zabývá teoretickou analýzou ocelobetonového prutu, především zkoumáním jednotlivých vlivů na vzpěrnou pevnost. Vyústěním prvního a druhého bloku je analytická algebraická rovnice pro určení vzpěrné pevnosti prutu. Třetí blok se zabývá numerickou analýzou, která si klade za cíl vytvoření a kalibrace výstižného numerického modelu tlačeného prutu. Numerický model slouží k verifikaci teoretických analýz a zkoumání chování prutu při namáhání osovou silou. Poslední blok se zabývá experimentálním ověřením předešlých analýz. Testovány jsou různé typy ocelobetonových sloupů, přičemž byly užity oceli s mezí kluzu do 455 MPa a betony s krychelnou mezí pevnosti do 102 MPa. Experimentální výsledky potvrdily vysokou spolehlivost při působení osového tlaku. U všech zkušebních těles došlo k vybočení prutu jako celku typickému při vzpěrném tlaku. Závěrem a posledním krokem bylo vyhodnocení a porovnání výsledků získaných ze všech čtyř bloků. Bylo zjištěno, že návrhové předpisy pro určení vzpěrné pevnosti ocelobetonových prutů jsou konzervativní a neumožňují ekonomické využití příznivých vlastností vysokopevnostních materiálů.
Nosná konstrukce montovaného bytového domu
Návarová, Michaela ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Obsahem této diplomové práce je statický návrh nosné konstrukce bytového domu. Půdorysné rozměry jsou 15,04 x 16,74 m a výška 9,25 m. Bytový dům je navržen pro oblast České Budějovice tj. II. sněhová a II. větrová oblast. Nosná konstrukce je navržena ve dvou variantách. V první variantě je nosná konstrukce navržena z tenkostěnných ocelových profilů, v druhé variantě je navržena z dřevěných profilů. V obou případech je nosná konstrukce tvořená sloupky, věnci, stropními trámy a krovem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.