| |
|
Tvorba účelové mapy v Moravském krasu
Soldán, Jan ; Kalvodová, Petra (oponent) ; Kalvoda, Petr (vedoucí práce)
Hlavním cílem této předkládané bakalářské práce je zaměření části lokality Holštejn a vytvoření její účelové mapy. V terénu jsou změřeny prvky polohopisu, výškopisu, nadzemní znaky inženýrských sítí, terénní hrany, vstupy do jeskyní. Práce je vyhotovená v měřítku 1:500. Pro práci jsou použity metody: tachymetrie s využitím elektronických dálkoměrů, polygonový pořad a GNSS. Účelová mapa je zpracována v grafickém programu Microstation v elektronické i papírové podobě. Jelikož toto území doposud nebylo zaměřeno, může tato účelová mapa sloužit jako podklad pro chráněnou krajinnou oblast a obec.
|
|
Tvorba účelové mapy v Moravském krasu
Stolárová, Ivana ; Kalvodová, Petra (oponent) ; Kalvoda, Petr (vedoucí práce)
Bakalárska práca rieši problematiku tvorby účelovej mapy v krasovom reliéfe, konkrétne v oblasti prepadania potoka Bílá voda do priestorov jaskyne Nová Rasovna. Lokalita sa nachádza v severovýchodnej časti Moravského krasu. Na začiatku prác je nutné vybudovať vhodnú sieť meračských stanovísk - v tomto prípade išlo o polygónový ťah obojstranne pripojený, obojstranne orientovaný. Ďalej nasledovalo tachymetrické zameranie situácie s generalizáciou zodpovedajúcou mierke 1:500, 3. triede presnosti a následná tvorba vrstevníc. Podrobné body boli zamerané polárnou metódou a pripojené do systému S-JTSK a výškového systému Bpv. Grafické spracovanie prebehlo v softwari Microstation. Práca má slúžiť k presnej orientácii v zadanej lokalite a zároveň pre potreby správy Chránenej krajinnej oblasti Moravský kras.
|
| |
| |
|
Možnosti volnočasových aktivit žáků střední školy
Kalvodová, Petra
Bakalářská práce se zabývá možnostmi volnočasových aktivit žáků středních škol. Závěrečná práce se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou. Cíl teoretické části spočívá ve vymezení stěžejních teoretických pojmů, které se vztahují ke sledované problematice. Součást písemného dokumentu tvoří i obecná charakteristika volného času, funkce a aspekty volného času, včetně bariér prožívání volného času středoškolské mládeže, doplněných stručným vývojem pedagogiky volného času. K teoretické části patří využití přiměřených metod jako studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza a srovnávání. Cíl praktické části představuje odhalení aktuálního poměru mladistvých k využívání volného času, realizovaného prostřednictvím dotazníkového šetření u žáků třetího a čtvrtého ročníku na vybraných středních odborných školách. Zjištěná data jsou vyhodnocována jednoduchými statistickými metodami, znázorní pomocí grafů a tabulek. Výsledky slouží k zachycení přínosu prováděných volnočasových aktivit pro žáky, přiblížení škály činností, vysvětlení důvodu účasti respondentů v konkrétních aktivitách.
|
| |